3 سایت برای دیدن PDF ها به صورت آنلاین

  • 1388/6/6
  • سپهر خيري
  • 0

وقتی کمی بیشتر فکر کنید متوجه می شوید که PDF ها بهترین فرمت برای نوشته ها و مدارک هستند. مطمئنا برای استفاده از این فرمت برنامه های رایگان و خوبی وجود دارند ولی نیاز به نصب دارند مخصوصا اگر کامپیوتر شخصی خودتان نباشد با مشکل مواجه می شوید.

سرویس های بسیاری هستند که به شما امکان باز کردن PDF را به صورت آنلاین در مرورگر خود می دهند. با وجود تمامی کدهایی که بر روی سرور وجود دارد هیچ نیازی به دانلود و نصب نیست.

امروز می خواهیم نگاهی دقیق به چندتا از این سرویس ها بی اندازیم.

pdf-file-logo-icon

PDFMENOT, VUZIT  و  SAMURAJDATA از این نوع سرویس ها هستند که ساده ولی رضایت بخشند.

PDFMENOT

شما اطلاع دارید که افراد پشت PDFMeNot   پروزه های موفقی مثل BugMeNot  (نیازی به ثبت نام برای دیدن سایت ها ندارید) و RetailMeNot (برای خرید از سایت ها می توانید تخفیف زیادی بگیرید)

همانطور که قبلا گفتم PDFMeNot  به سادگی کار می کند. انتظار چیز عجیبی نداشته باشید. PDFMeNot هرکاری که بخواهید می کند کارش را هم به خوبی انجام می دهد و شما را درگیر نمی کند.

pdfmenot

PDFMeNot به شما این امکان را می دهد تا از کامپیوتر خود فایل PDF  را آپلود کنید یا آن را به یک لینک مستقیم تبدیل کنید. بعد از چند لحظه . زمانی که PDF در حال آماده شدن است و حالا شما می توانید نوشته هایتان را در مرورگر ببینید. از آنجایی که این نوشته ها به صورت Cache در می آیند دفعه ی بعدی لازم نیست منتظر انجام این عملیات  بشوید.

ممکن است که نتوانید حاشیه نویسی یا نشاندار کردن بکنید ولی PDFMeNot کارش را به عنوان یک ابزار برای خواندن خوب انجام میدهد.

Vuzit

اگر بخواهم رو راست باشم Vuzit واقعا وسیله ای برای نمایش PDF  ها نیست. اگر چه شما می توانید یک فایل را از هارد خود آپلود کنید یا آدرس یک فایل آنلاین را مشخص کنید. شما ممکن است دوست داشته باشید چیزی را که مشخص کرده اید را ببینید. Vuzit  آخرین نوشته هایی را که آپلود کرده بر روی صفحه ی خود نمایش می دهد. البته فایل های شخصی این طور نیست.vuzit

سایت فایل شما را برای مدتی ذخیره نگه می دارد که می توانید لینک را به هرکسی بدهید. Vuzit  انتخاب  خوبی است اگر می خواهید یک متن یا نوشته ای را به کسی بدهید. ممکن است که همه قدر فایل های PDF را ندانند به علاوه Vuzit  همچنان گزینه ای به نام Download  دارد برای کسانی که ترجیح می دهند یک فایل پشتیبانی آفلاین هم داشته باشند.

ریشه و بنیان Vuzit  خیلی شبیه به PDFMeNot  است-حتی از نظر قسمت جستجو یک مقدار بهتر هم به نظر می رسد.

SamurajData

اگر شما فرد قانعی هستید ممکن است SamurajData  را ترجیح بدهید. بدون شک سبک ترین برنامه ی PDF Reader  بر روی وب است. با ساده ترین ظاهر و ساده ترین سیستم.

به جای نمایش PDF در مرورگر شماSamurajData  نوشته را به صورت فایل های Gif  در می آورد و به شما نشان می دهد. همان طور که می دانید این فرمت حجم خیلی کمی می گیرند ولی از نظر کیفیت خیلی افت دارند. ممکن است که متن شما خوانا باشد ولی با این تغیر ممکن است این طور نشود.

samurai

SamurajData  به جای استفاده از فلش بر پایه ی HTML است. شما می توانید به دنبال تصاویر مختلف بگردید و به میل خود آنها را Rotate (چرخاندن)  کنید.

خلاصه اینکه اگر دنبال یک مبدل PDF آنلاین هستید SamurajData  احتمالا به کارتان می آید.البته اگر سرعت اینترنتان خوب است پیشنهاد می کنم که از دو مورد دیگر استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه هایی که دراختیار دارید Scribd  است.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *