Word 2010

  • 1388/6/12
  • سپهر خيري
  • 1

Word 2010: طراحی بهتر, کارایی بیشتر

Word 2010  یکی از مهم ترین پروژه ها در سطح جهان محسوب می شود. این نسخه یک سری ویژگی ها و  کمبود هایی که در 2007 بود را جبران کرده.نگاهی به آن می اندازیم

نوار در Word 2010 (تصویر1) خیلی شبیه به نسخه ی قبلی آن است. دکمه ی آفیس کوچکتر شده و به برنامه های آن بیشتر مرتبط است که از نظر ظاهر هم زیبا تر شده. ولی مهم ترین تغییر در دکمه ی آفیس منوی آن است که به آن Backstage  یا پشت صحنه می گویند. منوی Backstage  در تمام برنامه های دیگر آفیس 2010 وجود دارد. اما در Word  خیلی پر کاربرد تر است.

تصویر1

وقتی روی دکمه ی آفیس کلیک می کنید یک منوی تمام صفحه باز می شود (تصویر 2 ) .همانطور که میبینید منوی Backstage  اطلاعاتی در مورد Document  ها و اختیاراتی که با برنامه های دیگر دارید به شما می دهد.این اطلاعات شامل:

*اجازه ها—ضامن اجازه ایجاد تغیر در یک متن

*آمادگی برای پخش—چک کردن برای صادر کردن یک مطلب و قابل قبول بودن یک متن

*ورژن ها— می توانید ورژن های مختلفی از یک متن ایجاد کنید.

قسمت خوب این منو این است که یک پیش نمایشی از متن و جزئیاتش نشان می دهد. این منو همچنین شامل اختیاراتی که در منوی آفیس و یا منوی فایل وجود دارد مثل Open ,Save, Save as, Recent Document  و اختیارات دیگر Word است.

تصویر2

336990-500-356

یک ویژگی دیگر آفیس این است که در  نوارInsert می توانید یک عکس به Word  وارد کنید. به شما امکان گرفتن عکس از یک پنجره و وارد کردن آن به متنی که در حال کار با آن هستید وارد کنید.

کار کردن با Word  2010 مشابه کار کردن با نسخه ی 2007 است . اگر چه به نظر من این نسخه آن طوری که من در ورژن های پیش نمایش آن دیدم بسیار استوار تر و کارا تر است. به نظر من ممکن است هرچه که به محصول نهایی نزدیک تر می شویم عوض شود. ولی راجع به نسخه ی فعلی به نظر من ویژگی های آن به خوبی عمل می کنند. البته در صورتی که کاری به جز کارهای از پیش تعین شده انجام دهید برنامه Crash  می کند.البته اکثر آنها به دلیل بی تابی من برای کامل کردن یکی از کار هایم بود.

نوار ها در 2010 به نظر کمتر شلخته و طاقت فرسا هستند . احتمالا اکثر امکانات آن هم به منوی Backstage  منتقل شده.

مطمئنا هزاران ویژگی دیگر هم در word  وجود دارد خیلی از آنها برای کاربران خیلی پر استفاده هستند ولی بعضی از آنها مثل قسمت Reviewing  و   Comments  Style  ها و Page Layout  خیلی بیشتر کاربرد دارند. این ویژگی ها تقریبا مثل نسخه ی 2007 باقی مانده اند.

بعد از مقالات و متن هایی که در مورد Word 2010 خواندم و از آن استفاده کردم خیلی از آن راضی بودم. پایداری و کدهای 64 بیتی آن پیشرفت های خیلی خوبی بودند. (البته اینها برای همه ی آفیس هستند و محدود به Word نمی شود).استفاده از نوار هم خیلی ساده شده چون از بی نظمی آن کاسته شده و این بار یک تجربه ی کاملا جدید است. همانطور که در 2007 کاملا نوار ها جدید بود. به همه ی شما پیشنهاد می کنم این برنامه را امتحان کنید . فکر می کنم ارزش آن را داشته باشد که یکی از کار هایتان را روی آن انجاک دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *