چگونه خودتان کامپیوترتان را تعمیر کنید ؟

  • 1388/6/27
  • سپهر خيري
  • 0

5سایت اموزشی برای تعمیر کامپیوتر خودتان

اینجا  5 سایت را که برای آموزش خود تعمیر کاری در نظر گرفته ایم به شما معرفی می کنیم،( 5 سایت اثر گذار، توماس نت (ThomasNet) – گنجینه اثر گذاری از اطلاعات تکنیکی برای خود تعمیر کاری. تجربه های علمی جالبی که خودتان می توانید در خانه انجام دهید). هدف از این مقاله ارائه 5 صفحه است که مخصوصا به شما در تعمیر کامپیوتر شخصی تان کمک می کند.

آیا تا بحال مشگلی در رابطه با کامپیوتر تان برایتان پیش آمده و به یکی از آن دکه های تعمیراتی مراجعه کرده اید؟ “عجب مشگلی! پسر من این نوع ویروس ها را خوب میشناسم بیا این نرم افزار مخصوص را بگیر نصب کن البته صد دلار برات آب می خوره ولی خوب دیگه راحت می شی. ” جدی می گم، چند صد دلار هزینه ! خوب ، من هم قبول دارم که هر کاری دستمزد خودش را دارد، ولی مقداری صرفه جویی کردن هر چند فقط چند دلار ناچیز باشد، چیزی است که هر یک از ما باید یاد بگیریم .

اگر امکان داشته باشد که تنها چند تا از کارهای تعمیر کامپیوتر را خودتان انجام دهید، و چند دلاری در مخارجتان صرفه جویی کنید این آن کار تازه ای است که شما یاد گرفته اید.این آن 5 لینکی است که به شما کمک می کند تا خود تعمیر کار خودتان باشید.

(1) تعمیر کامپیوتر      %100 مجانی با راهنمایی گام به گام

learn computer repair

اگر شما بتوانید یکی از این سایت های رنگارنگ صورتی آبی و یا سبز را پیدا کنید، این سایت بزرگترین راهنمای واقعی شما برای سفر به دنیای خود تعمیر کاری به صورت حرفه ای است. وقتی به این سایت وارد شوید در سمت چپ ، یک منوی جذاب طراحی شده است که مثل یک فایل اکسپلورل به نظر میرسد. در آن منو شما تقریبا می توانید هر نوع دسته بندی (categories ) مناسب با نوع تعمیر مورد نظر تان را پیداکنید. چند تایی شان را بررسی کنید ببینید آیا مشگل مورد نظر در میان آنها و موجود است یا نه. راستش نمی دانم داخل باترفلای  butterflyچه خبر است پس اگر شما تا تهش رفتید و چیزی دستگرتان نشد! دربخش کامنت ها ما را هم با خبر کنید.

(2) – انجمن پاسخ های یاهو Yahoo Answers Community -کامپیوتر و اینترنت

learn computer repair

می دانم در اینترنت انجمن های فراوانی وجود دارند که آماده اند و میل دارند تا به سوالات شما در ازای یک تشکر خشک و خای جواب بدهند. یاهو انسروز   Yahoo Answers یکی از این انجمن هاست که من از وجودش بسیار خرسندم. چون متوانید درباره بعضی مسائل مربوط به کامپیوترتان از طریق اینترنت، در ازای مبلغ ناچیزی از آنها کمک بگیرید، و مطمئن باشید که پاسخ هایی دریافت می کنید. چکار باید بکنم. با گشتن در میان جواب های قبلی شروع کنید. احتمالا دیگران هم همین مشگل را داشته اند، یا سوالاتی مشابه آنچه که شما هم اکنون دارید و بدلایلی از مطرح نمودنش طفره میروید.

(3) – لب تاپ مگ. کام LaptopMag.com – 11 راه بر طرف ساختن عیوب لب تاپ

learn computer repair

من از این مقاله خیلی خوشم می آید چون یک راست میرود سر اصل مطلب یعنی مشگلاتی که در اغلب موارد برای لب تاپ ها پیش می آید. هدف نهایی مقاله را نویسنده خودش به روشنی توضیح داده است:

به منظور اشاره دقیق به مشگلات عام ، ما گروهی از بهترین کارشناسان عالی دل، لنوو، و ـوشیبا را تحت عنوان Alienwareگلچین  کرده ایم. و به نتایج خوبی برای پشتیبانی و راه اندازی لب تاپ شما با حداقل زحمت دست یافته ایم.

شما می توانید مستقیما به هر یک از این 11 صفحه مراجعه یا در منوی پایین هر صفحه  عنوان مورد نظر را جستجو کنید. این مقاله مسائلی از قبیل زیاد گرم کردن overheating، مشگلات مربط به باطری، battery problems, موضوعات شبکه  network issues و حمله های ویروسی یا اسپای ورها را پوشش می دهد. همانطور که گفتم، مشگلات اساسی در اینجا مطرح شده است. اینها مسایل فراگیر و جامعی نیستند اما برای شروع بسیار عالی است.

(4)- ده روش برتر هکر ها برای بر طرف ساختن عیوب کامپیوتر و آپ گرید کردن

learn about computer parts

هیچ یک از ما هرگز به این فکر نمی افتیم که از قطعات مستعمل یک کامپیوتر سرهم کنیم، مثل شماره 1 از ده فهرست برتر تعمیر و آپ گرید سخت افزار کامپیوتر، اما بعضی از این تعمیرات و آپ گرید ها برای بعضی از ما بسیار کار ساده و پیش پا افتاده ایست . من طبق سلیقه و نظر خودم این شماره ی یک لیست را برآورد می کنم: آسان ترین روش تعمیر یا رفع عیب؟ عوض نمودن یا آپ گرید کردن رم لب تاپ (باز کردن یک پیچ فقط همین): آیا خلاقانه ترین کار نیست؟ برای قطع سر و صدای یک هارد درایو از یک  تکه نوار قابل ارتجاع استفاده کنید، کار سخت یا پیچیده ای است؟ با قطعات مستعمل کامپیوتر خودتان شروع کنید. هم لیست خوبی است و هم کمک بزرگی است.

(5)-  Fixed4free.com – دسته بندی کامپیوتر

learn about computer parts

این سایت چیزی بیشتر از یک انجمن پاسخ گویی است. به نظر می رسد دسته بندی نسبتا جامعی از انواع کامپیوتر ها است. استفاده از این سایت بسیار آسان است.- اگر دقت کرده باشید، باون های سفید رنگ به این معناست که هنوز جوابی در کار نیست و بالون سبز یعنی جوابی برای این سوال وجود دارد. جستجو کنید و ببینید آیا جواب برای سوال خود می یابید. اگر نه، پس این بدان معناست که بخش دیگری وجود دارد که می توانید سوال خود را طرح کنید. این قسمت را امتحان کنید (چون فکر کنم با مزه است): می خام برم چت روم اما نمی دانم چطور؟ من تازگی یک کلکی از این سایت یاد گرفته ام:  صفحه ی کامپیوتر حسابی سرو ته شده چطوری به حالت اول برش گردانم؟ این را امتحان کنید و ببینید چی یاد می گیرید.

به عنوان اخطار هم اضافه کنم ، روشن است که یک سری کارهای تعمیری هم وجود دارد که هر کسی از عهده اش بر نمی آید. اگر انجام کاری برای شما سخت است ، و شما خوتان هم میدانید،از دیگران کمک بگیرید حتی اگر شده از یک تعمیر کار حرفه ای. منظور از این همه این است که شما بتوانید مقداری در هزینه صرفه جویی کنید اما در هزینه هایی که خودتان از عهده ی انجام آن بر می آیید و می دانید چگونه آن را انجام دهید

آیا شما هم منابع آن لاین دیگری را سراغ دارید که به موضوع خود تعمیر کاری کامپیوتر مربوط باشد؟ اگر دلتان خواست در بخش کامنت ها ما راهم خبر کنید!

http://www.makeuseof.com/tag/5-sites-to-learn-how-to-repair-your-own-computer/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *