وب سایت رایگان !

  • 1388/7/2
  • سپهر خيري
  • 31

چه طور یک وب لاگ رایگان در وردپرس بسازیم که خودمان هاست آن باشیم

00-wordpress-logo

وب لاگ مثل یک وب سایت ولی غیر حرفه ای تر و بی ثبات تر است . داشتن یک بلاگ هم یکی از راه های نشان دادن خود به جهانیان است. درحالی که تعداد بی شماری سرویس بلاگ وجود دارد که هوای همه چیز شما را به جز بلاگ هایتان را به صورت اتوماتیک دارند مثل Blogger  و  Wordpress  , البته هیچ چیزی به اندازه ی داشتن یک وب لاگی که خودتان هاست آن باشید و بتوانید تنظیماتش را تغیر دهید به شما غرور نمی دهد.

مشکل اینجاست که ساخت بلاگی که خودتان هاست آن باشید رایگان نیس و کمی هم مشکل است. به همین خاطر اکثر تازه کار ها راه آسان را انتخاب می کنند و هیچ وقت به خودشان شانس امتحان کردن آن را نمی دهند.

من معتقدم که تجربه بهترین معلم است( البته هیچ وقت هم فکر نکنید که شما آدم خیلی باحالی هستید که تا بحال ساخت وبلاگ را امتحان نکرده اید)

پس اگر الان حس ماجراجویی دارید و می خواهید این کار را امتحان کنید من به شما می گویم که چطور یک بلاگ سایت در WordPress  بسازید.

بعضی از شما ممکن است بپرسید چرا WordPress ! من توضیح خواهم داد که چرا. و چگونه از یک پلت فرم خیلی ساده ی بلاگ نویسی به یک CMS تبدیل شده و هنوز هم ساده و رایگان است و چگونه می توانید با اضافه کردن پلاگین ها آن را واقعی تر کنید. همچنین در وقت هم صرفه جویی کنید . پس چرا که نه !؟

گرفتن نام دامین خود

اولین قدم در پروژه ی ما فراهم کردن یک نام دامین است. بدون هیچ هزینه ای ! البته انتظار نداشته باشید که در دات comیا دات Org  یا … آن را ثبت کنید. برای اینکار سراغ یک چیز معروف و ارزان می رویم.

سرویس رایگانی که من همیشه برای نام سریع دامین استفاده می کنیم www.co.cc است. این سرویس به شما دو نام دامین رایگان  برای استفاده ی شخصی می دهد (با پسوند .co.cc).(البته به این معنی نیست که نمی توانید یک ایمیل دیگر وارد کنید :

p

به سایت سر بزنید و نام دامین های موجود را ببینید. من BuildBlog.co.cc  را برای این مقاله ثبت کردم .

01-check-availability

اگر نام انتخابی شما موجود است. لطفا ببینید که آیا به صورت رایگان است یا نه . چون بعضی از اسم ها رایگان نیست. سپس به ثبت نام ادامه دهید.

02-Continue-to-registration

اگر  قبلا اکانت ساخته اید می توانید با اکانت خود وارد شوید اگر تازه وارد هستید می توانید بر روی create an account now کلیک کنید.

بعد از تمام کردن مرحله ی ثبت نام شما باید دامین خود را نصب کنید. این مرحله طی 48 ساعت تمام کنید وگرنه دامین شما را حذف می کنند. پس بر روی Set up  کلیک کنید.

04-Finished-Registration

پیدا کردن هاستی برای خود

برای اینکه بتوانید دامین خود را نصب کنید. به یک وب هاست نیاز دارید. پس مرحله نصب را برای پیدا کردن یک هاست به تاخیر بی اندازید. اتفاقا من به یک سرویس بر خوردم که هاست رایگان ارائه می کرد که نامش 000webhost است. شما ویژگی های پرمیوم را نمی توانید داشته باشید ولی 1.5 گیگابایت ظرفیت و 100 گیگابایت هم ظرفیت ترانسفر در ماه به شما داده می شود که کافی است.

05-Sign-Up-with-000webhost

با نام دامین خود یک هاست ثبت کنید و به شما یک آدرس DNS  می دهند برای نصب دامین- هردو به تاییدیه ی ایمیل و وب سایت  نیاز دارند.حالا که این کار را تمام کردیم به سراغ کاری که به تاخیر انداختیم می رویم.

06-Register-Host

توجه داشته باشید که نصب هاست زمان زیادی می برد ممکن است 24 ساعت طول بکشد . پس در این قسمت صبور باشید و هر چند لحظه صفحه را رفرش کنید.

نصب دامین

بر می گردیم به مدیریت دامین. Name server 1  را انتخاب کنید. نوشته های زیر را بنویسید.

– Name server 1: ns01.000webhost.com
– Name server 2: ns02.000webhost.com

09-Domain-Name-Server

سپس بر روی Set up کلیک کنید و سپس به یک صفحه ی دیگر می روید که باید صبر کنید.

نصب کردن WordPress

بعد از اینکه هاست و DNS فعال شدند می توانیم به صفحه ی Cpanel  برویم و ورد پرس را نصب کنید که می توانید در این صفحه با ایمیل و پسورد خود وارد شوید.

قسمت نرم افزار را در cPanle  پیدا کنید و Fantastico  را بزنید و سپس wordpress  را بزنید و نام ادمین و پسوردتان را بزنید. نصب Fantastico  باعث راحت تر شدن نصب WordPress  می شود و به صورت اتوماتیک دیتا بیس تان را لینک می کند.

08-Fantastico

شما باید انتخاب کنید که کجا می خواهید WordPress  خود را نصب کنید. اگر آن فولدر زیر مجموعه را خالی رها کنید و WordPress  در فولدر اصلی نصب شود نام دامین شما از ادرس http://www.your-domain.co.cc قابل دسترس خواهد بود . ولی اگر در فولدر های زیر مجموعه نصب کنید WordPress  در آن جا نصب می شود و از قسمت http://www.your-domain.co.cc/foldername قابل دسترس خواهد بود.

ساخت و نکات پایانی

شما می توانید نصب WordPress تان را با استفاده از پلاگین ها بسازید و با FTP  اخرین آپگرید ها و تم ها را روی آن نصب کنید. جزئیات FTP  در صفحه ی اول ایمیل وجود دارد و در cPanel  .

من به جزئیات اشاره نمی کنم چون به یک یا دو مقاله دیگر نیاز پیدا می شود.

با تمام گفته ها و کار هایی که کردیم . تاکید می کنم که هاست رایگان و دامین رایگان فقط برای آزمایش خوب است. اگر تصمیم جدی دارید بهتر است از سرویس های پولی استفاده کنید که ویژگی های بهتر و بیشتری دارند.

بگذارید یک حقه ی دیگر هم به شما یاد بدم. لازم نیست که حتما پول زیادی بابت خرید هاست از کمپانی بدهید. شما می توانید یکی خیلی ارزانترش را از یک اکانت Reseller  بخرید. معمولا این نوع اکانت ها برای عموم باز نیستند و رایگان هم نیستند. ولی تا جایی که می دانم چیزی که مجانی است پیوستن به Resellers Panel است .( این لینک به عنوان یک واسطه است ولی اگر بخواهید می توانید مستقیما به سایت آن مراجعه کنید)

با قبول کردن اینکه یک Reseller  بشوید  نتنها ارزان ترین نام های دامین و هاست ها را می توانید بخرید بلکه شما می توانید با فروش سرویس ها برای خود پول در بیاورید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 31 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *