رخنه در بازار نت‌بوك‌ها

  • 1388/7/19
  • ITTeach
  • 0

هياهوی ناشی از به بازار آمدن نت بوک ها در سال گذشته برای تولید کنندگان انواع نوت بوک مثل جویدن یک آبنبات ترش و شیرین بود. از یک سو، کامپیوتر سازان خواهان کسب در آمد از هر جای ممکن هستند و میزان رشد برای سرمایه گذاران خوب به نظر می رسید. اما محدودیت در آمد زایی با قیمت ارزان نوت بوک ها چندان هم خوش آیند نیست ، آنطور که در مورد نرخ گران نوت بوک بودوطبق گزارش ارایه شده توسط موسسه  دیسپلی سرچ هر چه تعداد انواع نوت بوک در بازار افزایش می یابد میزان سود آوری نوت بوک‌ها  کاهش می یابد.

نرخ سود نت بوک به میزان 37 درصد در سه فصل سال بود و سالانه به میزان 264 در صد افزایش نشان می داد. اما وقتی که مصرف کنندگان حریصانه برای خرید نت بوک های کوچک و کم توان ولی ارزانتر هجوم می آورند، به نظر می رسد که خریداران دیگر رغبتی به خرید نوت بوک های گنده در هیچ موقع سال از خود نشان نمی دهند.

نت بوک های کوچک سهم چشمگیری در مقدار رشد کامپیوترهای پرتابل داشته اند چون قیمت جالب توجه آنها میل به داشتن یک کامپیوتر درجه دو اما ماندگار را در میان مصرف کنندگان بر انگیخته است. بهر حال نوع خدمات پشتیبانی این نوع وسایل آشکارا بر مقدار در آمد حاصل اثر منفی داشته است. این ها را جان اف یاکوب مدیرتحقیقات بازار یابی نوت بوک می گوید.

موسسه دیسپلی سرچ هم می گوید که انتظار می رفت که این روند سال آینده هم تداوم یابد، البته با پیش بینی 21.5 در صدی ارسال نت بوک ها به بازار اما تنها سود حاصل از فروش کامپیوترهای پرتابل در بازار 10.9  در صد برای سال 2010 می باشد.

منبع: maximumpc.com

Netbook_Notebook_Chutes
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *