10 سایت برتر آموزشی دنیا را بشناسید

  • 1388/8/6
  • ITTeach
  • 1

نشريه تايمز آنلاين با توجه به محتوي وب سايتهاي آموزشي و ميزان اعتبار مطالب آنها به معرفي 10 وب سايت برتر آموزشي پرداخته است که هر يک به گونه اي در آموزش و اطلاع رساني به انسانها نقش اساسي به عهده دارند.

در گذشته شيوه هاي متفاوتي براي جمع آوري اطلاعات درباره مباحث مختلف علمي وجود داشت که اکثر آنها بسيار محدود و ناکامل بودند. با گسترش اينترنت در ريشه هاي زندگي مدرن، اين ابزار جايگزيني وسيع و قابل اطمينان براي منابع قديمي و دايره المعارفها شد که از سرعت و تعامل بالاتري نيز برخوردار است.

امروزه اينترنت در کنار تمامي کاربردهايش ابزاري آموزشي نيز به شمار مي رود که بسياري از دانشجويان و دانش آموزان از آن به عنوان مرجع اطلاعاتي و آموزشي براي انجام تکاليف و پروژه هاي خود بهره مي برند. نشريه تايمز آنلاين نيز بر همين اساس ليستي از 10 وب سايت آموزشي برتر را

از ديدگاه خود ارائه کرده است.

نشنال جئوگرافيک (nationalgeographic.com): نشريه اي که دامنه وسيعي از اطلاعات علمي را از فضا و محيط زيست تا حيوانات و جهان موسيقي در خود مي گنجاند، اما مهمتر از همه اين نشريه اشتياق زيستن را در جهان گسترش مي دهد و با استفاده از آن به بهبود شرايط محيط زيست کمک مي کند.

National Geographic

ناسا (www.nasa.gov): فايلهاي ويديويي، فايلهاي صوتي خبري، آرشيو عظيم تصويري، فايلهاي تصويري سه بعدي و پرونده هايي در رابطه با ماموريتهاي فضايي اطلاعاتي هستند که مي توان در اين وب سايت جستجو کرد. اين سايت مي تواند کاملترين اطلاعات را در اختيار علاقمندان به علوم فضايي قرار دهد.

Nasa

ابزارها چگونه کار مي کنند (howstuffworks.com): اين وب سايت مقالات حرفه اي درباره عملکرد هر پديده و ابزار از رايانه ها و خودروها گرفته تا جزئي ترين ابزار و پديده ها را ارائه کرده و داراي صدها فايل ويديويي براي نمايش تجربيات مختلف علمي است.

ديسکاوري (discovery.com): اين وب سايت بيشتر بر موضوعاتي مانند محيط زيست، باستان شناسي، انسان، دايناسورها، فضا و تکنولوژي تمرکز داشته و فايلهاي تصويري و صوتي فراواني را براي استفاده علاقمندان بر روي شبکه قرار داده است.

مجله آنلاين اسميتسونيان (smithsonianmag.com): موسسه اسميتسونيان در واشنگتن يکي از بزرگترين مجتمع هاي موزه در جهان به شمار مي رود و مجله آنلاين آن رقيبي جدي براي نشنال جئوگرافي شناخته مي شود. اين وب سايت منبعي غني از مطالب علمي ارزشمند و معتبر است.

سايت طبيعت بي بي سي (bbc.co.uk/nature): يکي از برترين ميکرو سايتهاي بي بي سي به شمار مي رود که مجموعه اي ساده از فايلهاي ويديويي را در خود جا داده است. تصاوير متحرک بيش از 370 جانور در اين وب سايت يافته شده و مي توان از طريق ابزاري خاص به صداي پاي آنها نيز گوش فرا داد.

ted.com: تد نام سازمان بزرگي است که افراد مختلف را از سرتاسر جهان به کنفرانسي دعوت مي کند تا نظريات خود را درباره جهان، فناوري، طراحي و ديگر حوزه هاي علمي و هنري با يکديگر در ميان بگذارند. آرشيو فيلمهاي اين کنفرانسها را مي توان در وب سايت اين سازمان مشاهده کرد. اين وب سايت مطالب خود را در زبانهاي مختلف از جمله فارسي ارائه مي کند.

arkive.org: تصاويري از حيات بر روي زمين عنوان کلي اطلاعات و فايلهايي است که درباره حيات وحش و محيط زيست بر روي اين وب سايت قرار گرفته است. گونه هاي منقرض شده جانوران در اين سايت در اولويت قرار دارند و به گفته اين سايت، اين جانداران را تنها مي توان در arkive زنده و سالم مشاهده کرد.

Arkive

historytoday.com: در صورتي که به صورت رايگان به عضويت اين سايت در آييد مي توانيد به صدها مقاله معتبر از مجلات مشهور دسترسي پيدا کنيد. اين مقالات در بخشهاي مختلف طبقه بندي شده اند و با وجود رتبه بندي هاي آکادميک معتبر خواندن آنها بسيار ساده است.

pbs.org: دامنه فعاليتهاي اين شبکه و وب سايت علوم، هنر و تاريخ است و بر روي آن مي توان فايلهاي ويديويي ارزشمندي را درباره موضوعات علمي مورد نظر مشاهده کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام مطالبتون و اطلاعاتتون فوق العاده مفید و جامع هستند ولی عکسهای ایمیلهای ارسالی از طرف مجله گویای ای تی روی سیستم من باز نمیشن میخواستم ببینم مشکل از کجاست
    با سپاس فراوان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *