کامپیوتر های All-In-One و رومیزی جدید از شرکت Acer

  • 1388/8/10
  • سپهر خيري
  • 2

(All-In-One  یک نوع کامپیوتر خانگی و اداری هست که تمام تجهیزات در یک قسمت جا گرفته هست و در واقع کیس و نمایش گر یکی هستند)Acer_logo

از زمانی که Asus مینی لپ تاپ Eee PC را روانه بازار کرد ، acer شده یک رقیب درجه یک Asus   و تمام سعی خود را برای مقابله با Asus میکند.

ممکن است شما متوجه شباهت لوازم ساخته شده Acer و Asus  شده باشید ، و مطمئن باشید شرکت های دیگر هم لوازم مشابه این دو شرکت را روانه بازار خواهند کرد ، اما نه خیلی شباهت به دستگاه های Acer یا Asus .

در حال حاضر Asus چندین مدل All-In-One (کامپیوتر های رومیزی و کوچک با قابلیتهای زیاد) ساخته هست ، و Acer برای رقابت  با Asus در این مدل کامپیوتر ها نمیتواند عقب بماند و باید دست به کار بشود و همچنین رقابت در ساخت نت بوک ها.

با این حال محصولات Asus در لهستان طرفداران بیشتری نسبت به محصولات Acer دارد ، زیبای و زرق و برق  محصولات Asus بیشتر  هست ولی در کارایی هر دو تقریبا به یک اندازه بازدهی دارند .

Acer زمان انتشار محصول Z5610 all-in-one خود را به عقب انداخت ، اما تصاویر از

آن دستگاه پخش شده است ، و حدود یک هفته از اعلام این خبر Acer گذشته و ما فقط چند عکس از این دستگاه داریم، و حالا ما مشخصاتی از این محصول Acer را به تازگی از آقای Le Journal du Geek که مدیر وبلاگ فرانسوی Acer هست گرفته ایم.

acer-z5610-10-14-09

دستگاه Acer Z5610 از صفحه لمسی توسط ویندوز 7 پشتیبانی میشود  و دارای صفحه نمایش 24 اینچ HD مولی تاچ هست ، دیگر قطعات این دستگاه هست : رم 4 گیگ ، هارد 320 گیگ ، گرافیک ATI Mobility Radeon HD4570

این محصول نمیتوان با Sony Vaio all-in-ones مقایسه کرد ولی برای رقابت با دیگه محصولات خوب هست ، و جای مناسبی بین دیگر دستگاه ها در مقدار بازدهی دارد.

اکثر قسمت های این دستگاه شباهت زیادی به همان تصاویر ساختگی و ساخته شده با نرم افزار های 3D  دارد.

لبه ها و درخشندگی این دستگاه زیبای خاصی برای من دارد ، من نمیخواهم بگم که این حداکثر کیفیت و نهایت زیبای هست ، ولی Acer  توانسته به آن چیزی که خواسته برسه و یکی از بهترین طراحان هست. و فقط قیمت 899$ حق بیش از حد واقعی این دستگاه هست ، البته بعد از گذشت از زمان انتشار این دستگاه قیمت حدود 800$ میشود.

َAcer هر چند وقت یک بار دست به کار میشود و کامپیوتر های رومیزی جدیدی به بازار ارائه میدهد ، و قبل از انتشار و اخبار دستگاه تعدادی شایعه و چند عکس خیالی و ساختگی از آن پخش میشود ، که بعد از آن توسط شرکت Acer اعلام رسمی خبر  ساخت دستگاه جدید میشود.

acer-aspire-z5610-

در واقع اگر شما نمیدانستید و اطلاعات کافی نداشتید ، میخواستید به دنبال یه دستگاه چند کاربرده بروید ، اما نه ، Acer تصمیم گرفته است دستگاه جدیدی را روانه بازار کند ، نه کی دوتا ، بلکه سه نوع نوت بوک 11.6 اینچی که هر یک شبیه یکدیگر هستند.

که اسم این سری مدل های جدید هستند : 1420P ، 1820PT ، و 1820PTZ

نکته قابل توجه این مدل ها این است که تمام این مدل ها قابلیت convertibles (جمع شدن ) را دارند ، که باعث شده که دلیل خوبی برای انتخاب باشد.

در ابتدا نرم افزار های مخصوص touch برای کاربران مبتدی وجود نداشت ، و سخت افزار ها ضعیف و سخت کار بودند.

اکنون که در حال حاضر ویندوز7 منتشر و ساخته شده ، احتمالا ما کاربران ارتباط بهتری میتوان با این ابزار برقرار کنیم ، اما این واقعیت باقی میماند که هنوز این نوع صفحه  نمایش ها به معنای حرفه ای هست و کاربرد آن برای فعالیت های حرفه ای هست. و این نوع سخت افزار ها هنوز به پایان خط نرسیده هست و تمام کاربران با آن آشنایی کامل ندارند که در خواست تجدید نظر در ساختار حرفه ای تر شدن این ها بدهیم ، علاوه بر اینکه آنها میخواهند تمام نقاط دستگاه  را دیجیتایزر تر کنند نه اینکه فقط قسمت مولتی تاچ را ارتقا و حرفه ای تر کنند.

Acer-Aspire-Timeline-1810P-tablet-1

بعضی از مردم ممکن است دنبال صفحه نمایشگر های بزرگ و مولتی تاچ  خوب و قدرتمندتر از صفحه های لمسی موبایل باشند ، اما در واقعیت تصور این نوع صفحه نمایشگر های که در ذهن این افراد هست آن چیزی که میخواهند نیست.  اما آنها برای تحریک کردن و جمع کردن مردم برای علاقه مند شدن به این محصولات وسایل و امکاناتی را اضافه میکنند مثله : قابلیت تاشو شدن ، چرخاندن صفحه نمایش و برگرداندن آن به پشت ، تاچ اسکرین ،… این امکانات خیلی استفاده کار را راحت تر کرده است ، مثلا اگر در یک ماشین و اتوبوس میخواهید یک متن را بخوانید صفحه نمایش را به پشت می چرخانید و مطلب خودتان را به راحتی میخوانید.

منبع:ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *