با Google Dashboard بفهمید گوگل در مورد شما چه میداند

  • 1388/8/15
  • ITTeach
  • 0

به طور حتم شما هم مثل من از خیلی از سرویسهای گوگل استفاده میکنید. تعداد سرویس‌ها گوگل هم که هر روز بیشتر میشه و کاربران غافل از اینکه استفاده از این سرویسها چه اطلاعات شخصی رو میتونه از اونها به گوگل بده, روزانه میلیون ها ساعت در سرتاسر دنیا از این سرویس ها استفاده میکنند.

اخیرا این استفاده بالا از سرویس های گوگل برخی از کاربران رو به فکر انداخته که گوگل چه اطلاعاتی میتونه از اونها داشته باشه؟ حساسیت این اطلاعات به چه اندازه است؟ و آیا این اطلاعات نزد گوگل امن هستند و کس دیگری قابلیت دسترسی به اونها رو داره یا نه؟

این اواخر گوگل به درخواست این کاربران جواب مثبت نشون داده و سرویسی به نام Google Dashboard رو راه اندازی کرده که به صورت یکجا به کاربر نشون میده که از کدام سرویس گوگل و به چه صورت استفاده کرده. البته هنوز این سرویس اطلاعات مشخصی رو ارائه نمیده و فقط به ارائه لیست سرویسها و جزئیات کمی از اونها بسنده کرده.

Google Dashboard

برای مثال در مورد سرویس Gmail اطلاعاتی در مورد تعداد نامه های دریافت شده, ارسال شده و … قابل مشاهده است. تقریبا تمام سرویسهای گوگل مثل Alerts,Blogger, Docs, Contacts, Picasa, Reader و… در این Google Dashboard قابل مشاهده هستند.

منبع: 7sal

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *