نقش دکمه پیش نمایش در فایر فاکس 3.6

  • 1388/8/25
  • سپهر خيري
  • 0

موزیلا چندین دکمه پیش نمایش برای تازه ترین نسخه فایرفاکس 3.6 بتا 1 طراحی کرده است که البته قرار بود در اولین نسخه های فایر فاکس 3 بکار گرفته شوند.حیرت آور تر از آخرین شکل اجرایی این برنامه ها این حقیقت است که انها حتی با برنامه جستجو گر وب هم قابل فعال سازی نیستند. بگذارید نگاهی دقیق تر به به این دکمه های پیش نمایش در فایرفاکس 3.6 بیاندازیم. باید توجه داشت که این طرح ها حتی در نسخه قبلی جستجوگر وب هم سودمند نیستند.
مرورگر . همه دکمه های پیش نمایش

browser_all_tabs_previews
فعال سازی این دکمه های پیش نمایش در پیکر بندی فایرفاکس پیشرفته یک دکمه جدید در سمت راست tabbar فایرفاکس اضافه میکند. این دکمه، وقتی فشرده شود، پنجره جایگذاشت را باز خواهد نمود که شامل پیش نمایش چندین thumbnail خواهد بود که همگی آنها در دکمه های فایر فاکس باز می شوند. کلیک بر روی هر کدام از این tab thumbnail باعث فعال شدن آن دکمه در جستجوگر وب خواهد شد.
مرورگر. کنترل تب. پیش نمایش

browser_ctrl_tabs_previews
فعال نمودن این پارامتر در پیکر بندی پیشرفته دیفالت کنترل تب را در فایرفاکس تغییر خواهد داد. اگر کنترل تب را بوسیله برنامه دیفالت (پیش فرض) فایرفاکس بفشارید جستجوگر شروع به گشتن در میان دکمه های باز جستجوگر وب خواهد کرد. این طرح جدید، با فعال شدن، شروع به نمایش یک دکمه سوئیچر می کند که تصاویر thumbnail جاری و پنج دکمه آخر را همراه با گزینه انتخاب سریع آنها برای اجرای سریع با فشار دادن مجدد کنترل تب نشان می دهد. همین پیش نمایش شامل یک گزینه انتخاب برای تمام دکمه های باز هم می باشد.
همین نوع پیکر بندی عملکرد پیش فرض (دیفالت) را در مورد یکبار فشردن کنترل تب تغییر خواهد داد. آن حالا دیگر بر میگردد به آخرین دکمه ای که روی آن تمرکز شده بود بجای آنکه کزینه انتخاب تازه ای برای گشتن در میان همه ی دکمه های جستجوگر را انتخاب یا پیشنهاد کند.
برای فعال سازی یکی یا هردوی این برنامه های جدید کارهای زیر را انجام دهید:
در میله آدرس فایرفاکس عبارت about:config را وارد کنید، قول بدهید که دقت نموده و عبارت پیش نمایش ها را فیلتر کنید. این موضوع سبب بوجود آمدن پارامتر هایی در رابطه با دو موردی که در لیست بالا ذکر شد خواهد گردید.

firefox_tab_previews-
یک دوبل کلیک بر روی هر یک از پرامترها ارزش پیشفرض ها را از غلط به درست تغییر خواهد داد. برنامه فوراً فعال شده و در نتیجه می تواند بلافاصله تست شود.
منبع: ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *