پنج برنامه کاربردی برای ساختن دسکتاپ ویندوز7

  • 1388/9/6
  • سپهر خيري
  • 2

پنج برنامه کاربردی برای ساختن دسکتاپ ویندوز7

بخودی خود دسکتاپ ویندوز 7 هیچ کمبودی ندارد. اما برای توسعه نرم افزار های رایگان، هیچ بهانه ای برای تنظیم نشدن عالی، هک کردن، و دیگر اصلاحات ممکن در برروی صفحه نمایش شما وجود ندارد. و اضافه نمودن برنامه های کرابردی جدید بر روی دسکتاپ چندان مشگل تر از اضافه کردن آن برنامه هایی که در سیستم اجرایی کامپیوتر تان موجود است، نیست. کار مشگل یافتن نرم افزاری است که قابلیت جابجایی با برنامه های نرم افزاری موجود شما را داشته باشد. سرانجام، آخرین کاری که شما می خواهید انجام دهید اینکه برنامه های اربردی رایگانی نصب می کنید که می بینید ای وای وضعیت دسکتاپ تان حتی از قبل هم بی ریخت تر و بدتر شده است (اگر به چنین کاری دست زدید یک سری به سایت Revo Uninstaller بزنید).

قدرت این پنج برنامه  کاربردی رایگان آنقدر هست که دسکتاپ تان را طوری باز سازی نماید که هم به نظر برسد و هم احساس کنید که این برنامه های نصب شده راهههای تازه ای برای دستیابی به برنامه های کاربردی و دسترسی مستقسم به فولدر ها  بر روی دسکتاپ را برای شما فراهم کرده است. اینکه تا چه حد می خواهید کار باز سازی را پیش ببرید کاملاً به خودتان بستگی دارد – اینها فقط چند تایی از جالب ترین ابزاری است که من بر خورد کرده ام که تا حد زیادی کار بازسازی دسکتاپ شمارا پیش خواهند برد و “قدرت کاربری ویندوز تان” تا اندازه ای ارتقاء خواهد داد.

Desktop Media

daveblog_tweakw71

این یکی از آن  روش های آسان. دسکتاپ مدیا پکی از اساسی ترین و مفیدترین اجزاء برنامه OSX را کپی می کند. هر گاه که یک سی دی جدید در سی دی درایو قرار می دهید، یک دستگاه ذخیره سازی USB را به سیستم خود وصل نمایید، یا یکی از درایو های شبکه را فعال نمایید (البته این یکی از گزینه های انتخابی است) دسکتاپ مدیا یک شورت کات ایجاد می کند که به شما می گوید دستگاه روی دسکتاپ شما درست است. دستگاه را بردارید (یا سی دی را از درایو خارج کنید) شورت کات به خودی خود ناپدید می شود. این کار را در مقابل چشمان دوستانتان انجام دهید آنها خواهند گفت که شمایک برنامه ترکیبی Mac/Windows ساخته اید—به این ترتیب شما به بخشی ازویندوز 7 جان تازه ای بخشیده اید.

این برنامه را از اینجا دانلود کنید!

StandaloneStack 2

daveblog_tweakw72

من همیشه از اینکه ویندوز 7 چگونه همزمان می تواند درهم ریختگی های برنامه های غیر لازم پیش فرض نوار ابزار ویندوز ویستا و ایکس پی را رفع و رجوع کرده وآنها را بهینه سازی نماید، واقعاً حض کرده ام. اما در هر صورت، هر یک از آیکون ها ی روی   میله در پایین صفحه نمایش کامپیوتر شما نمایانگر یک برنامه خاص است. مطمئناً شما می توانید چند برنامه اضافی از قبل مشخص را با کلیک بر روی آیکون آن برنامه کاربردی در منوی استارت انتخاب و اجرا کنید، اما این یک راه حل کلی برای همه ی برنامه ها نیست – و شما فقط توانسته اید در نحوه اجرای یک برنامه مداخله نمایید.

برنامه StandaloneStack 2  به شما اجازه می دهد تا یک گام به سوی این طرح برداشته و برنامه ای برای ذخیره “stacks,” و یا لیستی از برنامه های گرافیکی تهیه نمایید که بر اساس یک آیکون عمل می کند. وقتی شما بر روی این آیکون کلیک کنید، می توانید ازاجزای منوی در حال استفاده هم برای شروع یک برنامه تازه ، پرونده ها، یا تنظیم گزینه های اختیاری استفاده نمایید. مثل این است که چندین دکمه استارت در اختیار دارید که می توانید با آن هر طور که می خواهید برنامه های خود را تنظیم کنید.

این برنامه را هم از  اینجا دانلود کنید!

7 Taskbar Tweaker

daveblog_tweakw74

این برنامه کاربردی ممکن است که فقط زیبا باشد اما بیشتر از زیبایی مفید بودنش مطرح است. همانطور که شما هم انتظار دارید، تنظیم کننده 7 Taskbar یک برنامه سودمند برای افزایش عملکرد های مختلف به برنامه های پیش  فرض ویندوز شماست. برای مثال، وقتی که بر روی یک آیکون راست کلیک می کنید می توانید گزینه ای از برنامه های جامپ لیست یا برنامه های استاندارد منوی ویندوز را انتخاب کنید یا تغییر کاربری برنامه های کاربردی را فعال و غیر فعال کنید، و از یک کلیک میانی استفاده نمایید که یا یک مورد جدید از برنامه ی تسکبار را باز می کند یا برنامه ویندوز را می بندد و یا روی برنامه ویندوز فوکوس می کند. در این مورد لیست زیاد ی از اجزاء قابل اجرا در دست نیست اما تنظیم کننده های 7 Taskbar بطور نرمال قابل تنظیم برای سیستم عامل ویندوز 7 نیستند.

این برنامه را هم از اینجا دانلود کنید!

MenuApp

daveblog_tweakw73

صحبت کردن در باره منوی استارت، البته تصور کنیم که شما یک مجموعه از فایل ها، برنامه ها، فاوریت ها و شورت کات های متفاوت دارید، که می خواهید از یک محل واحد به آنها دسترسی داشته باشیداجازه دهید این مجموعه را “کار” بنامیم. طبعاً شما اجباراً باید یک فولدر در یک  جایی از سیستم خود یا روی دسکتاپ تان ایجاد نمایید و  و کلیه فایل های لازم را در آن نگهداری کنید، بعلاوه همه ی اطلاعات مربوط به وب سایت ها و شورت کات های برنامه های گوناگون و خیلی چیزهای دیگر را هم باید در آن داشته باشید. برای سرو سامان دادن به این فولدر، شما به ساب فولدر هایی نیاز دارید که ایتم هایی را که قصد دارید ذخیره کنید در آن حفظ کنید. خوب بود!

برنامه کاربردی منو زشتی های این نوع سازمانبندی را از بین می برد جون به شما امکان می دهد که با ایجاد یک استارت منوی رده بندی شده بر اساس یک آیکون واحد در دسکتاپ  خود کار کنید. اکنون، شما می توانید به سادگی با یک کلیک بر روی آیکون “کار” تازه ایجاد شده و بیرون کشید  ن (pop) همهِ  فایل ها ، شورت کات ها و دیگر چیزهای مورد علاقه تان از طریق سیستم دسترسی آسان منو بی آنکه مجبور باشید فقط یک دسته از اطلاعات PC  خود را فعال نمایید با همه آنها کار کنید. فقط کافی است به MenuApp منوی کاربردی خود بگویید اسنادی که می خواهید در کجای کامپیوتر شما قرار دارند تا خود بخود منوهای مورد نیازی که محتوی آن فولدر هاست ایجاد شده و شما می توانید با خیال راحت در میان اطلاعات موجود خود بگردید و آنها را سامان ده کنید.

این برنامه را هم از  اینجا دانلود کنید!

Rainmeter

daveblog_tweakw75

برای آخرین پوسته سازی(skinning ) دسکتاپ بی آنکه نیازی به پیکر بندی شلوغ فایل ها باشد و ورود راحت به آنها برنامه Rainmeter یکی از عالی ترین ابزار برای تغییر نمای کلی دسکتاپ شماست ، بدون نیاز به حرام کردن مقدار متنابهی از منابع موجود در سیستم. به جدید ترین آپدیت این برنامه کاربردی ویژگی های جدیدی اضافه شده است بنام RainBrowser که به شما امکان می دهد در میان پوسته هایی که نصب کرده اید بگردید و تنظیمات آنها را دوباره سازی نموده و یا پیش نمایش آنهاراقبل ازآغاز کار تغییرکلی دسکتاپ  تنظیم نمایید. توسعه دهنده گان Rainmeter بیشترین تلاش را برای هر جه خلاصه تر کردن این نرم افزار کاربردی رایگان انجام داده اند: یا به قول معروف دریا را در پیمانه کرده اند! ها-ها!

این برنامه را هم از اینجا دانلود کنید!

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. عاليه… البته بايد در صدد آموزش نصب ويندوز و همچنين كار با ويندوز7 باشيم.. .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *