AMD پردازنده ای با 16 هسته برای سرور ها می سازد

  • 1388/9/11
  • ITTeach
  • 1

amd_magny-cours_cpu

شرکت Advanced Micro Devices از ساخت تراشه جديد خود براي سرورها با از 16 هسته خبر داده است که بر اين اساس، تراشه تعداد هسته‌هاي اين محصول نسبت به نسخه کنوني آن تا 4 برابر افزايش خواهد يافت.

شرکت AMD طي کنفرانس مطبوعاتي که از طريق اينترنت پخش مي‌شد اعلام کرد، اين تراشه که هم‌اکنون با نام Interlagos شناخته مي‌شود و پردازنده آن بين 12 تا 16 عدد هسته خواهد داشت، سال 2011 به بازار عرضه مي‌شود.

گفته مي‌شود که فناوري به کار رفته در Interlagos بر اساس تراشه 12 هسته‌اي Magny-Cours که قرار است شرکت AMD آن را در سه ماهه نخست 2010 وارد بازار کند، توليد شده است.

افزايش تعداد هسته‌هاي پردازنده روشي است که شرکت AMD آن را براي افزايش قابليت اجرايي تراشه خود و همچنين کاهش مصرف انرژي در آن به کار مي‌برد.
علاوه بر اين، افزودن تعداد بيشتري هسته فعاليت‌هاي خارجي سرور را بيشتر فشرده مي‌کند که اين مسئله باعث مي‌شود تا يک سرور به تعداد کمتري پايگاه داده نياز داشته باشد.
به گفته پت پاتلا(Pat Patla) مدير مرکز پلتفورم سرور در شرکت AMD،‌ اين جريان باعث خواهد شد تا نياز براي خريد سخت‌افزارهاي جديد و همچنين هزينه‌هاي مربوط به تامين انرژي کاهش يابد.

تراشه‌هاي 16 هسته‌اي با 2 تا 4 سوکت براي سرورها عرضه مي‌شوند و بر اين اساس،‌ در بيشترين حالت ممکن يک سرور مي‌تواند 64 هسته در آن واحد داشته باشد.
اين محصول بخشي از سري تراشه‌هاي Opteron 6000 محسوب مي‌شود که به گفته AMD، احتمالا قرار است که آنها در سرورهاي پايگاه‌هاي داده مورد استفاده قرار گيرند
تصویری که در بالا می بینید مربوط به پردازنده ی 12 هسته ای شرکت AMD است

منبع:xbitlabs.com

ترجمه بيست بيت

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *