كنترل بازي رايانه‌‌اي سه‌بعدي فشردني ساخته شد

  • 1388/9/16
  • ITTeach
  • 0

گروهي از محققان دستگاه واردسازي اطلاعاتي را طراحي كرده‌اند كه شبيه موس و قابل فشردن بوده و براي كاربران امكان كنترل سه‌بعدي را فراهم مي‌كند.
Cambridge Consultants Suma
به گفته مدير توسعه محصول مصرف‌كننده Cambridge Consultants كه مجوز اين نوآوري را به سازندگان مي‌دهد، اين دستگاه Suma نام دارد كه مخفف ساتسوما يا ميوه چيني است.
مدل‌هاي متعددي از Suma طراحي شده كه قرار است ماه ژانويه در نمايشگاه محصولات الكترونيكي مصرف‌كننده در لاس وگاس به نمايش درآيند، اما به دليل در جريان بودن روند ثبت امتياز انحصاري Suma، جزئيات بيشتري درباره اين دستگاه منتشر نشده است.

suma-inhand
در داخل بدنه نرم Suma محرك‌هاي سبكي در اطراف يك حسگر اصلي قرار دارند و با فشرده شدن دستگاه، اين محرك‌ها فشار و تغييرات حركت را تشخيص مي‌دهند و علائم دريافت شده توسط نرم‌افزار داخل Suma پردازش شده و سپس به برنامه نرم‌افزاري ارسال مي‌شوند كه مي‌تواند موجب كار كردن دستگاه شود.

suma-controler

به گفته طراحان اين دستگاه، فرق Suma و كنترل‌هاي دستگاه بازي Wii نينتندو به‌عنوان مثال در اين است كه كنترل كنسول نينتندو به كاربران اجازه مي‌دهد اشيا را جابه‌جا كنند، اما شكل آنها را نمي‌توانند تغيير دهند و دستكاري كنند؛ از اين رو Suma مي‌تواند مجموعه جديدي از كاربردها را ايجاد كند. اين دستگاه كاربرد مناسبي براي بازي و برنامه‌هاي سه‌بعدي خواهد داشت.

منابع: theinquirer.net، pcworld، engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *