ده برنامه web apps که لازم است در Mac بصورت متغیر اجرا نمایید

  • 1388/9/23
  • سپهر خيري
  • 0

fluidappsgallery-1

همزمان با قدرتمند تر شدن برنامه های apps و مشهورتر و کاملتر شدنشان ، آنها کم کم دارند جایگزین بزنامه های دسکتاپ بسیاری از مردم میشوند. هر کدام از برنامه های مک آپس موسوم به Fluid یا متغیر می تواند نوع استفاده شما از برنامه های کاربدی وب را در روی دسکتاپ تان به برنامه سیستم عامل OS X برای اجرا در موتور های جستجو تبدیل نماید.
برنامه های متغیر در مقایسه با برنامه های وب آپس مزایای بسیاری دارند.: شما با بدست آوردن یک برنامه Cocoa app بطور اتوماتیک نشان یا علامت آنرا برای ورود به سایت هایی مثل Gmail و Google Reader باضافه ساپورت ثبت نام کاربری آن در اختیار خواهید داشت. در صورت ادامه اجرای وب آپس در یک موتور جستجوی جدا دیگر لازم نیست که شما برای زدن هر دکمه و ورود به یک سایت دیگر از برنامه قبلی خارج شوید. به این صورت می توانید همزمان چندین برنامه آپس را اجرا نمایید بنابراین برنامه وب آپس مورد علاقه شما همیشه در بالای صفحه نمایشگر تان در دسترس و آماده خواهد بود.
برای یافتن آیکون های دلخواه برنامه Fluid apps من توصیه می کنم که سری به Fluid Icons Flickr groupبزنید. کاربران زیادی در این سایت با آیکون های جالبی برای اغلب برنامه های موجود در لیست آپس های من دور هم جمع شده اند. در ضمن گریس آیوارسن هم مقدار زیادی آیکون برای برنامه Fluid apps طراحی نموده است.
حالا که تا اندازه ای با چگونگی و چرایی استفاده از برنامه Fluid آشنا شدید، این ده سایت را به عنوان سایت های محوری جستجوگرهای مورد استفاده تان داشته باشید.
Google Wave
وسیله ارتباطی جدید گوگل جانشین بسیار مناسبی برای سایت کابردی جستجو گر می باشد. این وسیله منبعی نسبتاً غنی و در عین حال در مراحل اولیه است که می تواند تا حدی مورد استفاده قرارگیرد. من البته هنوز چیز جالبی برای استفاده کاربران در آن نیافتم. ولی قسمت آیکون های آن پر است از مقدار زیادی Fluid icon. اگر شما به یک سری آیکون اضافی و userscript نیاز دارید این سایت نشان های زیادی برای برنامه Wave به شما می دهد: Devthought has posted them

Google Reader

عده زیادی این روزها از گوگل ریدر بعنوان برنامه اصلی RSS app شان استفاده می کنند، بنابراین به نظرfluid_read می رسد لازم است آن را در لیست برنامه های Fluid وارد کنید. در این صورت شما مقدار زیادی نشان بر روی آیکون

Dock خود خواهید داشت باضافه مقداری هم userscripts . یکی از برنامه های مورد علاقه من Helvetireader می باشد. سعی کنید آنرا با Chris Ivarson’s icon اجرا نمایید.
Facebook Chat
وقتی برنامه فیس بوک ام باز بود به نظر می رسید که برنامه فیس بوک چت برنامه بیخود وغیر قابل استفاده ای است، اما نه این برنامه برای کابری جستجوگر برنامه بسیار بهتری است. برنامه URL ایکه شما باید برای ایجاد فلوید (متغیر) فیس بوک چت استفاده کنید این است: http://facebook.com/presence/popout.php . یکبار دیگر بازهم کریس ایوارسن برای نجات شمابایک آیکونicon به میدان می آید.
Campfirefluid_camp
کمپفایر، مشهورترین تیم سیستم ارتباطی از میان 375 رقیب دیگر آنچنان با قدرت کار می کند که آن 375 رقیب میدان را برای کمپفایر official Fluid Icon خالی کرده اند. یکی از ساختارهای الگو مانند کاربردی (scripts) هسدار دهنده کراول Growl است که به محض اینکه کسی روی نام شما در در پمپفایر کلیک کند ، می تواند آنرا در Thoughtbot’s blog پیدا کند.
Gmail
جی میل یکی از سایت هایی است که به خوبی ساپورت می شود. متوانید تعداد بسیار زیادی آیکون برای آن پیدا کنید – ایوارسن ایکونی با شش رنگ مختلف و یک نشان اتوماتیک برایش طراحی کرده است. بخش گزینه های انتخابی(your options) شما هم مثل قسمت scripts نسبتاً متنوع و عمیق است، همه چیز از طرف کراول برای تغیر مکان به بخش چت الرت chat alerts آماده است.
Grooveshark
گروشارک یک سایت شگفت انگیز برای پخش موسیقی است، اما برای استفاده ازآن بطور رسمی بر روی دسکتاپ تان باید مبلغی پول بپردازید. همه برنامه های از پیش طراحی شده جستجو گر کاملاً اینطوری نیستند اما این برنامه با کمک حجم انبوهی از تب tab نمی گذارد که شما گروشارک را گم کنید یا مثلا هنگام کوش دادن موزیک یکباره پنجره ویندوز شما بسته شود. من از یک ad-removal script و یکicon by Pat Dryburgh استفاده می کنم.
Twitterfluid_twit-1
شما در جریان بودید که این یکی دارد راه اندازی می شود. لزوماً fluid بهترین مشتری ان نیست، اما اگر آنرا به عنوان یک ایکون منوبار menubar خود تنظیم کنید روش سریعی برای بررسی چگونگی تبدیل fluid به توئیتر کلیانت از طریق کراول یافته اید ، بعلاوه مقداری نشان و دیگر به روز رسان کننده ی دیگر. مقدار بسیار زیادی آیکون توئیتر در آن قسمت موجود است اما من شخصاً this wood-style selectionرا ترجیح می دهم. اگر رابط وب توئیتر به دلتان نمی چسبد ، سایت Hahlo یا Brizzly را به جایش امتحان کنید.
Instapaper
Instapaper سایت بسیار جالبی است برای ذخیره مقالات و مطالبی که قصد دارید بعداً مطالعه کنید البته با استفاده از یک bookmarklet مناسب اینکار را انجام دهید. بگذارید که برای برنامه fluid با اجرای اولیه Instapaper Restyled جالب به نظر برسد. در ضمن همانجا آیکون جالبی هم برای استفاده میلبید.
Google Voice
تصور کنید که ما فقط در باره برنامه Adobe AIR گوگل وویس برای شما بگوییم، به نظر می اید که دسترسی آسان به وویس میل و اس ام اس اینروزها خیلی ضروری است. گوگل ویس را به قسمتfluid دارای اخطار منتقل کنید و امکانات بیشتری با برنامه walkthrough از نایس فولکس لایف هکر بدست بیاورید.
WordPress / Your Blog
اگر شما یک بلاگر معمولی هستید احتمالاً هر روز بطور مرتب داشبورد سایت تان را چک می کنید، مرتب کردن سایت به عنوان یک برنامه جستجو گر خیلی مهم است، اما ممکن است وقتی که می خواهید مطالب جدیدی بنویسید اگر دکمه های ناوی گیشن (navigation buttons) برنامه Fluid Enabler را در اختیار نداشته باشید کار برایتان مشگل می شود.برای بدست آوردن notifications, dock badges, and tweaks که اجرای برنامه WordPress رابا fluid بسیار ساده می کند، برنامه Fluid Enabler WP pluginبگیرید و نصب کنید. در ضمن ایوارسن در اینجا هم یک سرس آیکون برای برنامه های ورد پرس، بلاگر ، لایوژورنال و Xanga آماده ساخته است.

منبع: downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *