سامسونگ اولین درایو چندمنظورهBD Blu-Ray داخلی با سرعت 8X را به بازار معرفی می‌کند

  • 1388/9/23
  • ميلاد اسم‌زاده
  • 2

samsung-SH-B083

ايتنا – شرکت سامسونگ الکترونیک، به عنوان شرکت پیشرو در بازار جهانی تجهیزات دیجیتال و تکنولوژی اطلاعات، اولین درایو چندمنظوره داخلی Blu-Ray به نام SH-B083 را به زودی به بازار عموم کشورهای جهان معرفی می‌کند.
این درایو Blu-Ray با ظرفیت بالای 25 گیگابایت برای دیسک یک لایه‌ای و 50 گیگابایت برای دیسک دو لایه‌ای به منظور استفاده در کامپیوتر عرضه خواهد شد.
درایو جدید BD قادر به خواندن BD-Rو BD-ROMs حداکثر تا سرعت 8x می باشد.
همچنین این درایو چند منظوره قادر به خواندن انواع CD حداکثر تاسرعت 48X و انواع DVD حداکثر تاسرعت 16X رایتCD/ DVD نیز می‌باشد.
با الگوریتم سریع پرشی دولایه، درایو جدید چند منظوره SH-B083 میانگین دسترسی سرعت 350ms است که خیلی سریعتر از درایوهای موجود در بازار می‌باشد.
” به نقل از مدیر بازاریابی شرکت سامسونگ الکترونیک ، “با درایو جدید BD محصول سامسونگ، کاربران نه تنها می‌توانند فیلم‌های HD را از طریق کامپیوتر خود تماشا کنند بلکه می‌توانند پخش HDTV را روی DVD از طریق نرم‌افزار همراه Cyberlink Powerproducer ضبط کنند. آنها هم چنین می‌توانند فیلم‌های دوربین HD را از طریق Powerproducer روی DVD ضبط کنند.
درایو SH-B083 به دو لنز برای خواندن و نوشتن با ثبات‌تر مجهز است: یک لنز برای خواندن BD و لنز دیگر برای خواندن و نوشتن CD/DVD. تکنولوژِی تصحیح اختلال کروی (SACT) کیفیت خواندن از درایو BD را که لایه محافظتی‌اش دارای ضخامت یکسان نیست، افزایش می دهد. هم چنین تکنولوژِی کنترل دقت مرحله‌ای(PSCT) وضوح بالاتری را ایجاب می‌کند.
به منظور دقت بیشتردرایو BD در خواندن، درایو سامسونگ به جای سه نقطه مورب معمولی که در رایتر های DVD معمولی یافت می شود، چهار نقطه مورب تنظیم شده دارد. برای بالا بردن قابلیت اطمینان دمایی، سیستم خنک سازی لنز برداشت بصری ، گرمای افزایش یافته را کاهش می دهد.
درایو جدید دوستار محیط زیست است. مصرف انرژی کمتری دارد و طراحی قاب ایرودینامیکی آن برای تولید صدای کمتر از طریق جلوگیری از تمرکز فشار در بخش های متعدد حلقه و در، در نظر گرفته شده است.
سامسونگ ، درایو BD خود را به صورت لبه‌دار طراحی کرده است که آن را از دیگر درایو های ODD متمایز می‌سازد. حلقه جلویی درایو داخلی BD، شامل طرح درب جلویی آینه‌ای براق و شیک به همراه LED آبی است که نظر مصرف‌کنندگانی را جلب می کند که طراحی را به عنوان عامل برتر و حائز اهمیت قبول دارند.
وزن سبک و بدنه کوتاه این درایو نه تنها گرمای داخلی را کاهش می دهد، بلکه منجر به افزایش بازدهی درایو در خواندن و نوشتن اطلاعات می شود.
با نرم افزار Cyberlink Truetheater (عرضه شده به همراه درایو BD سامسونگ) ، کاربران می‌توانند وضوح تصویر DVD را به وضوح تصویر full HD ارتقا دهند. کاربران از طریق استفاده از راهنمای Cyberlink BD در دیسک همراه و روی صفحه اصلی Cyberlink ، می‌توانند از آماده بودن کامپیوترشان برای BD آگاه شوند.این درایو نیز همچون سایر درایوهای ODD سامسونگ، از نرم افزار های به روز پشتیبانی می کند و به کاربران این امکان را می دهد که همیشه آخرین مدل نرم افزار دائمی درایو BD را در اختیار داشته باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. باتشكر از شما يك سوال داشتم كه متشكر ميشوم پاسخ دهيد.من ميخواهم يك لپ تاپ toshiba satellite a665-3Dمجهز به درايو bluray بخرم در سايت amazon.comنوشته درايو آ» قابليت رايت را دارد اما براي blurayنوشته read only مي خواستم ببينم آيا امكان رايت درايو bluray با آن را دارم يا نه واگر هست چطور لطفه در سايت پاسخ دهيد ممنون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *