پنچ ابزار مدیریتی و جایگزینی دسکتاپ

  • 1388/9/24
  • سپهر خيري
  • 1

وقتی آخرین ورژن Stardock’s Fences tool (ورژن1.0) منتشر شد من به سیستم های مدیریتی دسکتاپ فکر کردم که یک ابزار برای مدیریت بهتر ویندوز شما هست.
قطعا برنامه Fences یک ابزار برای بهبود فضا و پاکیزه کردن فولدر و دسکتاپ شما هست (فولدر ها و آیکون های شما در یک محیط مرتب احاطه میشوند) ، شاید برخی از شما از این نرم افزار خوشتان نیاید و شاید امکاناتش جالب و کافی نباشد ، احتمالا تنها انگیزه برای نصب Fences (یعنی احاطه کردن فولدر ها به صورت مرتب) باشد .

بنابرین من اینجا پنج برنامه مختلف ابزار مدیریتی دسکتاپ که زیبایی ، جذابیت و امکاناتشان بهتر و بیشتر است را معرفی میکنم .

WinExt

daveblog_desktopman1

این یک برنامه آسان و راحت است. در واقع میشه گفت یک گسترش دهنده و یا پوسته برای ویندوز عادی شما هست ، با این برنامه میتوان یک نوار وظیفه در بالای صفحه نمایش شما قرار داد.
در این نوار وظیفه جدید که اضافه میشود این ویژگی ها و دکمه ها وجود دارد : “menu ” درون این گزینه تمام برنامه های کاربردی شما وجود دارد و میتوان تغییرات در تعداد آنها داد ، قسمت بعدی “quick-launch” است و میتوان تمام برنامه های خودتان را راحت تر بهشون دسترسی داشته باشید.
یک قسمت دیگر در نوار وظیفه وجود دارد که مشخصات سیستم شما را مثله مقدار استفاده از CPU و RAM و یا مقدار فضای هارد دیسک شما را به صورت درصدی نشان میدهد. شما میتوانید رنگ این نوار را به صورت دلخواه عوض کنید ، این ابزار تنها یک امکان کمی بیشتر از امکانات پیش فرض ویندوز شما هست.

Download it here!

RocketDock

daveblog_reader1

بیشترین نظراتی که برای این نرم افزار داده شده درخواست قویتر شدن قسمت نوار وظیفه این برنامه هست ، این ابزار مدیریتی دسکتاپ RocketDock که شباهت خیلی زیاد به Apple OSX ها دارد زیبای بیشتری نسبت به برنامه قبلی دارد ، این نوار به صورت خودکار مخفی میشود و وقتی ماوس را بر رویش بیاوریم ظاهر میشود و برداریم مخفی میشود و یا شفاف شدن آیکون ها موقع آوردن ماوس پرنگ میشود.

Download it here!

ObjectDock

daveblog_desktopman3

درسته در RocketDock و ObjectDock شباهت اسمی وجود داره ولی هر کدام از اینها امکانات و ویژگی های متفاوتی با یک دیگر دارند ، ولی در ساختار نوار وظیفه تقریبا یک ویژگی یکسانی دارن.
ObjectDock سبک های مختلفی در تیپ و تم خود دارد ، آیکون های زیبا ، اضافه کردن میان بر های اضافی و نشان دادن وضعیت آب و هوا از دیگر امکانات این برنامه است.

Download it here!

BumpTop

daveblog_desktopman4

از فضای دو بعدی و کسل کننده دسکتاپ خود خسته شدید؟ این برنامه فضای دسکتاپ شما را به فضای سه بعدی و متنوع تبدیل میکند. در آن میتوان مثله اتاق خواب خودتان بچرخید و برنامه و فولدر های خود را به صورت سه بعدی مشاهده کنید ،
به طور مثال میتوانید یک یاداشت و پوستر خودتان را مثله اتاق خودتان به دیوار وصل کنید.
شما میتوانید آیکون ها را به این طرف و آن طرف بکشید ، و انبوهی از فایلها و آیکون های خودتان را در این محیط نگه دارید.
حال اگر تنها راه برای استفاده از تم اتاق مانند و استفاده از چنین امکاناتی باشد استفاده از این برنامه هست.

Download it here!

KDE

daveblog_desktopman5

خود داری از محیط ویندوز و استفاده از LiveCD (بالا آوردن سیستم توسط دیسک) مثله KDE ، میتوان بهتر از ابزار های مدیریتی دسکتاپی که تا الان ساخته شده اند باشه ، و حال حاضر برنامه های مثله KDE وجود دارد برای این کار و این تشویقی است برای مشتاقان تقویت کننده دسکتاپ ویندوز خود ، ولی آشنای کار برای کاربران تازه وارد با KDE کمی مشکل و زمان بر است.
برای امکانات بیشتر و بهتر از سیستم های مدیریتی دسکتاپ از KDE استفاده کنید.

Download it here!

منبع: maximumpc.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. I really like what you guys are usually up too.
    This sort of clever work and coverage! Keep up the fantastic
    works guys I’ve included you guys to blogroll.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *