پنج آندروییدی برتر 2009

  • 1388/10/16
  • ميلاد اسم‌زاده
  • 0

سال 2009 برای سیستم عامل آندرویید گوگل سال بزرگی بود. اولین گوشی مجهز به سیستم عامل آندرویید گوگل G1 بود و این سیستم عامل متن باز توانست سال 2009 را با معرفی Nexus One به پایان برساند. هر دو این گوشی‌ها را HTC ساخت و عرضه آنها را T-Mobile به عهده گرفت.

500_260

البته HTC گوشی‌های آندروییدی دیگری هم ساخت، سامسونگ و ال جی به ساخت گوشی با این پلات فورم پرداختند، موتورولا دو گوشی آندروییدی به بازار آورد، ایسر و شرکت‌های دیگر هم اقدام به ساخت گوشی‌هایی بر پایه آندرویید کردند.2009 سال آندرویید بود و 2010 نیز همچنان این سیستم عامل به راه خود ادامه خواهد داد و به اعتقاد کارشناسان، از موفقیت زیادی برخوردار خواهد شد.

پیش بینی می‌شود در سال 2013 آندرویید جایگاه دوم جدول سیستم عامل‌ها را پس از سیمبیان به خود اختصاص دهد.در سال 2009 یک سری گوشی آندرویید به بازار آمد و تعدادی هم معرفی شد که قرار است در طول سال 2010 روانه بازار شود.

سافت پدیا فهرستی از بهترین گوشی‌های مجهز به پلات فورم آندرویید را منتشر کرده که به آنها می‌پردازیم.

1- DROID بهترین آندروییدی 2009

DROID موتورولا که عنوان بهترین گوشی مجهز به آندرویید را از سوی «سافت پدیا» به خود اختصاص داده که تاثیرگذاری‌اش را مدیون صفحه نمایش 7/3 اینچی اش با وضوح تصویر 584×480 پیکسل (WVGA) خود است.

DROID یک گوشی کشویی با صفحه کلید QWERTY کامل است.

این گوشی اوایل ماه نوامبر توسط ورایزون وایرلس با نسخه 0/2 آندرویید به بازار آمریکا عرضه شد. اما در بعضی بازارها نام MILESTONE به خود گرفت.

درویید یک سری از سرویس‌ها و قابلیت‌ها را برای کاربران به ارمغان آورد که برای نسخه‌های دیگر این سیستم عامل قابل دسترس نبود و ثابت کرد این تنها آیفون نیست که می‌تواند توجه‌ها را به خود جلب کند.

این گوشی در سال 2009 درخشید اما احتمال می‌رود با ظهور و ورود گوشی Nexus One گوگل موفقیت خود را در سال 2010 هم به اثبات برساند.

2- قهرمان HTC

Hero گوشی آندروییدی دیگری است که شایسته تقدیر است. این گوشی توانست عنوان دومین گوشی برتر آندروییدی سال 2009 را به انتخاب سافت پدیا به خود اختصاص دهد.

Hero در طول تابستان 2009 با رابط کاربری Sense solution به بازار آمد و تعداد زیادی از اپراتورها عرضه آن را برعهده گرفتند.

این گوشی دارای صفحه نمایش 2/3 اینچی TFT-LCD لمسی است و از وضوح تصویر 480×320 پیکسل پشتیبانی می‌کند.پشتیبانی از پردازنده MSM7200A 528 مگاهرتزی کوالکام با حافظه 512 مگابایت ROM و 288 مگابایت RAM، ویژگی‌های این گوشی را کامل کرد.رابط کاربری Sense یکی از ویژگی‌های اصلی Hero است اما این گوشی نسخه جدیدتر سیستم عامل آندرویید را از دست داد.

البته پیش بینی می‌شود با عرضه نسخه 1/2 آندرویید این گوشی هم به روز شود و تجربه کاربری جدیدی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

3- کهکشان سامسونگ

سومین جایگاه برتر گوشی‌های آندروییدی را Galaxy سامسونگ به خود اختصاص داد.

این گوشی در ماه ژوئن به بازار عرضه شد و با ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش 2/3 اینچی AMOLED لمسی با وضوح تصویر 480×320 پیکسل، حافظه داخلی 8گیگابایتی با پشتیبانی از کارت microSD برای ارتقای حافظه تا 16 گیگابایت و واسط کاربری به بزرگ‌ترین رقیب HTC Hero تبدیل شد.

Galaxy با نسخه 5/1 (Cupcake) آندرویید به بازار عرضه شد که سامسونگ به روز رسانی‌هایی در این گوشی انجام داده و قرار است با نسخه‌های جدید آندرویید ارتقا یابد.این گوشی با پشتیبانی از دوربین 5 مگاپیکسلی و سرویس‌های متعدد باز هم در برابر گوشی Hero با رابط کاربری Sense نمی‌تواند قد علم کند.

البته Galaxy اوج هنرنمایی‌های سامسونگ برای ساخت یک گوشی آندرویید است و احتمال می‌رود تا مدت‌ها به همین شکل باقی بماند.

4- تاتو و جادوی سامسونگ

رتبه چهارم این لیست را هم دو گوشی Tattoo و Magic محصول شرکت HTC به خود اختصاص دادند.

گوشی Magic قدیمی‌تر از Tattoo است و به نظر می‌رسد هنوز هم طرفداران زیادی در سراسر دنیا بخصوص در آمریکا دارد. قابلیت شخصی سازی باعث افزایش فروش Tattoo در سراسر دنیا شد.

پس از عرضه موفقیت آمیز T-Mobile G1 (HTC Dream) شرکت HTC درصدد عرضه گوشی‌های جانشین برای G1 برآمد که البته توانست بعضی از انتظاراتش را برآورده کند.

Magic با قدرت جادویی که داشت کاربران زیادی را شیفته خود کرد و Tattoo هم از محبوبیت چشمگیری برخوردار شد.

هر دو این گوشی‌ها با اختلافات جزیی در یک موقعیت قرار گرفتند.

5- Xperia X10 سونی اریکسون

و اما عنوان پنجمین گوشی برتر آندروییدی سال 2009 به سونی اریکسون با گوشی Xperia X10 تعلق گرفت.

این گوشی از زمان عرضه در طول سال 2009 با رابط کاربری خوب، صفحه نمایش 4 اینچی TFT لمسی و وضوح تصویر 854×480 پیکسل محبوبیت زیادی کسب کرد.

از آنجا که گوشی Xperia X10 قرار است سال 2010 روانه بازار شود و با توجه به ویژگی‌هایی که گوشی‌هایی همچون Liquid ایسر یا گوشی‌های آندروییدی دیگر دارند ممکن است از این گوشی سبقت بگیرند.

X10 دارای دوربین 8 مگاپیکسلی، پردازنده QSD8250 Snapdragon یک گیگاهرتزی کوالکام، یک گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت microSD با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت است و از نسخه 6/1 آندرویید پشتیبانی می‌کند.

ظاهرا سونی اریکسون قصد دارد این گوشی را همین ماه روانه بازار کند.

منبع : itiran.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *