گوگل با Nexus One به CES می آید

  • 1388/10/16
  • ميلاد اسم‌زاده
  • 0

Nexus_One2_270x491موبنا- گوگل گوشی Nexus One را همین هفته در نمایشگاهCES رونمایی می کند.

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این غول جست‌وجو و تبلیغات اینترنتی ابتدا اقدام به ساخت سیستم عامل آندرویید کرد و آن را به شکل رایگان در دسترس تولیدکنندگان گوشی قرار داد و بسیاری از شرکت ها از این سیستم عامل در ساخت گوشی هایشان استفاده کردند.

اما Nexus One که توسط شرکت تایوانی HTC ساخته شده، تغییر اساسی محسوب می‌شود زیرا گوگل این تلفن را با برند خود و به‌صورت مستقیم و بدون واسطه شرکت‌های مخابراتی در دسترس کاربران قرار می دهد.

گوشی Nexus One گوگل بر خلاف گوشی آیفون که توسط شرکت هایی که با اپل قرار دارند عرضه می شود، از طریق اپراتورهای مختلف در دسترس کاربران قرار می گیرد.

بر اساس گزارش گیزمودو، این گوشی به شکل قفل شکسته با قیمت 530 دلار عرضه می شود اما کاربران می توانند Nexus One را بر اساس قرارداد دوساله با قیمت 180 دلار از T-Mobile خریداری کنند.

گوگل با ارسال دعوتنامه ای با مضمون “با عرضه اولین گوشی اندروییدی در سال گذشته گوگل یک بار دیگر قدرتش را نشان داد و این تنها آغاز به حقیقت پیوستن دیدگاه های غیر ممکن است” از خبرنگاران رسانه های مختلف دعوت به عمل آورد تا در نشست خبری روز سه شنبه، پنجم ژانویه، واقع در مقر این شرکت در مونتین ویوی کالیفرنیا شرکت کنند.

گوگل در باره این نشست اطلاعی زیادی نداده اما برای عرضه این گوشی در نمایشگاه CES که در لاس وگاس برگزار می شود برنامه ریزی کرده است.

بر اساس گزارش کامسکور سهم سیستم عامل اندرویید در بازار امریکا خیلی کم است. این پلات فورم در سال گذشته سهمش را دوبرابر کرد و به 5/3 درصد رساند و گارتنر پیش بینی می کند تا سال 2012 گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندرویید 14 درصد بازار گوشی را از آن خود کند.

منبع : itiran.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *