تبدیل Audio CD به AudioBook برای iTune

  • 1388/10/26
  • سپهر خيري
  • 0

سی دی های اودیوبوک وقتی دارم از محل کار تا خانه یا بالعکس رانندگی می کنم تنها سی دی های مورد علاقه من هستند. حتی بی آنکه خیلی از آن کتابها را بشناسم ولی تا بحال هزاران کتاب را در طول راه تمام کرده ام – از داستانهای کوتاه علمی تخیلی گرفته تا شاهکارهای بزرگ ادبی. هرگز فرصت نکرده ام این قطعات ادبی را که به صورت سنتی مطالعه کنم.
چه نیازی به تبدیل این سی دی ها حس می شود

00-iTunes-Audiobook
در همه جای اینترنت اودیوبوک های زیادی را می توان یافت، چه به صورت مجانی یا خریدنی. گاهی می توان آثار بعضی نویسندگان معروف را که به شکل اودیوبوک جهت تبلیغ کتابهای دیگرشان بصورت مجانی عرضه می شود در اینترنت یافت. می توانید از یک موتور جستجو برای افزودن بر گنجینه خود آغاز کنید، در ضمن می توانید از سایت this article بعنوان نقطه شروع آغاز کنید.
البته اینترنت تنها جایی نیست که می شود اودیوبوک ها را در آن یافت. فایل های اودیوبوک بنا بر ساختار طبیعی خودشان با فایل های معمولی MP3 فرق دارند. مثلاً : جدای از جایگاه مجموعه برنامه ای خاص خود ، اودیو بوک ها بطور اتوماتیک دارای علامت بوک مارک می باشند. بنابر این اگر وسط کار اجرای یک برنامه اودیو بوک برنامه دیگری را به اجرا در آورید دوباره بعد از بازگشت به آن برنامه دنباله برنامه از همان جایی که قطع کرده بودید دنبال خواهد شد. علاوه بر این می توان برنامه های اودیو بوک را با سرعت کمتر یا بیشتری از سرعت معمول iPods هم اجرا نمود.
روند پردازش
چندین مرحله برای تبدیل سی دی به فایل های آی تیون اودیوبوک لازم است. اولین آن وجود برنامه iTunes’ audio CD import می باشد.
فقط کافی است سی دی را در درایو مک اوپتیکال خود قرار دهید، آنگاه برنامه آی تیون از شما می پرسد که می خواهید سی دی را ایمپورت کنید یا نه.

01-iTunes-import-Audio-CD
بعد کلیک بر روی کلمه “آری” برنامه آی تیون تلاش می کند تا اطلاعات سی دی را از طریق Gracenotes بدست آورد. این پروسه را می توان به روش دستی هم از طریق منوی “Advanced > Get CD Track Names” اجرا کرد.

02-Get-CD-Track-Advanced
سپس آی تیونز پروسه “Querying Database” یا ثبت اطلاعات را بر روی صفحه نمایش خواهد داد.

03-iTunes-Accessing-Gracenote
و روند پردازش آغاز خواهد شد.

04-iTunes-importing-tracks
پروسه تبدیل اودیوبوک
بعد از برگرداندن تراک های سی دی به MP3 ، لازم است که این تراک ها را به فایل های اودیو بوک تبدیل کنید. این پروسه هم با استفاده از آی تیون به سادگی انجام می شود.
ابتدا تراک هایی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کرده ، و ازفایل منو گزینه “Get Info” را انتخاب نمایید یا از فرمان Command + I استفاده کنید.

05-iTunes-Get-Info
دکمه “Options” را انتخاب و گزینه “Media Kind” را از Music به Audiobook تغییر دهید.

06-Turn-into-audiobook
همچنین می توانید تنظیمات دیگری را برای ساختن فایل هایی که بیشتر اودیو بوکی باشند تعیین کنید.
• “Equalizer Preset” را بر روی Vocal Booster تنظیم نمایید ، در صورتی که فایل های تان فقط شامل گفتار متن است.
• “Remember position” را بر روی کلمه “آری” تنظیم کنید.
• تنظیمات دیگر را طبق دلخواه تعیین نمایید.
بر روی “OK” کلیک کرده آنگاه فایل ها از موزیک به مجموعه برنامه اودیو بوک ها منتقل خواهند شد.

07-iTunes-from-Music-to-Audiobooks
ترکیب نمودن فایل ها
برای کسانی که یک فایل اودیو بوک را به چندین تراک ام پی تری تجیح می دهند، می توانید فایل های تبدیل شده را با استفاده از برنامه Join Together به هم متصل نمایید.—این برنامه بر اساس ورژن مجانی به اضافه هفت دلار حق اشتراک قابل دسترس است.
این برنامه کاربردی فایل های شنیداری را به فایل های موزیک AAC نوع فایل های اودیو بوک تبدیل می کند. آنجا گزینه انتخابی “chapterize” هم برای فصل بندی تراک ها با استفاده از نشانگر و به صورت مجزا وجود دارد.
استفاده از آن نسبتاً اسان است: فایل ها را با کشیدن مکان نما جابجا کنید یا با انتخاب از آی تیونز عمل نمایید ، و بعد از انجام تنظیمات بر روی گزینه “Proceed” کلیک کنید.

08-Join-Together
آیا شما هم اودیوبوک گوش می کنید؟ شما چه راه های دیگری برای تبدیل آنها از سی دی به فایل های دیجیتالی می شناسید؟ اگر راهی بلد هستید لطفاً برای ما کامنت  بگذارید. ممنون می شویم!

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *