پراقبال‌ترين نام دامنه اينترنتي كدام است؟

  • 1388/10/26
  • ميلاد اسم‌زاده
  • 0

هنگامي كه مساله نام‌هاي دامنه سطح بالاي عمومي در ميان باشد، برخي از كشورها خوش‌شانس‌تر از سايرين هستند.

register_domain
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به‌عنوان مثال جزيره اقيانوس اطلس تووالو نام دامنه tv. دارد كه براي رسانه‌هاي تصويري ايده‌آل است يا نام دامنه to. تونگا كه سايت‌هايي مانند go.to و how.to از آن استفاده كرده‌اند.اما شايد خوش‌اقبال‌ترين نام متعلق به مونته نگرو باشد.

اين كشور پس از جدايي از كشور صربستان در سال 2006 نام دامنه me. را به دست آورد كه دامنه عالي براي نسل رسانه اجتماعي به شمار مي‌رود.بيش از 320 هزار نام از زماني كه اين نام دامنه در سال 2008 آغاز به فعاليت كرد، به ثبت رسيده كه آن را به نخستين نام دامنه سطح بالايي تبديل كرده كه در شروع فعاليت فروش سريعي داشته است.اين نام دامنه كوتاه، شخصي و محبوب است و بيش از قبل براي دامنه‌هاي فراخوان‌دهنده مانند notify.me مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

محبوبيت اين نام دامنه تا اندازه‌اي مربوط به تطبيق‌پذيري آن در زبان‌هاي مختلف است، زيرا كلمه me معني مشابهي در شماري از زبان‌ها دارد.حتي پيش از آغاز فعاليت نام دامنه مونته نگرو ثبت‌كننده آن با سيل تقاضا روبه‌رو بود و در مرحله اول ثبت اين نام دامنه كه تنها تقاضاهاي دارندگان نام‌هاي تجاري پذيرفته مي‌شد، شركت‌هايي مانند مايكروسافت و سامسونگ براي ثبت نام me. خود شتاب داشتند.مردم اين كشور در مرحله دوم اجازه ثبت اين نام دامنه را يافتند در حالي كه در مرحله سوم كه از 17 ماه ژوئيه 2008 آغاز شد، ثبت اين نام دامنه براي كاربران در سراسر جهان آزاد شد و در روز نخست 50 هزار ثبت از آن انجام گرفت.

منبع : itiran.com

دامنه tv.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *