Unicode نزدیک به نیمی از دنیای وب را گرفت

  • 1388/11/11
  • ITTeach
  • 0

اگر نمیدانید که یونیکد چیست به صورت ساده میگویم که یک استاندارد برای پردازش متون به زبان ها مختلف است. از آنجا که استانداردهای مختلفی برای پردازش حروف و متون وجود دارد همیشه این بحث مطرح بوده از چه استاندردی در یک صفحه استفاده شود. استانداردهایی چون ASCII, Latin-1, or Windows 1252 وجود دارند که میتوان از آنها استفاده کرد. کافیست در مرورگر خود به بخش Encoding بروید تا از تنوع این استاندارد  ها سرتان گیج برود.

اما مشکلی که این استانداردها دارند این است که هر کدام از آنها تنها از یک یا حداکثر دو زبان پشتیبانی میکنند. اما از سال ۱۹۹۱ بود که Unicode پا به عرصه وجود گذاشت. این استاندارد با پشتیبانی از هزاران کاراکتر و ده ها زبان به سرعت جای خود را در میان کاربران گشود و اکنون نزدیک به نصف محتوای وب از این استاندارد استفاده میکند.

unicode

در نمودار بالا مشاهده میکنید که سهم یونیکد به تنهایی با مجموع سهم استانداردهای دیگر برابری میکند. همچنین با سرعت رشدی که یونیکد  دارد به زودی شاید شاهد حذف و از رده خارج شدن بسیاری از استانداردهای دیگر باشیم.

فقط برای عظمت یونیکد بگویم که هم اکنون که در نسخه 5.2 این استاندارد هستیم بیش از 107,000 کاراکتر و 90 زبان در این استاندارد پشتیبانی می‌شود.

منبع وبلاگ گوگل

یونیکد در ویکیپدیا به نقل از 7سال

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *