پنج اخبار مهم در روز جمعه 15 ژوئن برای فایرفاکس

  • 1388/11/15
  • سپهر خيري
  • 2

دوباره یک جمعه شگفت انگیز دیگر و پنچ خبر در مورد فایرفاکس. اخباری که از Firefox و Mozilla آمده است این است firefoxlogoکه این هفته روند کارشان روی این مرورگر آهسته شده است . احتمالا آنها در حال کمی استراحت و بعد کار بر روی Firefox 3.6 هستند تا آن را زودتر منتشر کنند. به هر حال اینجا من جالب ترین و بهترین اخبار هفته گذشته ای که به دست ما رسیده را به شما میگویم.

1.Mozilla Prism ورژن 1.0 آن منتشر شد
http://prism.mozilla.com/

احتمالا شما مثله من قبلا اسم Mozilla Prism را شنیده بوده اید. این برنامه مثله برنامه Fluid میباشد ، اما Prism با ویندوز و MAC سازگار هست ، و Firefox از آن پشتیبانی میکند.

همانطور که قبلا گفته ایم ، مرورگر ها پیچیده ترین نرم افزار ها هستند و ساخت آنها بسیار سخت هست ، و امنیت آنها کم هست ، با مرورگر گوگل کروم این کار راحت تر و امنیت بالاتر میرود ، ولی هنوز گشت و گذار در اینترنت نسبت به برنامه های کامپیوتر خطرناک تر و امنیت آن پایینتر هست. با نرم افزار Prism میتوانید صفحه مورد نظر اینترنت خود را به صورت یک برنامه کامپیوتری درست کنید و به صورت ایمن در سایت های مختلف مثله Gmail به گشت و گذار بپردازید.

2.آپیدت جدید Firefox 3.7 و کوچکتر شدن آن

بزرگترین اخبار این هفته ! ، کسانی که از مرورگر فایر فکس استفاده میکنند میدانند که موقع اجرا شدن برنامه کمی طول میکشد ، با این آپدیت مشکل حل میشود و قابلیت های دیگری اضافه میشود. ورژن 3.7 با هدف بالا بردن سرعت و افزایش قابلیت ها منتشر شده است.

با کمی انتظار میتوانیم به زودی از ورژن 3.6 استفاده کنیم و از قابلیت های آن لذت ببریم. ورژن جدید مرورگر ، یعنی Firefox 4.0 در اواخر سال 2010 منتشر میشود.

3. Electrolysis نام یک پلاگین برای نشان دادن محتوای cpu هست

firefoxelectrolysiscontentprocesses

Electrolysis همان محتوای CPU هست که این اسم توسط Mozilla نام گزاری شده است ، این بزرگترین تغییر و آپدیت 3.6 هست که اضافه شده است.

هدف اصلی این پلاگین این است که کاربران سریعتر و بهتر بتوانند از مشکلات نرم افزاری یا رویداد های کامپیوترشان با خبر شوند. به وسیله این پلاگین میتوانند یک لایه امنیتی نیز بر روی مرورگر نصب کنند که میتونه مفید باشد.اگر این پلاگین روی مرورگر شما نصب باشد شما هنگام باز کردن صفحات اینترنت میتوانید از جزئیاتی که روی cpu شما رخ میدهد با خبر شوید ، و باعث افزایش کارایی قابل توجه سرعت مخصوصا روی cpu های چند هسته ای میشود ، حتی میتوانید به راحتی 15 صفحه اینترنت را باز کنید.

4.آثار هنری زیادی برای پنجمین سال تولد فایرفاکس ساخته شده.

firefoxfiveyearscompetitionwinner

مرورگر فایر فاکس در حال حاضر پنج ساله هست. و به تازگی یک مسابقه برای پوستر های جشن تولد فایرفاکس شروع شده است که میتوانید اینجا ببینید : http://creative.mozilla.org/challenges/4 تعداد زیادی از مردم در حال فرستادن آثار های هنری خودشان هستند و هر کس رای بیشتری بیاورد برنده میشود.

تقریبا تمام کسانی که از فایرفاکس استفاده میکنند در حال خلق و دیدن این آثار هنری هستند و بسیاری از این کارهای هنری برای رقابت مناسب هستند. اینجا میتوانید گالری آثار هنری را در 18 صفحه مشاهده کنید : http://creative.mozilla.org/challenges/4/designs و در بین این عکس ها یک پس زمینه مناسب برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.

5.صحبت های آقای آسا دوتزلر در مورد پلاگین های آینده و JetPack که برای فایرفاکس می آید

jetpackmozillafirefox0.7

ما اینجا برای شما لینک دانلود نمیزاریم و فقط میخواهیم به شما خبر را بگوییم. اساسا تمام پلاگین های مرورگر فایر فاکس عالی هستند ، ولی جمع آوری و بدست آوردن آنها بسیار مشکل هست ، و به دلیل منبع باز بودن برنامه ساخت پلاگین توسط توسعه دهندگان مشکل است.

آقای آسا دوتزلر در این مورد نظری ارائه نکرده است. ولی به نقل از دو نفر از توسعه دهندگان ، آینده توسعه پذیری فایرفاکس روشن هست و نیاز به یک سیستم بهتر مثله jetpack دارد ، و موزیلا هم قصد ندارد سیستم جدیدی مثله AMOAddons.Mozilla.Orgرا جایگزین کند ، ولی همچنان در حال تلاش هستند تا امکان jetpack را فراهم کنند. من فکر میکنم این امکان را روی Firefox 4.0 که آخر سال منتشر میشود ببینیم ، و یا حتی این امکان به صورت یک پچ مثله Firefox 3.6 عرضه بشود.

منبع: downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. دستتون درد نکنه بابت این خبرهای داغ و تــــــــــــــــــــــازه.
    من فایرفاکس رو ترجیح میدم هم سرعتش خوبه و سرعت pc رو زیاد نمی گیره.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *