کنترل دیواره ی آتش ویندوز7

  • 1388/11/18
  • سپهر خيري
  • 0

ویندوز 7 هم مانند سیستم های کاربردی ویندوز قبلی با دیواره ی آتش به بازار عرضه شد. دیواره آتش اولین بار همراه با ویندوز اکس پی معرفی شد و از آن پس دائماً در حال پیشرفت بوده است. دیواره آتش در ویندوز 7 بعنوان یک برنامه نرم افزاری قوی است که که عملکرد خوبی برای محافظت از سیستم کامپیوتر در برابر حملات دارد. در مقایسه با نرم افزارهای دیواره آتش تجاری روشن می شود که تا آنجاییکه به برنامه های کاربردی این نرم افزار مربوط می شود هنوز هم رقیبی برایش نیست. بعنوان نمونه از پیکر بندی برنامه های کاربردی مجاز در فضای شبکه اینترنت و شخصی می توان نام برد. اغلب بخش سوم دیواره آتش هر جا که یک برنامه کاربردی جدید برای برقراری ارتباط فعال میشود به نمایش در خواهد آمد. دیواره آتش ویندوز 7 آن برنامه را مسدود می کند و کاربر مجبور است که برنامه دیواره آتش را در کنترل پنل پیکربندی نماید.

windows_7_firewall_control

برنامه کنترل دیواره آتش ویندوز 7 می کوشد تا آن برنامه را تغییر دهد. این برنامه نرم افزاری بعنوان یک نسخه مجانی

با عملکرد محدود و یک نسخه حرفه ای دارای عملکرد کامل ولی در مقابل پرداخت وجه قابل دسترسی است. نسخه مجانی با ویندوز 7 سی و دو و شست و چهار بیت و ویندوز ویستا سازگارو قابل اجرا است .
برنامه اصلی نسخه مجانی برنامه ایست کابردی که در مواردی که برنامه دیگری سعی در برقراری ارتباط دارد وارد عمل می شود.
آن گاه کاربر می تواند تصمیم بگیرد که ترافیک را فعال یا غیر فعال سازد یا اجازه دهد تا برنامه های کاربردی تنها در قسمت ترافیک خروجی و ورودی باقی بمانند.این یک راه حل برای مدیریت برنامه های جدید در دیواره آتش ویندوز 7 است. بنابر گفته ی سازندگان برنامه، دیواره آتشکارهارا بر طبق برنامه پیش فرض دیواره آتش ویندوز 7 کنترل می کند.
برنامه کنترل دیواره آتش ویندوز 7 کاملاً بر اساس پلت فرم فیلترینگ ویندوز (WFP) طراحی شده است، هسته ایمنی با ویندوز ویستا معرفی شد و در درایو های third party kernel نصب نمی شود. ساختار داخلی دیواره آتش هم براساس همان (WFP) می باشد. هر دو محصول تولیدی بطور مستقل کار می کنند. برنامه کنترل دیواره آتش ویندوز 7 تنها یکبار از ساختار داخلی دیوار آتش استفاده می کند، یعنی اولین باری که برنامه اصلی شوع به اجرا می کند. به علت استقلال کامل این فرآورده شما می توانید در گزینه آپشن خود آنرا خاموش یا روشن کنید.
این به آن معنی است که برنامه های کاربردی پیکر بندی شده برای کنترل دیواره آتش ویندوز 7 با برنامه پیکر بندی دیواره آتش ویندوز 7 مطابقت ندارد. این مورد در صورتیکه بعدها کاربر تصمیم به پاک کردن برنامه نرم افزار کنترل دیوار آتش بگیرد می تواند مشگل ساز باشد.
برنامه کنترل دیوار آتش ویندوز 7 در برنامه های توسعه وب سایت ها قابل دسترسی است. نسخه حرفه ای آن برنامه های اضافی مثل برنامه دستورات مدیریتی port forwarding management ، پیکر بندی محدوده ایمنی ، محدوده امنیتی ویرایشگر، مجتمع سازی دسکتاپ و آپشن های اضافی را فعال می کند.

منبع: windows7news

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *