ترفند تغییر رنگ دکمه Start در ویندوزXP

  • 1388/11/20
  • سپهر خيري
  • 1

StartButton02کسانی که از ویندوز XP استفاده میکنند و از رنگ سبز دکمه استارت خسته شده اند میتوانند از این آموزش استفاده کنند تا به راحتی رنگ این دکمه را عوض کنند.

دکمه استارت از سه لایه تشکیل شده هست : یک فایل bitmap ، یک فایل متنی start ، و یک فایل متنی شناور.

حالا به وسیله این آموزش میتوانید به راحتی رنگ فایل bitmap که یک عکس هست را عوض کنید.

توجه : این سایت هیچ مسئولیتی بابت خسارات و احتمال صدمه خوردن به هر چیزی را به وسیله این آموزش بر عهده ندارد.

StartButton01این آموزش به شما چگونگی عوض کردن رنگ این دکمه که به صورت پیش فرض یک پس زمینه آبی و رنگ دکمه سبز زیتونی روشن هست را میدهد ، و شما هر رنگی را که دوست دارید ، میتوانید به جای این رنگ بگزارید.

اول از همه شما به نرم افزار Resource Hackerکه رایگان هست احتیاج دارید. کار این برنامه ویرایش فایل ها است.

قبل از شروع من پیشنهاد میکنم از هر فایلی که میخواهید آن را تغییر دهید یک فایل پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید ، برای این کار فایل های داخل این فولدر را C:Windows بک آپ یا پشتیبان بگیرید. به منوی Start بروید و در سمت راست روی گزینه Run کلیک کنید ، سپس در کادر سفید %systemroot% را تایپ کنید و دکمه OK را بزنید. سپس یک پنجره باز میشود حالا به پوشه Resources بروید و بعد به پوشه Themes و بعد به پوشه Luna بروید.

StartButton03

همچنین برای راحتی کار میتوانید این %systemroot%/Resources/Themes/Luna متن را در برنامه RUN تایپ کنید تا راحتر به این مقصد برسد.  حالا در این قسمت میتوانید از فایل luna.msstyles بک آپ یا پشتیبان بگیرید.

حالا نرم افزار Resource Hacker را اجرا کنید و در آن فایل luna.msstyles را باز کنید ، حالا روی دکمه + Bitmap و بعد BLUE_STARTBUTTON_BMP کلیک کنید تا آن گسترش بیابد. حالا اینجا شما دکمه استارت سبز رنگ را میبینید و میتوانید آن را تغییر دهید.

StartButton04

برای این کار روی گزینه Action کلیک کرده و بعد روی گزینه Save [Bitmap: BLUE_STARTUPBUTTON_BMP: 1033] … کلیک کنید تا فایل در داخل هاردتان سیو شود ، سپس نرم افزار را ببندید.

حالا به محل سیو شده فایل بروید و آن را با یک برنامه گرافیکی مثله فتوشاپ باز کنید تا بتوان رنگ ها را تعویض کرد. بهتره قسمت های اصلی فایل را تغیر ندهید ، و فقط رنگ را عوض کنید.

حالا بعد از عوض کردن رنگ به برنامه Resource Hacker بروید و عکس را جایگزین کنید ، برای اینکار روی گزینه Action کلیک کنید و بعد روی گزینه Replace Bitmap کلیک کنید ، سپس یک پنجره برای شما باز میشود که باید در آن عکسی را که تغییر داده اید را انتخاب کنید. برای اینکار روی Open file with new bitmap کلیک کنید و بعد عکس مورد نظر را انتخاب کنید ، و در آخر هم روی دکمه Replace که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید تا عکس جایگزین شود.

StartButton05

فراموش نکنید که قبل از بستن برنامه Resource Hacker باید این تغیرات را ذخیره کنید.

StartButton06حالا کامپیوتر را یک بار ریستارت کنید و بعد از بالا آمدن تغییر ایجاد شده روی این دکمه را مشاهده میکنید. برای برگرداندن به حالت اول روی دسکتاپ خود کلیک راست کنید و روی گزینه Properties کلیک کنید سپس در پنجره باز شده به تب Appearance بروید و در آنجا تم را عوض کنید تا به حالت اول برگردد.

همان طور که قبلا گفتیم این هک تغییر رنگ دمکه استارت هست که آموزش آن را به شما ارائه دادیم. و شما میتوانید هر رنگی را جایگزین آن کنید.

همچنین برای تغییرات دیگر در عناصر دکمه استارت مانند فونت میتوانید به این آدرس بروید و از این آموزش استفاده کنیدWinHack – How to Change the Windows Start Button (Win XP)

ترفندهای کدام قسمت از ویندوز برای شما جالب هست؟

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *