این یک مسابقه سه جانبه است: طرح اولیه اپرا گوی سبقت را از سفری4 و کروم 5 می رباید

  • 1388/11/20
  • سپهر خيري
  • 0

این هفته گوگل برای نخستین بار اولین جستجوگر پیشرفته ای را به نمایش گذاشت و آنرا کروم 5 نامید، که ازچند ابزار هنوز تکمیل نشده تشکیل می شود از جمله اولین مشخصات آن برنامه تنظیمات ایمنی شخصی است. در ماه های اخیر، این برنامه کروم ساخته تبدیل شده است به برنامه استاندارد کارائی ویندوز،با امتیازاتی ازمایش های بتانیوز که تا هر ماه حد یک امتیاز ارتقاع می یابد—که یک کمیت وابسته به هورس پاور ( توان نیرو) IE7/Vista – .
حالا این توسعه ها بخشی رسمی از برنامه گوگل برای برنامه جاافتادهِ جستجوگر کروم4 گوگل است. و اگر چه این آن چیزی نیست که بتوان آنرا یک برنامه جستجوگر کامل وب نامید، (برای انجام دادن آن باید از ورود تصادفی به برنامه خوداری کرد) ،در آخرین مدل ساخته اپرا” پره آلفا” ِ ورژن 10.5 ارسال سیگنال ها همچنان ادامه می یابد. علیرغم این واقعیت که ممکن است نخواهید از آن بعنوان یک جستجوگر روزانه استفاده نمایید، آخرین اپرای پره آلفای 10.5 عملاً ساختار آخرین کروم پیشرفته خودرا افزایش می دهد –تا بحال در دو مورد – که در آخرین آزمایشات بتانیوز ویندوز 7 دیده می شود.

4480
در ضمن، آخرین آزمایش سفری اپل ساخته شده بر اساس نسخه پیشرفته موتور وب کیت با آخرین نسخه باثبات کروم 4 برابری می کند، تنها اندکی درامتیاز روز شمار از آن عقب است. کمترین نمره در نظر گرفته شده برای هر دو جستجوگر نشان می دهد که هر دو آنها کمی عقب مانده اند—اما در نگاهی منصفانه—اینترنت اکسپلورر7 ویستای SP2 جلوتر است ، به دلیل وجود چند پچ امنیتی که به نظر می رسد د ر مقایسه با اخرین عرضه IE7 بهبودی بیشتری یافته اند.
اگرچه این آخرین جستجوگر مایکروسافت نیست، IE7 برای آزمایشات ما مهم است چونکه به ما کمک میکند تا محکی برای قضاوت در مورد جستجو گرها در اختیار داشته باشیم که مسئله ایت کاملاً جدای از سخت افزار.وقتی به کروم 4 نمره 19.99 می دهیم، به این معنی است که ما معتقدیم که آین برنامه با هر کامپیوتر جواب می دهد، برنامه کروم 4 در ویندوز 7 سرعتی بیست برابر بیشتر و بار آورتر نسبت به IE7 در ویندوز ویستا بر روی همان دستگاه کامپیوتر را داراست. و با استفاده از مارک 1.38،IE8 به سادگی می توانید به چنین نتیجه ای دست یابید. کروم 4 بر روی ویندوز 7 14.49 برابر سریعتر و کارا تر است ( متون بیشتری را لود می کند و فرمول های بیشتری را محاسبه می کند) از IE8 بر روی ویندوز7.
اما با نمره ی 24.43 در آخرین آزمایش، اوپرا 10.5 پره-آلفا 17.7 برابر سریع تر از IE8 برنامه را اجرا و پیش برد. انتظار می رفت زمانی که نرم افزار اوپرا در گیر اجرای برنامه این جستجوگر ها با حداقل کیفیت آلفا می باشد نمره کمی کاهش یابد. با وجود یک رخنه دو نقطه ای در کروم5، اوپرا توانست بخوبی از پس کار بر آید و آنرا تا حد یک شکاف کاهش دهد- – امری که ما هرگز فکر نمی کردیم در طول چهار ماه گذشته از آن حرفی زده باشیم.
برای در اختیار داشتن شرح مفصلی از فهرست ورژن 2.2.CRPI I بتانیوز اینجا کلیک کنید.
نقاط قوت و ضعف : کد های پایه ی کروم 4 و کروم 5 گوگل حداقل در این مورد زیاد باهم تفاوت ندارند. در واقع، نمره انتقال CSS آنها ( بترتیب ، 10.81 و 10.82) نشانگر این است که آن دو تفاوت چندانی با هم ندارند. اما درمورد آلگوریتم های معینی ، کروم 5 آشکارا برتر است: برای مثال، زمان استفاده از MD5 cryptographic hash algorithm و یا موقع اجرای “Genetic Salesman” – بهترین مسیر را میان نقاط اتفاقی و نشانی های تولیدی انتخاب می کند. نمره SunSpider کروم 5 هم کاملاً از کروم 4 سرتر است و قدرت بررسی سلکتور های CSS کروم 5 پیشرفته تر شده است.
در ضمن اوپرا 10.5نمره سان اسپایدر بالاتری در ارسال نامه ها کسب می کند اما نه به اندازه کروم 5 – – مهرارت محاسباتی این یکی کاملا رقابتی تر است ، البته هنوز خیلی برتر نیست. قدرت انتقالی CSS اوپرا 10.5 پیشرفت نموده است، اما هنوز به سطح کروم نرسیده است. هنوز هم اوپرا در روش سنتی دستیابی به صفحات وب حرف اول را در رقابت با دیگران می زند. با نمرهی 11.15 در مقابل نمره 6.93 برای کروم5 و نمره 3.99 برای کروم 4، و 5.82 برای آخرین نایتلی بایلد Safari 4 + WebKit . ساختار های ثابت اوپرا در این زمینه هم قوی تر هستند، اما نسخه اولیه اوپرا 10.5تا حدی تعادل را بر قرار می کند و حتی بعد ها دیکران را پشت سر هم می گذارد.
درزمینه انتقال گرافیکی، پیش نسخه 10.5 نمره بی ارزشی در آزمایش Canvas object کسب می کند در این زمینه باید گفت که سفری حرف اول را می زند، با کسب نمره 33.40برای ساختار اولیه و 29.18 برای ساختار ثابت – این در مقایسه با نمرات 29.11برای کروم4 و 26.34 برای کروم5 است. نمره اوپرا در اینجا نمره درخشان 66.45 است و این در نتیجه آزمایش همه جانبه ایست که جای هیچ چون و چرایی ندارد. این همان سرعت است.
نمره فایرفاکس موزیلا رو به پیشرفت است، با ساختار روزبه روز آخرین آلفا 3.7 به نمره 13.25 دست می یابدکه بالاترین نمره ویندوز 7 است— تقریباً مساوی نمره ی دسامبر گذشته، اما در مقابله با یک خویشاوند سریعتر یعنی IE7.
می توانید کروم گوگل را برای ویندوز Dev Channel build 5.0.301.1 هم اکنون از سایت Fileforum دانلود کنید.

منبع: betanews

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *