گوگل Aardvark را خرید

  • 1388/11/25
  • سپهر خيري
  • 1

گوگل Aardvark را با 50 میلیون دلار به دست آورد ، Aardvark یک راه جالب برای پرسیدن سوالات و بدست آوردن جواب ها هست.

Aardvark یک نوع ابزار جدید است که با آن میتوانید به اطلاعات خود بیفزاید و از تجربه دیگران استفاده کنید. سوال پرسیدن در Aardvark به وسیله اینترنت ، تویتر ، آیفون ، IM صورت میگیرد ، و همچنین بعد از سوال پرسیدن میتوانید جواب سوال تان را به وسیله اینها نیر بگیرید. این کار باعث میشود که همه کاربران بتواند به دانش خود میفزایند و یا اگر سوالی در ذهن دارند جواب اش را به دست بیاورند. برای اطلاعات بیشتر از این سیستم به این آدرس بروید : http://vark.com/public_faq

یکی از امکانات این سیستم این است که اگر کسی از دوستان یا بازدید کنندگان در تویتر یا فیس بوک از شما یک سوالی بپرسد ، میتوانید آن سوال را برای Aardvark بفرستید و جواب اش را بدست بیاورید. وقتی که شما در Aardvark ثبت نام میکنید ، باید منافع اصلی خودتان را معرفی کنید. در سایت Aardvark برچسب نوع سوالات وجود دارد، یعنی با این کار مشخص میشود هر کاربری در چه زمینه ای اطلاعات دارد و وقتی که یکی بخواهد سوالی بپرسد سریعتر جواب بگیرد.

در سایت Aardvark مردم و کاربران دسته بندی میشوند و هر سوال و جوابی در دسته مخصوص خود قرار میگیرد. در این سایت هر کاربر یک محیطی برای خود دارد که مشخص میکند چه کسی هست ، در این محیط این قسمت ها وجود دارد : پروفایل کاربری ، مقدار اعتماد به این کاربر ، تاریخچه سوالات و جواب های این کاربر ، دوستان این کاربر ، و… که شما میتوانید به بازدید این قسمت ها بروید و بیشتر با این کاربر آشنا شوید. این کار خیلی هوشمندانه انجام شده هست ، و با پیدا کردن کاربران با تجربه میتوانید بهترین جواب ها را از سوال های پرسیده شده به دست آورید.

به طور متوسط سوالاتی که پرسیده میشود به هشت نفر که آنلاین هستند یا مایل به جواب دادن هستند میرسد. و اگر کسی جواب این سوال را بداند سریع به شما پاسخ میدهد.

این آینده جستجو های اجتماعی هست ، و گوگل در حال حاضر دنبال یک پارچه سازی نتایج جستجو های اجتماعی هست. گوگل در حال حاضر قسمتی مشابه این سایت دارد و میتوان در آنجا به پرسش انواع سوالات پرداخت ، و مطالب اجتماعی خود را بین افراد به اشتراک گذاشت که این کار در گوگل چندان دشوار نیست.

هنگامی که شما احتیاج به پاسخ یک سوال خیلی خاص دارید ممکنه جواب آن یا اطلاعات از آن در اینترنت موجود نباشد. به طور مثال میخواهید بدانید که گیاه لوبیا در کدام منظقه بهتر رشد میکند ، یا بهترین جا برای قایق رانی کجا هست. ممکنه که در سایت های مختلف بتوانید گزارش های آب و هوا یا راهنمای های کاشت لوبیا را پیدا کنید ، اما برای جواب این نوع سوالات اگر یک فرد متخصص را پیدا کنید میتوانید خیلی بهتر و با کیفیت بهتر پی به جواب تان ببرید. پس برای پیدا کردن افراد متخصص در هر زمینه ای میتوانید به Aardvark بروید و در آنجا با افراد متخصص آشنا شوید و سوالات تان را بپرسد ، و همچنین شما هم اگر در یک زمینه تخصص دارید میتوانید به سوالات دیگران پاسخ دهید.

در Aardvark به جزء سوال کردن و جواب دادن میتوانید از نطرات ، راهنمای ها و توصیه دیگران به عنوان مشاور هم استفاده کنید ، و اطمینان دارید که در یک شبکه قابل اعتماد دارید اطلاعات کسب میکنید. در عکس زیر یک سوال و جواب بین دو نفر هست که میتوانید ببینید:

aardvark2

Google Labs هم کمی به Aardvark شباهات دارد ، ولی مدت بدست آوردن پاسخ در گوگل کمی بیشتر است که اگر میخواهید سریع جواب بگیرید از Aardvark استفاده کنید.

این یک سیستم اینترنتی هست که اگر کسی سوالی در ذهن دارد یا اگر جواب آن در اینترنت یافت نمیشود، هر کسی میتواند به این سایت بیاید و سوال های مختلف خود را بپرسد ، البته فعلا فقط به صورت انگلیسی میتوان در این سایت سوال پرسدید ولی بعدا میتوان به زبان های دیگر هم سوال پرسید. محیط و طراحی سایت بسیار زیبا و راحت طراحی شده هست و میتوان گفت یک سرویس مفید برای مردم هست.

اگر سرویس پرسش و پاسخ Aardvark با سرویس های گوگل مثله Google Buzz, Google Talk Google Search ترکیب بشوند خیلی جالب و مفید تر می شود

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *