تحليل آنتی ویروس مک آفی 2010 پلاس

  • 1388/12/12
  • گل پامچال
  • 0

سال هاست مک آفی ، بطور یکچارچه ومداوم آنتی ویروس خود و مجموعه محصولات امنیتی به روز خودش راارائه می دهد.


کد برنامه جهت به روز رسانی به صورت خودکار و بدون آزار کاربردر محل خودش قرار می گیرد به روز رسانی آنچنان بدون دغدغه صورت می گیرد که کاربر ممکن است اصلا متوجه تغییرنشود ، به ویژه اینکه ظاهر محصول به سختی تغییر میکند.زمانیکه آنتی ویروس پلاس 2010 مک آفی ارائه شد-39.99 دلار در سال- نه تنها تغییر نام (از ویروس اسکن پلاس) انجام شد بلکه رابط کاربری به طور کامل تجدید شد بطوری که باعث شد کاربران محصول را موثرتر و راحت تر استفاده کنید. به روز رسانی جامع و کامل به همراه لینک های آنلاین کمک و ویدئو های آموزشی صورت گرفت. رابط کاربر جدید به گونه ای طراحی شده است تا کاربران فعلی دقیقا اطلاعات مورد نیازشان را تا حد امکان به طور شفاف در اختیار داشته باشند.محصل جدید دارای رابط کاربری روشن تر و شاد تر از رابط سیاه ، خاکستری و بژ رنگ قدیمی است. هنوز رنگ سبز “برای شاخص وضعیت امن” است اما بر اساس تحقیق گروه های تمرکز و مصاحبه کاربران شرکت اطمینان مجددی را بدون اینکه نیاز باشد اقدامی انجام دهند در مورد این شاخص اعلام کرده است. پانل وضعیت در بالای محصول دسترسی سریع به اطلاعات در مورد اسکن کردن ، به روز رسانی ها ، دیوار آتش ، و اشتراک را ارائه می دهد. بله ، همانطور که گفتیم دیوار آتش : محصول هرچند یک مجموعه تمام و کمال نیست اما این آنتی ویروس به همراه فایروال محافظ ارائه شده است…
پانل وضعیت همچنین مجموعه ای چرخشی از آمارارائه می دهد از جمله تعداد رایانه محافظت شده در شبکه از طرف مک آفی ، تعداد ویروس های تشخیص داده شده به همراه تاریخ و زمان آخرین اسکن با یک لینک به یک گزارش امنیتی.
همه امکانات تنها با یک کلیک یا ازیک مسیر ثانویه قابل استفاده است، و بسیاری از امکانات ازطریق مسیرهای چندگانه قابل بهره برداری است. به عنوان مثال ، کاربر می تواند درخواست اجرای اسکن را ازبالای پنل داشته باشد ویا با کلیک روی نوار ویروس یاب و جاسوس یاب در فضای ترکیب بندی شده پایین این کار را انجام داد مرکز کنترل نیز مسیر دیگری برای اسکن کامل هست که همراه با امکان دسترسی به ویژگی های کمتر استفاده می شود.
تداخل مخرب به همراه نصب


نصب یک فرآیند طولانی مدت است ، زیرا برنامه نصب شده کوچک در کل همیشه نیازمند دانلود آخرین کد های ویروس ها کد برنامه و داده های مشخص شده می باشد ، این مسئله برای یک کاربر معمولی مسئله حادی نیست، خصوصا برای کسانیکه نرم افزار را قبلا نصب داشته اند اما نیاز به دانلود باعث شد نصب نرم افزار روی دوازده سیستمی که جهت تست، آلوده به ویروس “مال ویر”بودند کند باشد. در قسمت اضافه شده ، محصول بیدرنگ قادر است مراحل نصب رابدون نیاز به اضافه کردن بخشهای اضافی و بروزرسانی اولیه انجام دهد رابط کاربر جدید به سرعت ظاهر می شود این امر یک تغییر بزرگ است. با این حال ، مک آفی با موفقیت و تنهاروی شش سیستم از آن دوازده سیستم نصب شد. در شش تای دیگر ، مشکلی مانع از نصب ، برنامه و یا باعث مسدود شدن مراحل نصب شد. خوشبختانه ، مک آفی دارای یک مجموعه قابل توجهی از ابزارها برای کمک در این مواقع است. متاسفانه ، رفع مشکل برای همه ی شش سیستم دارای مشکل نیازمند همه ابزارهای موجود در پک است.
اولین گام به سوی رفع مشکل مربوط به متخصص فنی مجازی مک آفی است . این ابزار ساده اقدام به چک کردن مشکلات محصول می کند و یا اگر محصول مک آفی موجود نباشد ، برای مشکلاتی که می تواند با نصب ، تداخل پیدا کند اقدام می کند. تکنسین مجازی مشکل یک سیستم از شش سیستم دارای مشکل را حل کرد .مک آفی ابزار ضد مخرب کوچکی ارائه می دهد که استینگر نامیده می شد و از تهدیدات برخی ازویروس های رایج بدون نیاز به نصب طولانی مدت جلوگیری می کند. استینگراقدام به شناسایی حذف برنامه های مخرب تعدادی از سیستم های باقی مانده کرد. بعد ازاجرای این ابزار، من موفق به نصب برنامه در دو سیستم دیگر نیز شدم.اسکن قبلی و همچنین اسکن رایگان آنلاین مک آفی برخی دیگر از مشکلات را حل کرد .اما هنوز دو مورد مشکل وجود داشت .نصب روی یکی از سیستمها انجام نمی شد و روی یکی دیگر نصب صورت گرفته بود اما برنامه اجرا نمی شد .
با استفاده از تکنسین کمک مک آفی که بر اساس سیستم مدیریت و کمک آنلاین بصورت چت بود توانستم مشکل دو سیستم دیگر را نیز مرتفع کنم . بدین صورت من از تمام سرویس های ویروس یابی مک آفی بهره بردم هر چند وقت زیادی صرف شد اما در نهایت کارشناسان ویروس از راه دور با کنترل سیستم های مشکل دار من موفق به برنامه شدند و آن را برای اسکن آماده کردند .
اگر در نظر دارید آنتی ویروسی جهت پاکسازی رایانه ای که مشکوک به آلوده بودنش هستید و یا یقین دارید که آلوده است خریداری کنید هرچند مک آفی ممکن است بهترین انتخاب برای پاک سازی اولیه نباشد اما معتقدم غنی بودن مک آفی، از ابزارهای تعمیر فرعی ، همراه با پشتیبانی شخصی ، باعث شد من بتوانم مشکلات موجود در سیستم ها را به طور کامل حل کنم.

محافظت بهنگام وقدرتمند

پپشتیبانی “McAfee “برای یک سیستم بدون نقص بوسیله یsiteAdvisor انجام می شود که زمانی  که یک وضعیت غیرعادی وجودداشته  باشد هشدار میدهد.این درسته که siteAdvisorرایگان هست اما کسی نیست که بتونه براحتی اونو دانلود کنه.در حقیقت siteAdvisorروش کاملا موفقیت آمیزی را در بر نمی گیرد.منظورم اینه  که باید به قسمتهایی که با علامت هشدار مشخص شده توجه کرد وبه انها وارد نشد.

وقتی دارم دانلودها رو دوباره بررسی میکنم اطلاعات ونشانه هایی از” میل ویر” بدست می آورم. siteAdvisorدر مورد بعضی قسمتهای ناقص آن که شامل تعدادزیادی “URL” بوده و قابل قبول وطولانی نیستند هشدار میده.اما فایده آنها چیه؟خب!آنها به شما برای بدست اوردن ایمیل ویاصفحات وب که از بین رفته اند یا قابل اتصال نیستند کمک میکنند.

امروزه siteAdvisor میتونه بوسیله ی فعالیت برون خطی وضعیت خودش را پاسخگوترکنه.اماقبلا تنها هدف آن در حوزه ارزش گذاری وبه روز بودن محدود بود.اما حالا که فعالیت “میل ویر” وجود داره میتونه خیلی راحت به روز بشه .فعالیت پشتیبانی “میل ویر” میتونه فرکانس ارزش گذاری” URL”ها روپیداکنه نه اینکه فقط درحوزه های کامل وبی عیب فعالیت کنه.

“McAfee” بررسی میکنه همه ی دانلود هارو وهروقت که دانلود غیر معتبری راتشخیص بده بطور ناگهانی شروع به هشدار دادن میکنه.همه ی “میل ویرها” نشان دهنده ی این هستند که “URL “بوسیله ی siteAdvisorمانع گرفتن دانلودهای غیرمعتبرنشده.بعضی وقتهادانلودهاهشدارهای ناگهانی میدن بعضی وقتها این هشدارها در اخر پردازشها دیده میشن اما همیشه وجود دارند. در این زمینه  نشانه ای که McAfee” “گرفته یک نشان  از”کی لو گرس تجاری”هست.

حالا من فولدری رو که شامل نشانه های دانلود هاهست بازمیکنم.برای به راه انداختن فوری McAfeeومرور کردن آن فقط کافیه روی یه نشانه کلیک کنم.آن میتونه شناسایی  وحرکت بده 90%از نشانه هارو وسوالها nv موردذخیره وطبقه بندی نامطلوب برنامه ها طرح شده.البته بقیه نشانه های باقیمانده ثابت  نمی مونند .بهر حال فایلها سازماندهی وبه مکانهای قابل اجرا روی سیستمها برده ودر اونجا گذاشته می شوند.وبعد اگه نسخه هایی رو که با دست اصلاح شدند رو بررسی کنیم باید نتیجه ی مشابه بدست بیاوریم.

من کار خاصی نکردم.بعضی وقتهاMcAfeeبطور ناگهانی یه اخطار میده که میگه نمیشه این برنامه رو جابه جا کرد یا پیشنهاد به افزایش برنامه یا انتقال اونها میکنه.اون میتونه تشخیص بده برنامه هایی رو که ثابتند یا تغییر میکنند.ولی بوسیله ی این نشانه ها  فایل ها ثابت میمونند.ولی تا الان اعلام نشده که چرا این برنامه ها مشترک هستند؟

دانلود Antivirus Download

دانلود از سي نت McAfee AntiVirus Plus 2010

منبع: pcmag

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *