آشنایی با نرم افزار FTP Sync

  • 1388/12/24
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

نرم افزارFTP Sync یک برنامه کاربردی رایگان از نوع خط دستوری(command line) است که برای اعمال تبادل محتوا و همگام سازی بین دو وب سایت FTP یا دایرکتوری های محلی واقع در یک شبکه استفده می شود. کاربرد اصلی آن عمل تبادل خودکار فایلها بین دو سرور FTP یا بین یک سرور و یک دایرکتوری محلی است.
این نرم افزار می تواند برای مثال برای طراحان حرفه ای وب و کد نویس هایی که وب سایت و پروژه های خود را به صورت آفلاین طراحی کرده و می خواهند به صورت خودکار فایل های به روز رسانی شده را با سرور همگام سازی(synchronization) کنند مفید خواهد بود.
کاربرد دیگر نرم افزار برای پشتیبان گیری خودکار از فایلهای وب سایت روی سرور دیگر یا یک کامپیوتر در شبکه محلی است.

ویژگی های هسته نرم افزار
-پشتیبانی از سیستم عامل های UNIX, Microsoft, IBM و سرور های FTP از نوع Novell.البته با ذکر این نکته که تنها فایلهای جدید یا اصلاح شده منتقل می شوند.
-برنامه از نوع کنسولی که به سادگی می تواند برنامه های مختلف زمان بندی(schedulers) و دسته های فایل(batch files) را اجرا کند.
– این برنامه برای کاربران حرفه ای طراحی شده-درنتیجه نباید انتظار داشته باشیم که رابط کاربری چندان عام پسند و دوستانه داشته باشد.بنابراین برای کار با این نرم افزار کاربران باید بدانند چگونه فایل های استاندارد INI ویندوز را ویرایش کنند. با استفاده از این نرم افزار همگام سازی را می توان به صورت آنلاین برای دسته فایلها پیکربندی شده و این موضوع نرم افزار FTP Sync را به ابزار قدرتمندی برای عملیات خودکار همگام سازی تبدیل می کند.
پروسه پیکربندی همگام سازی یا پشتیبان گیری از فایلها در فایل های استاندارد INI ویندوز انجام می پذیرد.توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر در این مورد کاربران منابع تکمیلی بیشتری را مطالعه کنند.
هنگام دانلود نرم افزار 3 گزینه پیکربندی به صورت دمو قابل دسترسی است که این دموها بسیاری از ویژگی ها و پارامتر های برنامه را نشان می دهد.
یکی از برنامه های رقیب این نرم افزار،برنامه محبوب WinSCP هست که می تواند به صورت خودکار برای تبادل اطلاعات بین شبکه های محلی و سرور ها انجام دهد. اطلاعات تکمیلی در مورد چگونگی ساخت فایل های batch را می توانید در انجمن های گفتگو(forum) نرم افزار WinSCP بیابید.
نرم افزار FTP Sync را می توان از وب سایت های توسعه دهندگان(طراحان وب) دریافت کرد

منيع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *