دانلود نسخه پیش نمایش مرورگر اینترنت اکسپلور 9

  • 1388/12/27
  • سپهر خيري
  • 2

مایکروسافت به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد مرورگر خود یعنی اینترنت اکسپلورر 9 منتشر کرد. همچنین مایکروسافت در کنفرانس خبری Mix10 جزئیات بیشتری از آینده مرورگر اینترنت اکسپلورر فاش کرد و برسی کاملی بر روی آن داشت.

در این پیش نمایش که توسط مایکروسافت انجام گرفت ، ویژگی های که در این ورژن قرار است اضافه شود نشان داده شد. همچنین از این مرورگر جدید یک ورژن پیش نمایش منتشر شد که میتوانید آن را دانلود کنید و روی ویندوز های 32 و 64 بیتی ویستا و 7 نصب کنید. کاربران ویندوز ویستا برای اجرای این نسخه باید در قبل روی کامپیوترشان اینترنت اکسپلورر8 و DirectX 2D نصب باشد.

برای دانلود اینترنت اکسپلورر8 به اینجا و برای دانلود DirectX 2D به اینجا بروید.

در این نسخه پیش نمایش ، همانطور که در عکس زیر میبینید نوار آدرس بار و برخی از تنظیمات وجود ندارد. ولی کاربرانی که از نسخه پیش نمایش استفاده میکنند به زودی میتوانند از نسخه build استفاده کنند.

وقتی که شما این نسخه پیش نمایش را اجرا کنید یک صفحه آزمایشی برای شما باز میشود که در آن برخی از لوازم و تجهیزاتی که در این مرورگر استفاده شده است نمایش داده میشود ، مانند Sunspider ، Css3 وAcid3.

در ادامه اطلاعاتی که در کنفرانس Mix10 منتشر شد ، این مرورگر استفاده بیشتری از جاوا اسکریپت کرده و میتونه یکی از بهترین مرورگر ها باشد. در واقع میتوان گفت ، درجه ی این مرورگر پایین از فایرفاکس هست ، ولی هنوز رتبه بالا تری نسبت به ، مرورگر های سافاری ، اپرا ، و کروم دارد.
همچنین سازندگان IE توانستند لیسانس 55 از 100 Acid3 کسب کنند.

برای آزمایش سرعت این مرورگر باید روی دکمه Page کلیک کرده و بعد گزینه Open را انتخاب کنید. سپس میبینید که مرورگر بسیار سریع صفحه اینترنت شما را باز میکند که سرعت آن بیشتر از سرعت اینترنت اکسپلورر8 هست.

کاربران علاقه مند میتوانند برای اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتر در مورد این مرورگر به اینجا بروند و مطالب مفیدی را بخوانند. همچنین طرح های مایکروسافت برای این نسخه پیش نمایش تا هشت هفته ادامه دارد. عمدتا این نسخه پیش نمایش برای گرفتن پیشنهادات و انتقادات مردم به مایکروسافت هست که باعث میشود سازندگان بهتر مرورگر را بسازند.

Developer Tools

در نسخه پیش نمایش گزینه ای جدید به نام Developer Tools اضافه شده هست که میتوانید به وسیله آن اطلاعات و کمک های مفیدی در مورد صفحات اینترنت و مرورگر به دست آورید. برای باز کردن Developer Tools کافیست روی دکمه menu کلیک کرده و گزینه Developer Tools را انتخاب کنید. و یا راحت تر دکمه F12 را فشار دهید.

یکی از کار های که میتوان با Developer Tools انجام داد ، کسب جزئیات بیشتر از خطا های وب سایت ها هست. به طوری که اگر شما در نوار وضعیت خطای را مشاهده کنید میتوانید با Developer Tools از آن بیشتر با خبر شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد Developer Tools به سایت رسمی Internet Explorer Developer Center. مراجعه کنید.

Document modes

شما در نسخه پیش نمایش میتوانید از امکان document modes استفاده کنید، این امکان به شما اجازه میده که به نسخه های دیگر مرورگر دسترسی پیدا کنید. برای این کار بر روی menu کلیک کرده و یکی از Document Modes ها را انتخاب کنید. همچنین میتوانید کلید Alt را نگه دارید و یکی از اعداد 5 ، 6 ، 7 ، 8 و 9 را فشار دهید. (به طور مثال Alt+7 یعنی اینترنت اکسپلورر7) ، و با زدن دکمه های ترکیبی Alt + 0 تنظیمات به حالت اول خود بر میگرد.
برای اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید به MSDN و وبلاگ های مربوط مراجعه کنید.

در لیست زیر کلید های میانبری که در نسخه پیش نمایش قابل استفاده هست ، وجود دارد و میتوانید از آنها استفاده کنید:

Ctrl + O : باز کردن صفحه جدید
F5 : تازه کرده صفحه
F10 : خانه
F12 : نوار پاسخگو
Alt + 5 : نسخه 5 اینترنت اکسپلورر
Alt + 7 : نسخه 7 اینترنت اکسپلورر
Alt + 8 : نسخه 8 اینترنت اکسپلورر
Alt + 9 : نسخه 9 اینترنت اکسپلورر
Alt + 0 : ریست تنظیمات و برگشت به حالت اول
Ctrl +/- : بزرگ نمایی و کوچک نمایی صفحات
Alt + ? : کمک
Ctrl + S: ذخیره صفحات اینترنت…
Alt + / : درباره برنامه

مایکروسافت با پرده برداری از نسخه پیش نمایش مرورگر توانست دوباره محبوبیت خود را در بین طرف داران اینترنت اکسپلورر افزایش یابد. و همگی منتظر منتشر شدن نسخه کامل مرورگر هستند.

شما میتوانید نسخه پیش نمایش مرورگر اینترنت اکسپلورر را از اینجا دانلود کنید و آن را امتحان کنید.

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. اما تنها بدي كه داره اينه كه از ويندوز XP پشتيباني نميكنه يه جوريي خودكشي دارن ميكنن… افتضاست واقعا… .

  2. مایکروسافت اینجوری کرده که همه از ویندوز XP به ویندوز 7 برن تا فروش ویندوزش بیشتر بشه
    ولی احتمالا بعدا هکر ها یه کاری میکنن تا رو ویندوز XP هم کار کنه
    مرسی از مطلبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *