صدا ,دوربین.حمله!!!

  • 1389/1/22
  • ميثاق جراحي
  • 2

انجمن تنبل ها!!!!

Battle Field Bad Company 2

مقدمه :

اگر می خواهید وارد دنیایی شوید که همه چیز در ان تخریب می شود و اگر تحمل سر و صدای زیاد را هم ندارید پیشنهاد می کنم طرف این بازی نروید.  ولی اگر به دنبال هیجان و یک اکشن سریع و دیوانه وار هستید نباید این بازی را از دست دهید.

داستان بازی :

داستان بازی عقب گردی به یکی از ماموریتهای مخفی سربازان امریکایی در طول جنگ جهانی دوم است که اثرات ان تا قرن 21 باقی مانده و داستان  حمله ی نیروهای شوروی به مرزهای امریکا را نشان می دهد .

روس ها با استفاده از یکی از سلاح های اتمی که در جنگ جهانی دوم ساخته شده قصد در نابود کردن امریکا را دارند که در اخر موفق هم نمی شوند. داستان کمی کلیشه ای ولی باز  در قالبی خوب گنجانده شده است.

در اینجا به بررسی نقاط مثبت و منفی بازی می پردازیم :

نقاط قوت :

اولین چیزی که در بازی توجه شما را به شدت جلب می کند گرافیک فوق العاده و نور پردازی باور نکردنی ان است بازی از سیستم

Direct X 11 و shader model 4   پشتیبانی می کند که این فناوری در بعضی از بازی ها مانند lost planet دیده شده است.

بعد از قابلیت های گرافیکی صدا گذای طبیعی و باور نکردنی این بازی است که باعث شده امتیاز بالایی در بین بازی های دیگر بگیرد .

جلوه های صدا و بازتاب انها در هر مکان و موقعیتی متفاوت است صدای هر تفنگ و یا ابزار جنگی ان چنان طبیعی است که بازی کن حس می کند خود در میدان جنگ است .

صدای ریزش ساختمانها /انفجار ها و حتی در هنگام پر کردن اسلحه نیز صدای شنیده شده هیچ عیب و نقصی ندارد .

از دیگر عواملی که می تونم به ان اشاره کنم تنوع انتخاب در ابزار جنگی قابل حمل است شما در بازی با لیست زیادی از تفنگ های  مدرن و جدید رو برو هستید .

تفنگها در وحله ی اول قابل دسترسی نیستند و با توجه به نقشه ای که در ان بازی می کنید باید تفنگ مورد نظر را خود پیدا کنید.  یعنی با گشتن و جستچو کردن در خانه ها و مکانهای مخفی می توانید به اسلحه ی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید و ان را در لیست سلاح ها ببینید.

مهمترین عنصر در بازی که تاثیر زیادی در مبارزه ها دارد و سازندگان بیشتر از هر چیزی روی ان تاکید کرده اند فیزیک بازی است.

همه چیز قابلیت تخریب و نابود شدن را دارد. شما نمی توانید به راحتی از حملات و ضربه های دشمنان فرار کنید و از مانع ها به عنوان سنگر استفاده کنید.

مدام باید تغییر مکان بدهید و بموقع عکس العمل نشان دهید و سریع باشید زیرا که بازی مشکل است و نمی توان بدون نقشه و استراتژی قبلی وارد قلب دشمن شد. فیزیک بازی خیلی خوب کار شده و به ازای هر عمل عکس العملی را می بینید.

نقاط ضعف :

بازی خلاقیت و نو اوری ندارد و تقلیدی از بعضی بازی های معروف مانند Call Of Duty Modern Warfare 2 است سازندگان این بازی را به عنوان الگو قرار دادند و از روی ان Bad Company 2 را ساختند گر چه تفاوتهای زیادی هم دیده می شود و فقط بخش و قسمتی از بازی از این الگو پیروی می کند که این امر شاید رقابت با بازی های هم سبک و زمان خودش است .

مورد بعدی که باید به ان اشاره کنم وجود  باگهای زیاد و ازار دهنده است .شرکت EA مدتی است که در ساختن باز یهای خود دقت به خرج نمی دهد و در بازی های اخیر خود نیز باگهایی دیده می شود.  شاید اگر این بازی دیرتر عرضه میشد این اتفاق نمی افتاد.

هوش مصنوعی هم خوب و گاهی اوقات بد است ولی در کل راضی کننده است و گاهی اوقات دشمنان انقدر زرنگ و با هوش می شوند که دیگر مجالی برای فرار کردن نیست ولی گاهی اوقات فقط روبروی شما می ایستند و هیچ کاری نمی کنند.

بازی خطی و گاهی اوقات یکنوخت است ولی خیلی از مشکلات شماره ی قبلی را ندارد و دیگر خبری از نقشه های عریض و خسته کننده نیست و این یک پیشرفت مثبت به حساب می اید.

در کل این بازی یکی از زیباترین باز یهای FPS است که می توان یافت و ارزش 2 بار تمام کردن را هم دارد.

موفق باشید

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. salam
      albate ke na bazi 3 ta dvd ast va inke jozve bazihaye asli mahsob mishe na baziyahe downlodi vali age bekhay download koni fek konam hajmesh 15 gb bashe.
      age mikhy bet link bedam!!!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *