به روز رسانی اساسی مستندات گوگل Google Docs

  • 1389/2/1
  • ITTeach
  • 0

مستندات گوگل به طور مداوم از سال 2006 به صورت نوشتاری به روز رسانی شده اند و با صفحات گسترده ی گوگل ادغام شده اند، ولی افزودن ویژگی های جدید به صورت افزایشی کار سختی گشته است. امروزه که مرورگرها خیلی بهتر از چهار سال پیش می باشند و برنامه های کاربردی مانند Google Wave می توانند در مرورگر اجرا شوند، زمان خوبی برای شروع مرحله ی جدید می باشد.

Jonathan Rochelle چنین اظهار کرده است که “به منظور فراهم سازی انعطاف پذیری بیشتر، کارایی توسعه یافته و پلتفرم بهتر برای توسعه ی سریع ویژگی های جدید، تصمیم گرفتیم تا زیرساخت اساسی مستندات را بازسازی کنیم. امروز، از انتشار نسخه های قبلی ویرایشگرهای صفحه گسترده و مستندات جدید گوگل و ویرایشگر طراحی های مستقل جدید خشنود هستیم که همه ی آنها با تمرکز بیشتر روی سرعت و همکاری ساخته شده اند”.

نسخه های جدید مستندات گوگل در روزهای آتی معرفی خواهند شد و هنگام مشاهده ی پیامی با عنوان “نسخه ی جدید” در بالای صفحه، خواهید توانست این نسخه را امتحان کنید.

علاوه بر استفاده از ساختار جدید، ویرایشگر مستندات و ویرایشگر صفحه گسترده، ویژگی های جدید زیادی اضافه خواهند کرد. ویرایشگر مستندات دارای سیستم توضیحی جدید، چت و ویرایش بلادرنگ می باشد که دارای فرمت بهتر و ویژگی درج پیشرفته می باشد. ویرایشگر صفحه گسترده به صورت خودکار تکمیل می شود و برای ویرایش خانه ها (سلول ها)، نوار فرمول را اضافه می کند، بنابراین می توانید ستون ها را با موس کشیده و رها کنید.

همچنین کاربردی برای ایجاد طراحی مشارکتی وجود دارد: طراحی های گوگل. “ویرایشگر طراحی های مستقل جدید به شما این امکان را می دهد تا به صورت بلادرنگ روی فلوچارت ها، طرح ها، نمونه ها و دیگر گرافیک های سرگرم کننده و گرافیک های تجاری کار کنید. این طرح ها را با استفاده از حافظه موقت وب در مستندها، صفحات گسترده و نمایش ها کپی کنید یا طرح ها را همانند دیگر مستندات گوگل به اشتراک گذاشته و منتشر سازید”.

شرکت گوگل اظهار کرد که مدل آفلاین از ابزار گوگل به پیاده سازی محلی HTML5 منتقل خواهد شد. “ویرایشگرهای جدید مستندات گوگل از موتورهای انتقال سریعتر در مرورگرهای مدرن همانند استانداردهای جدید وب مانند HTML5 استفاده خواهند کرد. در نتیجه، نیاز به حذف موقت پشتیبانی آفلاین برای مستندات داریم که از سوم ماه مه 2010 شروع می شود. می دانیم که ویژگی مهمی برای عده ای از شماها می باشد و تلاش می کنیم تا ویژگی آفلاین HTML5 جدید و پیشرفته را به مستندات گوگل اضافه کنیم”.

مستندات گوگل واقعا به آپدیت عمده نیاز دارند، مخصوصا امروزه زمانیکه برنامه های کاربردی وب میکروسافت آفیس در مرحله ی عرضه به بازار می باشند.

منبع:‌ googlesystem

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *