سفر به اعماق تاریکی ها

  • 1389/2/9
  • ميثاق جراحي
  • 1

نوشتن نقد یک بازی متوسط کار راحتی است ولی اگر سازنده ی ان بازی شرکت اتاری باشد اوضاع کمی فرق میکند.

اولین چیزی که شما را در بازی حیرت زده میکند گرافیک فوق العاده بازی است و همین گرافیک است که بازی را یک سر و گردن از بقیه رقبا بالا نگاه میدارد.

بازی از دو بخش تشکیل شده و بخش اول مکمل بخش دوم است .بخش اول قسمت اول بازی که در سال 2004 تولید شده را روایت میکند و به گونه ای با دانستن داستان و محتویات قسمت اول بازی کن قسمت دوم را اغاز میکند و دلیل اصلی سازنده گان برای گذاشتن قسمت اول رابطه ی زنجیر مانند بودن داستان بازی است.

بازی دارای تم و حال و هوای تاریک است و همین باعث می شود که بازی کن با استفاده از تاریکی موجود دشمن را از پای در بیاورد .بازی را می توان در قالب سبک مخفی کاری جای داد ولی با این وجود فاقد استاندارد های اصلی سبک است.

داستان بازی اصلا راضی کننده نیست و به گونه ای خیلی ساده و ابتدای طراحی شده  است. شخصیت اصلی بازی که تفاوت زیادی با شخصیتهای سایر بازی ها  دارد حضور بازیگربزرگ سینمای امریکا یعنی vin diesel است. شخصیت خیلی خوب و ماننده خود فرد دقیق طراحی شده .صدا گذاری ها عالی است و با شخصیت ها و حال و هوای بازی مطابقت میکند.

کنترل بازی راحت است و مبارزها خشک نیستند. مبارزها شامل دو بخش سلاح  گرم و سلاح سرد میشوند :

سلاح های سرد در بازی بسیار زیاد هستند و هر یک کارایی خاص خود را دارند و از همه مهمتر تیغه ی معروفی که به نوعی یک اسلحه ی کامل در بازی محسوب میشود بسیار مفید و کار امد است و با سرعتی که دارد مهلتی به دشمن نمیدهد. ما باقی سلاحها هم در نوع خود مفید هستند و حتی از بعضی از انها در باز کردن در یا کانال های بسته استفاده میشوند .

اگر می خواهید بازی را بدون ایجاد سر و صدا و دور از هر زد و خوردی بازی کنید بهترین راه کشتن سریع یا همان Fast kill است که به شما این امکان را میدهد که دشمن را تنها با یک ضربه از میان بردارید که این کار با تیغه ی مخصوص Riddickبه راحتی میسر می شود.

بازی بیشتر روی مبارزه با سلاح های سرد و به اصطلاح مبارزه ی تن به تن تاکید دارد برای همین در کل 5 نوع اسلحه گرم  بیشتر در بازی وجود ندارد و بازی را از حالت Engaging خارج میکند یا به حداقل می رساند.

هوش مصنوعی به نوعی افتظاح است و بازی را بشدت مشکل میکند . دشمنان در تاریکی مطلق هم با دید عادی شما را شناسایی میکنند جه برسد به ان دسته که با چراغ قوه مجهز شده اند و اگر از گاردها به نوعی بتوان عبور کرد این رباتها هستند که راه را برای شما میبندند و دیگر هیچ راهی جز شکست ندارید.

و گاهی اوقات دشمنان انقدر خنگ میشوند که شما را حتی در رو بروی خودشان هم نمی بینند و همین نوسانات در هوش مصنوعی کیفیت بازی را پایین می اورد.

بازی ماموریتهای جانبی زیادی دارد و همین کافی است که بازی دیرتر به پایان برسد .با انجام این ماموریتها به شما امتیاز هایی داده میشود که به صورت Extra Content در منوی اصلی بازی قابل دسترسی است.

بازی بدلیل وجود صحنه های خشن برای افراد زیر 16 سال مناسب نیست و مشخصات اضافی ان به ترتیب زیر است:

مشخصات :

صدا :10/9

گرافیک :10/9.5

داستان :10/6.5

روند بازی :10/7

کل :10/8

سازندگان : Starbreeze Studios

توسعه دهنده : Atari

سبک : First person, action-adventure,

حالت : stealth

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *