دلایلی برای اینکه Xbox360 بخریم!!!

  • 1389/2/13
  • ميثاق جراحي
  • 4

همه ی انهایی که به نوعی با بازی های رایانه ای سروکار دارند شاید از خواندن این مطلب لذت ببرند و با دانستن سخت افزار استفاده شده در کنسو ل های مختلف به نوعی با قدرت این نوع پلاتفرم ها بیشتر اشنا شوند.

این مطلب به بررسی تخصصی و معرفی قطعات استفاده شده در کنسول xbox360 می پردازد :

پردازشگر در  X360 توسط IBM ساخته شده است و با لقب Xenon شناخته میشود و دارای 165 میلیون ترانزیستور (در مقابل 9 میلیون Xbox که با نام Xbox Pentium 3 شناخته میشد) قرار دارد.

این پردازش گر خود در حالت عادی اور کلاک شده است و دارای فرکانس بسیار قوی خواهد بود که با فرکانس های پردازشگر های جدید کاملا رقابت می کند.

کلیفی بلزنسکی کارگردان سری بازی های انحصاری Gears of wars  در این باره می گوید که : در حال اجرای بازی فوق العاده سنگین Gears of wars 2  تنها 70 الی 75 درصد از قدرت محاسباتی Xenon مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند این عدد در مقایسه با پردازنده ی  Cell کمتر هست اما در عمل Xenon قدرت بیشتری دارد

.دراین پردازشگر  برای هر هسته یک VMX با ثبات 128 وجود دارد. هر دو پردازنده  در هنگامی که بی استفاده هستند خط لوله های PIP LINE   را غیر فعال  می کنند تا در مصرف برق صرف جویی گردد.

سیستم x360 از تمام عناصر گرافیکی از جمله Direct X 10 پشتیبانی می کند که این از موارد بسیار جالب و جدیدی است که شرکت میکروسافت قبل از انتشار این قابلیت گرافیکی برای سیستم عامل خود ان را بر روی x360 قرار داد.

بازی ها شامل اطلاعاتی از قبیل  :    گرافیک ،فیزیک ،هوش مصنوعی  و … هستند که برای انتقال این اطلاعات احتیاج به یک پهنای باند بسیار وسیع را داریم به همین دلیل در x360 سیستمی تعبه شده که باعث می شود اطلاعات در حالت عادی به صورات موازی بین حافظه ی داخلی و هر دو پردازنده ی اصلی و پردازنده ی گرافیکی منتقل شوند .

کنسول XBOX 360 حداکثر ازچهار کنترلر بی‌سیم به صورت هم‌زمان و از صفحه کلید ی برای وارد کردن متن ها و گفتگو ها در شبکه ی live به صورت  USB پشتیبانی می‌کند.

برد دسته های این کنسول در حدود 9 متر است و منبع تغذیه انها 2 عدد باطری با ولتاژ 1.5هستند . برای استفاده از این دسته ها باطری های شارژی توصیه می گردد زیرا که یک باطری معمولی قدرت ان را ندارد که ساعت ها شما را سرگرم بازی کند .

بازی های ان با 2 فرمت مختلف در بازار به فروش می رسد که یکی NTSC-J و دیگری که بیشتر رایج است و اکثر بازی ها با این فرمت وجود دارد PAL نامیده می شود.

از جمله کارایی های دیگر این کنسول  :

پخش برخی از فرمت های صوتی و تصویری از جمله Divx  / اتصال به کامپیوتر توسط کابل USB/ ذخیره‌سازی اطلاعات تا حجم ۱۲۰ گیگابایت و اتصال به شبکه برای انجام بازی‌های گروهی است.

به کفته ی طراحان و سازندگان این کنسول قدرتمند عمر این کنسول تا سال 2018 میلادی خواهد بود که این یک امار بسیار عالی و امیدوار کننده است.

پایان

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *