بازي آخرالزمانی برای بخشش

  • 1389/2/14
  • ميثاق جراحي
  • 1

نقد بازی Dark Siders

این بار و در این بازی به شما اجازه میدهند که برای سرنوشت هستی تصمیم بگیرید و سرانجام جهان را به خوب یا بد تمام و جنگ در بین جهنم و بهشت را تجربه کنید و در دنیای ماورا به جنگ با شیاطین و حتی فرشتگان بپردازید.

این بازی یک تفریح کامل  ودرظاهرماجرایی دلنشین است که افکار قدیمی را میگیرد و دوباره احیا میبخشد. شما به زمین فرستاده شدید که قضاوت کنید .تنبیه کنید .بخشش کنید و تصمیم بگیرید.

پایان دنیا آغاز بازی است،. زمانی که آتش و سنگ هایی از جنس ان از آسمان می‌بارند . تمام انسان ها دیگر در کالبد خود نیستند و ارام و قرار ندارند و از طرفی به طرفی دیگر می دوند و در سويی ديگر فرشتگان و شیاطین، زمین را به میدان جنگ تبدیل کردند.


داستان اصلی جنگ فرشتگان و شیاطین در اخر زمان و چگونگی نجات هستی بی انتها توسط شما رابه تصویر می کشد. این بازی نشان داد که باز هم با استفاده از اثار ادبی و افسانه های تاریخی گذشته میتوان اثری هنری خلق کرد و در تاریخ بازی های رایانه ای به ثبت رساند.

شخصیت اصلی بازی سوار کاری قرمز پوش .خشمگین و بی رحمی به اسم جنگ ((WAR)) است که برای نجات دادن جهان از طرف نیرویی ماورا فرستاده شده او جزو اعضای اصلی کنسولی است که بین شیاطین و فرشتگان قضاوت می کند  و این بار به دلیل قضاوت اشتباهش باید محکوم شود و جزای او تبعید به زمین مادی خواهد بود. داستان عالی و فوق العاده کار شده است و از داستان هیچ عیبی نمی توان گرفت.

در بین راه با شخصیت های بسیار جالبی برخورد خواهید کرد که یکی از انها فرشته ی مرگ ازرائیل است او به شما کمک خواهد کرد که وارد دنیای مردگان شوید و کار نیمه تمام خود را تمام کنید.

از موارده مثبت بازی میتوان به وجود پازلهای پیچیده در طول مسیر بازی اشاره کرد و همین بازی را از یکنواختی بیرون می اورد .


برخی از این معما ها وقت گیر و مشکل هستند و این جزو نکات مثبت بازی به حساب می اید اگر تا به حال با این گونه سبک بازی ها برخورد کرده باشید تشابه این گونه معما ها را در بازی هم سبک دیگر دیده اید .

ضربه ها , سلاحها و همچنین وجود رخش(اسب خشمگین و سریع شخصیت اصلی) ایده ای جدید در بین بازی های هم سبک بوده و

به روز کردن تجهیزات و ابزار کمکی در کنار سلاح های اصلی در بازی جزو بهترین های بازی محسوب می شوند.

وجود بال هایی برای اوج گرفتن /قلاب برای اویزان شدن و از همه مهمتر یک سلاح گرم در کنار شمشیر و سلاح های سرد دیگر جزو تجهیزات و ضمیمه های شما خواهند بود.

بازی طولانی است و سبک کنترل و دوربین نمای ان ما نند بازی WOW است و بسیاری از ویژگی های یک بازی نقش افرینی را داراست. دشمنان با توجه به مکانی که می خواهید در ان به ماجراجویی بپردازید متفاوتند و از شکل و ظاهری رعب اور و طراحی فوق العاده ای بهره مندند.

مبارزه ی غول های اخر بسیار نفس گیر و جذابند این مبارزات هیجان خاصی به بازی کن و بازی می بخشند . این بازی واقعا زیباست و بوسیله ی این بازی می توان یک تعریف جامع از سبک اکشن-ماجراجویی داشت.

در مورد صدا گذاری ها و افکت های بازی باز هم این بازی بالاترین امتیاز را می گیرد. بنده به شخصه امتیاز 10 از 10 را به صدا گذاری این بازی داده ام زیرا که موسیقی ها حماسی اند و و تلفیقی از ملودی های ارام و تند هستند. در هنگام مبارزات  ملودی ها اوج می گیرند و در هنگام حل معماها و پرسه زدن در مکان های مختلف حال و هوای موسیقی به نوع دیگری خواهد بود.

گرافیک نه خیلی خوب و نه خیلی بد است ولی در کل راضی کننده است و با حال و هوای بازی مطابقت دارد ولی اگر باز هم سازندگان به گرافیک بازی توجه بیشتری می کردنند بهتر بود ولی این مشکل در بین گیم پلی و نوع بازی گم است و اصلا دیده نمی شود.


این بازی در حال حاظر برای xbox360/Ps3 در دسترس است ولی شرکت THQ وعده ی این بازی را در سال 2011 به بازیکن های PC داده است.

توسعه دهنده گان : Vigil games

سازنده :THQ

پلاتفرم ها :PS3/Xbox360

سبک : Action-Adventure

امتیاز ها :

Game Play    9.5/10

Sound    10/10

VGA    8.5/10

Control    9/10

Story director cut    10/10

Physics    8.8/10

BUG       9.8/10

Character    10/10

Total      9.21/10

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *