آموزش ساخت افکت سایه روشن ملایم در فتوشاپ

  • 1389/2/15
  • ITTeach
  • 2

نرم افزار Adobe Design Premium CS5، آزادی خلاقانه ی کاملی را بدون از دست دادن دقت و کیفیت در طراحی، وب و رسانه های محاوره ای یا متحرک به شما عرضه می کند.

در این آموزش، نحوه ی ایجاد افکتی را که روی صفحه نمایش  Macworld San Francisco دیده ایم، آموزش خواهیم داد. در اصل چند افکت سایه روشن با مدل های blurs و blend می باشد.

مرحله 1

یک سند جدید ایجاد کنید. در لایه ی Background، برای بازکردن جعبه تبادل دو طرفه ی Layer Style دابل کلیک نموده و از Gradient Overlay با رنگ های سیاه و سبز استفاده کنید (#9dc5c7).

مرحله 2

یک لایه جدید ایجاد کنید. رنگ foreground را سفید و رنگ background را سیاه تنظیم کنید. بعد از آن به Filter>Render>Clouds رفته و نام لایه را به Clouds تغییر دهید.

مرحله 3

Blend Mode لایه ی clouds را به  Multiply 60% تغییر دهید. لایه را کپی کرده و نام آن را radial blur بگذارید. سپس، به Filter>Blur>Radial Blur بروید.

مرحله 4

لایه ی  background را کپی نموده و در بالای دیگر لایه ها قرار دهید. نام آن را Gradient Light گذاشته و به Layer Styles بروید. تحت تنظیمات Advanced Blending، Fill Opacity را به 0% تغییر دهید. سپس در تنظیمات Gradient Overlay، Blend Mode را به Color Dodge تغییر داده و مقیاس آن را برابر با 70% تنظم کنید.

مرحله 5

لوگوی مورد نظرتان را در مرکز تصویر قرار داده و Layer Styles را تغییر دهید. ابتدا رنگ Color Overlay را سیاه نموده و سپس یک Bevel and Emboss به صورت تصویر زیر اضافه نمایید.

مرحله 6

یک فولدر جدید ایجاد کرده و نام آن را “lights” قرار دهید و آن را زیر لایه ی لوگو قرار دهید. درون این فولدر، ابزار Ellipse Tool (U) را انتخاب کنید و یک دایره ایجاد کنید که تقریبا به طور کامل زیر لوگو قرار داده خواهد شد. با استفاده از Pen Tool (P)، اشکالی را ایجاد نمایید که این اشکال همان نورها خواهند شد. از تصویر زیر به عنوان تصویر مرجع استفاده نمایید. اطمینان یابید که همه ی این شی ها درون فولدر “lights” قرار داشته باشند.

مرحله 7

اگر از فتوشاپ نسخه CS3 استفاده می کنید، می توانید به منظور استفاده از ویژگی فیلترهای غیرمخرب، لایه ها را به Smart Objects تبدیل نمایید.

از Gaussian Blur برای لایه ها استفاده کنید. هر یک به علت سایزهایشان دارای مقدار متفاوتی خواهند بود.

مرحله 8

فولدر lights را انتخاب کرده و Blend Mode را به Color Dodge تغییر دهید. دو light پایینی را کپی نموده و آنها را به مرکز منتقل سازید.

مرحله 9

با استفاده از ابزار Ellipse Tool (U)، مجددا یک دایره کوچک ایجاد کنید، ولی این بار در جلوی لوگو ایجاد نمایید. این دایره، بازتابی روی لوگو خواهد بود.

نتیجه گیری

اکنون می توانید متن مورد نظرتان را اضافه نمایید – من از Myriad Pro Light استفاده کرده ام. گرچه این افکت خیلی ملایم و نوعی افکت پیچیده به نظر می رسد، خیلی ساده می باشد و می تواند خیلی سریع ایجاد شود. با استفاده از Render Clouds، blurs و blend modes، می توانیم افکت های سایه روشن واقعا جذابی ایجاد کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام بسیار زیاد از شما به خاطر این همه لطف سپاسگذارم…..
    امیدوارم همچنان پیشتاز ادامه بدهید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *