معرفی کهن ترین سبک از بازیهای رایانه ای

  • 1389/2/17
  • ميثاق جراحي
  • 0

زمانی که کنسول بازی 64 بیتی در بین بازی کن های داخلی و خارجی رواج پیدا کرد کمتر کسی پیدا می شد که بازی سوپر ماریو ((به اسم قارچ خور در بین بازیکن های ایرانی)) را نشنیده باشد.

این بازی پدر سبک بازی های پلاتفرمی در تاریخ بازی های رایانه ای است .سبک پلاتفرم کهن ترین سبک در بین بازی ها بوده و اولین بازی ها را با این سبک و سیاق می ساختند.

شرکت هایی مانند    Konami/Activision/Namco جزو اولین شرکت های ساخت بازی بر روی این اتاری های 64 بیتی بودند.

بازی های این سبک شامل حرکاتی چون پرش ، بالا رفتن ، جهش و انتقال از یک مکان به مکان دیگر می شوند. در حین انجام بازی شما به کار های دیگر از جمله  مبارزات و تیر اندازی ها نیز می پردازید

این سبک بازی ها در سال 1981 میلادی با بازی Frog ساخت شرکت konamiبه اوج خود رسیدند. با انتشار بازی های مدرن تر در این سبک طرفداران به تدریج از 15% در سال 1998 به 2% در سال 2002 کاهش پیدا کردند و تنها علت ان سه بعدی سازی مراحل و نبود دید کافی در بازی و مشکلات اساسی بود که با ورود سه بعدی سازی در این عرصه بوجود امدند.

بعد ها شرکت های بزر گ دیگری مانند CAPCOM با بازی Mega Man برخی از این مشکلات را حل کردند و یک راه حلی ارائه شد که بازی های سه بعدی جدید دیگر مشکلات بازی های سابق را نداشتند.

این سبک بازی جزو کهن ترین سبک های بازی است که طرفداران خاص خود را دارد البته در حال حاضر با وجود بازی های مدرن و جدید دیگر کمتر کسی سراغ این سبک بازی ها می رود.

پایان

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *