معرفی وب سایت Face.com با گنجینه 7 میلیارد عکس اسکن شده برای طراحان

  • 1389/2/22
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2


سال گذشته فناوری تشخیص صورت وب سایت  Face.com علنا در نمایشگاه فن آوری تل آویو ، برای استفاده عموم کاربران راه اندازی شد. امروز این فناوری پشتیبان خوبی برای قابلیت های این وب سایت شده و باعث جذب کاربران زیادی به این سایت گشته است از جمله خود من!

این وب سایت امروزه برای عموم طراحان یک فضای مجازی و با دسترسی باز را فراهم نموده است ، که امکان دسترسی توسعه دهندگان و طراحان را به  به تکنولوژی تشخیص چهره فراهم می کند، از جمله الگوریتمی که برنامه های کاربردی جستجوگر عکس فیس بوک و Photo Tagger را توانمند می سازد.

در گذشته هنگامی که برای اولین بار از  وب سایت دیدن کردم ، عدد عکس های تگ شده در وب سایت 400 میلیون عکس در ماه اول شروع به کار سایت بود. یک سال بعد ، برنامه  فیس بوک سایت Face.com بیش از 7 میلیارد عکس را اسکن کرده و در کل حدود 52 میلیون چهره متفات را شناسایی کرد.

طراحانی که علاقه مند به ساختن برنامه تشخیص چهره می باشند هم اکنون می توانند به رابط برنامه نویسی(API) Face.com دسترسی کامل و رایگانی داشته باشند. این امر اساسا به این معنا است که  طراحان می توانند با استفاده از فناوری تشخیص و شناسایی چهره  Face.com به ایجاد برنامه هایی با نام تجاری جدید با چنین فناوری پیشرفته ای بدون هیچ گونه هزینه ای بپردازند. رد کردن پنین پیشنهادی سخت است!

Face.com با استفاده از ویژگی REST API  به هر توسعه دهنده و طراحی  اجازه استفاده از این فناوری را می دهد ، و از طریق برنامه کاربردی  خاص فیس بوک و توییتر نیز توسعه دهندگان را قادر می سازد تا با آزمایش این تکنولوژی در محیط ها و شبکه های اجتماعی به بهینه سازی برنامه های خود بپردازند .

در اینجا چند نمونه از شیوه های پیشرفته و ادغام شده رابط برنامه ای و پایگاه داده منبع باز وب سایت آورده شده است : Celeb-Finder/Twitterazzi, Tagger Widget و  PosterYourself.

منبع:techcrunch


دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *