پشتیبان گیری و بازگرداندن درایورهای نصب شده با Double Driver

  • 1389/2/23
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

پیش از این  در مقاله ای در مورد نرم افزاری به نام Driver Magician نوشتم که قادر به استخراج درایورهای نصب شده سخت افزارهای رایانه، تهیه پشتیبان از آنها و بازیابی آنها در وقت لزوم بود.نرم افزار  Double Driver دیگر برنامه رایگان است که می تواند از درایورها پشتیبان گیری کند.

یکی از دلایل اصلی که کاربران مایل به جمع آوری درایورهای نصب شده هستند این است که اگر شما به سی دی درایور آن سخت افزار کامپیوتر و یا نسخه قابل دانلود ان از اینترنت دسترس نداشته باشید استفاده از سخت افزارهایی که سیستم عامل رایانه شما نمی تواند به صورت خودکار تشخیص دهد ناممکن است. این برنامه به خصوص در مواقعی مفید است که شما کامپیوتری خریداری کرده اید و می خواهید به پشتیبان گیری از  مجموعه ای از داریورها اولیه نصب شده روی رایانه خود بپردازید. در این خصوص می توان  کامپیوتر های نوت بوک  را مثال زد که معمولا پیدا کردن درایور سخت افزار های نصب شده در نوت بوک ، اگر سیستم عامل را بخواهید دوباره نصب کنید دشوار است.

برنامه  Double Driver با تجزیه و تحلیل سیستم شما به لیست کردن تمام درایورهای نصب شده با نمایش جزئیاتی مانند نسخه ، تاریخ ، ارائه دهنده، و غیره ی پردازد.سپس اجازه می دهد تا کاربر به انتخاب داریورهای مورد نیاز برای تهیه نسخه پشتیبان توسط برنامه اقدام کند. داریورهای پشتیبان گرفته شده را به راحتی می توان در زمان لزوم بازیابی کرد.

امکانات

لیست ، ذخیره ، و چاپ جزئیات  داریورهای موجود.

گرفتن پشتیبان از درایور های ویندوز فعلی

گرفتن پشتیبان از درایور های ویندوز در حالتی که ویندوز بالا نمی آید( non-live/non-booting )

گرفتن پشتیبان از درایورها پشتیبان به پوشه های ساختاری(structured)، پوشه فشرده (zipped) ، و توانایی خود استخراجی(self-extracting)

بازگرداندن درایور ها از پشتیبان های قبلی

رابط کاربری موجود به صورت گرافیکی(GUI) و خط ستوری( CLI )

به صورت نسخه قابل حمل(Portable )

در مقایسه ، Driver Magician برخی توابع اضافی ارائه می دهد مانند توانایی  در شناسایی سخت افزارهای ناشناخته توسط جستجو در پایگاه داده آنلاین خود، بروز رسانی داریورها و ادغام نصب همه داریورهای موجود برای یک رایانه در یک بسته نرم افزاری با نصب خودکار.

منبع: instantfundas

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *