چگونه یاهو سهمش در بازار جستجو را با تصاویر افزایش داد؟

  • 1389/2/24
  • محمدرضا ارجمندی
  • 3


در یاهو ، ارزش یک تصویر به اندازه هزاران جستجو است. پس از یک سال از دست دادن مداوم سهم بازار ، بر اساس  آمار سایت comScore’s  از تعداد کاربرانی که در ماه آوریل یاهو را برای جستجوی مطالب خود انتخاب کرده اند نشان داد دچار یک جهش درسهم بازار جستجو در ایالات متحده شده است، سهم یاهو از 16.9 درصد در ماه مارس به 17.7 درصد درماه  آوریل رسید. اما چگونه این افزایش اتفاق افتاده؟جواب یک کلمه است : اسلایدشو.

به نظر می رسد مردم جستجوهای بیشتری  با یاهو انجام نداده اند. بلکه یاهو به طور خودکار جستجوهای بیشتری برای آنها به وسیله اخبار یاهو و امور مالی یاهو انجام داده است. برای مثال در اخبار یاهو، جستجو به نمایش اسلایدشو مانند تصویر بالا گره خورده است. هر عکس نتایج جستجویی تولید می کند که در زیر عکس نمایش داده می شود. در اخبار یاهو به تنهایی ، تخمین زده میشود به خاطر این ویژگی خودکار جستجوی جدید نتایج جستجو از 17 میلیون  به 190 میلیون نتیجه برسد. البته یک تحلیلگر با نام جردن روهان از شرکت Thomas Weisel Partners این ویژگی جدید را” خدعه جستجو”  نامیده و معتقد است این اقدام یاهو «بعید است که به رشد درآمد سایت کمک کند!»

به طور کلی ، رشد حجم جستجو همچنان دچار کاهش بوده و  به 5.6 درصد رسیده است(در مقابل 7.6درصد رشد ماه مارس). گوگل  هم شاهد کاهش سهم خود در بازار جستجو  از 65.1 درصد در ماه مارس به 64.4 درصد بوده، در حالی که در این مدت مایکروسافت با 0.1 درصد رشد به به 11.8 درصد سهم بازار دست یافته است. اما پارامتر های دیگری هم وجود داشته که در اندازه گیری ها بر این اعداد تاثیر گذار بوده اند. در نهایت گوگل قسمتی از سهم بازار را بدست اورده ، در حالی که یاهو و مایکروسافت کمی از سهم خود را از دست داده اند.

منبع: techcrunch

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. ممنون به خاطر ارایه این مقاله.. امروزه اما به نظرم بینگ در جستجوی تصویری از گوگل و یاهو موفق تر هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *