Metro 2033

  • 1389/2/24
  • سپهر خيري
  • 1

دست مایه اکثر بازی های اکشن اول شخص ترسناک معمولا وجود صحنه های تاریک و موجودات عجیبو غریب در بازی است .. که در باز های مثل fear  شاهد ان بودیم .بازی مترو 2033  نیز از این قاعده مستسنا نبوده و دارای همان ویژگی ها میباشد ..در این بازی نیز شما در محیط های تاریک که بیشتر ان در تونل های زیرزمینی مترو میباشد به نبرد میپردازید … …

عکس1:

داستان بازی:

داستان بازی را میتوان به همان داستان های عادی و کلیشه ای رایج شباهت داد به این صورت که در سال 2033  شهر مسکو به خاطر ازمایش های هسته ای دچار نابودی و ویرانی شده و مردمانی که زنده ماندند در ایستگاه های مترو شهر جایی برای زندگی خود ساختند و در سطح شهر گازهای سمی و موجوداتی عجیب وجود دارند و هدف شما نجات و مبارزه و کسب اطلاعات و…… است.

عکس2:

روند بازی:

برای اینکه بازی تا حدی از روند تکراری خارج شود سازنده بازی در ان حالت های مخفی کاری و میان پرده های اکشن و هیجانی و پرس و جو برای یافتن اطلاعات را به بازی اضافه کرده است ..در 2 محیط کلی که بازی رخ میدهد یعنی تونل های تاریک مترو و سطح زمین محدودیت هایی وجود دارد برای مثال در سطح زمین بخاطر وجود گازهای سمی نیاز به ماسک داریدکه در صورت ضربه ترک و اسیب میبینند و مدت زمان هایی که اکسیژن باقی مانده شما را نشان میدهند ..در محیط زیر زمین تاریکی های موجود شمارا مجبور به استفاده از چراغ قوه و عینک شب میکنند …

سیستم شوتینگ بازی خیلی کامل و مناسب تهیه نشده است  و در کنار هوش مصنوعی کم دشمنان حس یک بازی کامل را به شما نمیدهد ..

تشابهاتی بین سلاح شما و محیطی که در ان گیر افتاده اید وجود دارد که از رنگ های تیره و سرد استفاده شده و احساس نا امیدی و غمناک به شما القا میکند ..

سلاح های بازی سلاح های معمول سایر بازی در کنار سلاح های سرد مانند چاقو و یک سلاح پمپی که با فشار هوا  کار میکند

محیط بازی از تنوع زیادی بهره نمیگرد و بیشتر در پیچو خم تونل های سردو تاریک متروی مسکو به سر میبرید و سعی شده تا دربازی با سردی و تاریکی و موجودات محیط به شما ترس القا شود ..

عکس3:

گرافیک بازی:

متور پایه این بازی 4a engine بوده و ساخت شرکت 4a games  اکراینی .

بازی از طراحی محیط های خوبی استفاده میکند ولی گرافیک بازی در سطح راضی کننده و خوبی نمیباشد

دشمنان بازی از طراحی طبیعی برخوردار نبوده و درکنار گرافیک ضعیف بازی نقاط ضعف انرا افزایش میدهند

عکس4:

صداگزاری:

بازی برای ایجاد ترس در شما سعی در صداگزاری خوبی کرده است و تا حد زیادی موفق بوده است ..  به طور مثال استفاده از زبان روسی در دیالوگ ها برای بالا بردن جو روسی  بودن محیط!

نکات مثبت:

جو و فضای مناسب بازی

توجه به جزییات  در روند بازی

نکات منفی:

سیستم تیراندازی نا مناسب

طراحی و هوش مصنوعی پایین دشمنان

مشخصات و امتیازهای بازی از سایت های نقد کننده بازی ها:

6.9 از سایت ign

Xbox 360 World  9/10

Gamereactor – 7/10

عرضه شده برای pc xbox 360 ps3

زمان عرضه : March 16, 2010

سبک: اول شخص ترسناک

سازنده :4a games

ناشر:thq

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *