معرفی سادترین نرم افزار برای ساخت بازی‌های اول شخص

  • 1389/2/25
  • ميثاق جراحي
  • 2

FPS Creator برنامه ایی است که به شما این امکان را می دهد که با کمترین امکانات و اطلاعات برنامه نویسی یک بازی اکشن اول شخص بسازید.

نرم افزار FPS Creator از ان دسته نرم افزار های است که سابقه ی قدیمی در بین بازی کن های  قدیمی داشته و انهایی که به ساخت بازی های کامپیوتری علاقه ی زیادی دارند با این نرم افزار به خوبی اشنا هستند .این نرم افزار جزو اولین نرم افزار های ساخت بازی محسوب می شود.

این نرم افزار به قدر قابل توجهی ساده و اسان است و از طرفی امکانات موجود در ان طوری طراحی شده که نیاز های یک بازیکن را کاملا برطرف  می کند.این نرم افزار در سال 1990 در بین بازیساز ها و بازیکن های دیگر به صورت رایگان توزیع گردید.
اولین بازی ساخته شده توسط این نرم افزار بازی حفره ی سیاه یا همان Black Hole  نام دارد که برای دریافت این بازی و پی بردن به کارایی های این نرم افزار پیشنهاد می کنم ان را از سایت بازی دریافت کنید.

نرم افزار با یک سیستم بر مبنای توری (Grid-Based) کار میکند بطوری که شما براحتی میتوانید با کنار هم قرار دادن مکعب ها و شکل دادن به آنها یک ساختمان تهیه کنید ، دیوارهای مختلف بسازید و در کال یک محیط سه بعدی را ایجاد کنید.


یکی دیگر از جذابیت های نرم افزار این است که کاربر میتواند فایل اجرایی خود را Compile کند و بطور رایگان توزیع کند.
به عبارت دیگر ، عملکرد نرم افزار اینگونه است که باید یک تغییررا ایجاد کنید بافت های گرافیکی را در کنار هم قرار دهید دستورات لازم را پیاده کنید و بعد از رفع خطا ها و Compile  کردن وارد بازی شوید.
البته این یک الگو و دستور العمل خیلی جزئی و ساده برای ساخت بازی با این نرم افزار بود و هدف در این مقاله معرفی این نرم افزار برای ساخت بازی های درجه پایین و خیلی ابتدایی برای شروع کار می باشد.

پایان

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام ميشه لطفا طرز كار با اين برنامه رو برام ايميل كني يا بزاري تو وبلاگت خيلي لازم دارم ممنون

  2. من طرز کار با این موتور بازیسازی رو بلدم هرکی اموزش خواست بگه ما در خدمتیم!!!
    ایمیل بدین: www.younes.s@iran.ir

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *