ویرایش عکس‌ها با برنامه StylePix

  • 1389/2/28
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


سیستم عامل:تنها ویندوز

این روزها نرم افزارهای ویرایشگر تصویر زیادی در بازار و وب موجود است ، اما آن برنامه هایی که  به ارائه برخی قابلیت های پیشرفته همچون قابلیت های فتوشاپ می پردازند خیلی زیاد نیست. برخی از این دسته برنامه ها چون GIMP یا Paint.NET ، جایگزین بزرگی برای فتوشاپ به حساب آمده و بسیاری از کاربران برای کارهای گرافیکی متکی بر چنین برنامه هایی هستند، اما در اینجا با  /StylePix آشنا می شوید .من StylePix  را در همین رده از برنامه ها (رده برنامه هایی مثلGIMP )طبقه بندی می کنم.

یکی از چیزهایی خوبی که در مورد این نرم افزار توجه ما را به خود جلب کرد این بود که برنامه در نسخه قابل حمل ارائه شده ، که یعنی به راحتی می توانید ویرایش عکس ها را از هر کامپیوتر مجهز به ویندوز  که بتوانید درایو یواس بی خود را به آن وصل کنید می توان انجام داد چون برنامه نیازی به نصب بر روی رایانه ندارد. نکته بعدی این برنامه ویژگی پردازش دسته ای است، که اگر یک دسته از عکس ها برای ویرایش یکجا داشته باشید آنگاه این ویژگی برنامه خیلی مفید است.با ویرایشگر دسته به طور خودکار می توانید برای یک دسته از عکس ها به طور یکجا نام را تغییر دهید یا به اعمال فیلترهای مختلف(سطح خودکار ، سیاه و سفید ، و غیره…) برای همه و به صورت یکجا بدون نیاز به اعمال روی تک تک تصاویر بپردازید.

هنوز هم تردید دارید که  StylePix چه کارهای بزرگی می تواند انجام دهد؟ در زیر فقط چند از ویژگی های اصلی برنامه به طور سریع به اطلاع شما می رسد :

مرورگر تصاویر  موجود در رایانه.

پشتیبانی از فرت های تصویری:  JPEG, PNG, GIF, TIF, TGA, BMP و  TSP

رابط  کاربری به صورت زبانه ای(Tabbed)

نمایش نمودار های موجی و هسیتوگرام برای تصاویر.

پشتیبانی از ایجاد لایه ها

ابزار های انتخاب متعدد(از جمله اضافه و کم کردن / تقاطع حالت انتخاب)

بیش از 30 فیلتر (از جمله گزینه اصلاح اتوماتیک تصویر)

ابزار رسم و ابزار  وارد کردن متن

انتقال و هم ترازی اشیا در تصویر

ابزار بهبود و ترمیم تصویر

گردایانت متعدد

ابزار چیدن بخش دلخواه تصویر(Crop)

پردازش دسته ای از تصاویر

رابط کاربری برنامه موجود به 53 زبان مختلف

و….

تنها ایرادی که می توانم از  StylePix بگیرم این است که محیط برنامه گاهی اوقات محدود و گرفته می شود. البته این مسئله به علت تعداد زیاد ابزارها و ویژگی های ارائه شده در برنامه قابل درک است ، اما من مطمئن هستم بیشتر وقت ها هنگام کار با برنامه  از نتیجه کار راضی خواهید بود. با در نظر داشتن این مطلب و توجه به ویژگی های زیاد برنامه شاید تعجب برانگیز نباشد اگر بگویم این برنامه یکی از بهترین برنامه های جایگزین فتوشاپ است.

برنامه رایگان StylePix را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

صفحه آغازین وب سایت StylePix (تنها برای ویندوز ؛ رایگان)

منبع: cybernetnews

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *