شرکت‌های بازی سازی چقدر سرمایه دارند؟

  • 1389/2/30
  • ميثاق جراحي
  • 4

شرکت های بازی سازی چقدر سرمایه دارند؟؟؟

شرکت هنرهای الکترونیکی EA GAME سالانه بالغ بر 4.2 بیلیون دلار امریکا به طور متوسط در رده ی  اول قرار دارد

شرکت بزرگ بازی سازی و توزیع کننده ی Activision سالانه بالغ بر 3 بیلیون دلار امریکا به طور متوسط در رده ی دوم قرار دارد. این شرکت با همکاری شرکت Infinity Ward توانست با بازی جنگاوری مدرن 2 لقب پر فروش ترین بازی را در روز اول انتشار به خود اختصاص دهد.

شرکت توزیع کننده و سازند ه ی بازی های رایانه ای UBISOFT که دارای شاخه های متعددی در دنیا هست سالانه بالغ بر 1.4 بیلیون دلار امریکا به طور متوسط در رده ی سوم قرار دارد.

شرکت بازی سازی ژاپنی NINTENDO و  سازنده ی کنسول  بازی WIi و بازی بسیار معروف Super Mario سالانه بالغ بر 1.4 بیلیون دلار امریکا به طور متوسط هم در رده ی سوم واقع است.

شرکت ژاپنی معروف و بزرگ Capcom با بازی هایی چون Resident Evil  و Devil May Cry سالانه بالغ بر 900 ملیون دلار امریکا در رده ی چهارم قرار دارد.

شرکت THQ  جزو شرکت هایی است که اواخر با بازی هایی  چون  Dark SIders خود را بالا کشیده و سالانه بالغ بر 700 ملیون دلار در امد دارد.

شرکت ژاپنی SEGA با بازی هایی چون Sonic سالانه بالغ بر 600 ملیون دلار امریکا به طور میانگین در رده ی پنجم قرار دارد.

در حال حاضر بسیاری از این شرکت های بازی سازی به افراد خبره نیاز دارند و هم چنان به فکر این هستند که با ساخت یک بازی کاملا خاص خود را از بقیه رقبا متمایز کنند. ولی برخی از شرکت های مبتدی و تازه کار با ساخت حتی یک بازی کاملا توانایی خود را نشان می دهند.

الان در حال حاضر جدولی تهیه کردم که امار شرکت های بزرگ سخت افزاری و نرم افزاری  را از حهت در امد سالیانه مشخص می کند و این جدول هم بی ربط از بحث ما نخواهد بود :

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. خسته نباشید آمار جالبی بود البته اشاره ای به شرکت هایی چون راک استار خالق جی تی ای و یا Take2 خالق بازی مافیا و البته Bethedsa با بازی ای چون Fallout3 نشدده بود

    1. مرسی بله حق با شماست ولی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و غیر قابل اعتماد این شرکت های معتبر را وارد نکردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *