چگونه همگام سازی خودکار آر اس اس در فایرفکس باDelicious

  • 1389/3/3
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2


آیا شمااز همگام سازی بوک مارک ها بین  چند کامپیوتر نفرت دارید؟ آیا آرزو نمی کردید این پروسه  اتوماتیک بود؟ خوب ، پس از تنظیم اولیه ، شما می توانید این پروسه را به شکل خودکار دراورید. اگر مجبورید دائم از چند کامپیوتر  استفاده کنید این ترفند به شما کمک زیادی می کند. در واقع، این ترفند آنقدر آسان است که شما پس از فهمیدن آن تعجب می کنید چرا هرگز به فکر شما خطور نکرده است!

در اینجا یک راهنمای کوچک برای استفاده پیشرفته از برنامه Delicious آورده شده که استفاده از فید آر اس اس برای دسترسی به بوک مارک ها بر روی نوار ابزار فایرفاکس است.

این روش یک راه را شسته و رفته برای تبدیل بوک مارک ها به یک منبع فوق العاده مفید برای شما می باشد.

اگر شما هرگز قبلا از Delicious استفاده ننموده اید  ، با نگاهای به این مقاله و خواندن  آن در مورد Delicious  بیشتر بدانید:( Delicious) و چگونگی استفاده از Delicious.

من در این مقاله از فایرفاکس استفاده می کنم ، اما این فقط به این دلیل است که فایرفاکس نوار ابزار دوست داشتنی دارد که برای کار ما عالی است. انجام این ترفند با هر مرورگر دیگر به همین آسانی است تنها ممکن است به زیبایی فایرفاکس به نظر نرسد.

برای شروع ، شما باید با استفاده از Delicious  به نشانه گذاری (بوک مارک کردن)سایتهای مفیدی که می خواهید به طور منظم  بازدید کنید بپردازید.اگر تا کنون از Delicious استفاده نکرده اید ، شما به راحتی می توانید در آن سایت ثبت نام کرده و تمام بوک مارک های فعلی خود را از مرورگر خود به این آدرس انتقال دهید.

پس از اینکه شما تمام بوک مارک های مفید خود را در Delicious وارد کردید ، مطمئن شوید که آنها به شیوه مناسبی برچسب خورده باشند. من مایل به استفاده از برچسب مخصوص (یا ترکیبی از برچسب ها) برای چیزهایی که می خواهم به آسانی آنها را پیدا کنم هستم: برای مثال ، برچسب های “Fun + Faves + Daily” با هم مخلوط شده مرا به کمیک و دیگر چیزهای سرگرم کننده راهنمایی می کنند(در حالی  که من واقعا چنین دسترسی آسانی پیش از این نمی توانستم به بوک مارک های خود داشته باشم ).

حالا، برای حفظ کردن همه فید های آر اس اس خود در Delicious ، نگاهی به پایین صفحه برای برچسب انتخابی یا ترکیبی از برچسب ها بیاندازید. توجه داشته باشید ، می باشد نیز وجود دارد بسته برچسب های آر اس اس هم در Delicious وجود دارد. اگر شما نشانه گذاری خصوصی در لیست دارید که  می خواهید به آن دسترسی  داشته باشید فید خصوصی را انتخاب کنید در غیر این صورت ، فید عمومی را انتخاب کنید. انتخاب با شماست.

اگر فایرفاکس شما  دستورالعمل دیگری برای فیدهای آر اس اس ندارد (مثل استفاده از گوگل ریدر) شما می توانید بر روی لینک آر اس اس کلیک کنید و گزینه نشان گذاری در نوار ابزار فایرفاکس را  انتخاب کنید. اگر شما معمولا فیدهای خبری را در گوگل ریدر می خوانید ، شما باید تنظیمات را به طور موقت تغییر دهید :به  Preferences سپس Applications سپس  Web Feed رفته تنظیم “Google Reader را به “Add live bookmarks in Firefox تغییر دهید.البته بعد از تنظیم کردن راه اندازی فیدها در Delicious می توانید تنظیماتی بالا را به حالت اول برگردانید.

بعد از کلیک کردن بر روی لینک آر اس اس در Delicious (در بالا نشان داده شده) پنجره زیر نشان داده خواهد شد. نام فید خود را به چیزی کوتاه ، اما در یاد ماندنی تغییر دهید.

حالا شما باید قادر به دیدن فیدهای خود در نوار ابزار باشید. را اگر شما بر روی آن کلیک کنید ، شما می توانید تمام بوک مارک های خود را در لیست کشویی زیبایی ببینید. بنابراین درست مانند این است که در همه آنها را درمرورگر خود در اختیار دارید ، فقط شما می توانید نحوه نمایش بوک مارک ها را با تغییر در برچسب های  Delicious تغییر دهید .

سپس می توانید برچسب های مورد علاقه دیگری در Delicious بخش tags ایجاد کنید،برچسب ها را ترکیب کنیدو به عنوان فید بسته بندی کنید.سعی کنید همه چیزهایی که در هنگام سر وکار داشتن در خانه یا محل کار با انها روبه رو می شوید را در برچسب ها بگنجانید.حتی ممکن است در نام برچسب ها از مطالبی که برای طبقه بندی دروس خود استفاده می کنید بهره بگیرید.

هنگامی که شما هر فیدی راکه فکر می کنید لازم است جمع اوری کردید ، بوک مارک های خود را ذخیره کنید.بر روی  حافظه قابل حمل از انها پشتیبان بگیرید. شما ممکن از این پس گاهی در آنها تغییراتی دهید بعضی از بوک مارک ها را حذف و چند تایی را اضافه کنید، اما اساسا این ها همه آن چیزی است که  از بوک مارک ها برای کار با  مرورگر در دراز مدت نیاز دارید.

در صورت استفاده از رایانه های مختلف ، فایل  های جدید را در  رایانه های دیگر هم وارد کنید. به عنوان مثال ، تبادل بوک مارک ها با کامپیوتر محل کارتان ، لپ تاپ  تان و روی کامپیوتر خانواده.

حالا ، سعی کنید کمی با برنامه کار کنید:  چیز جدیدی در (Delicious)  ذخیره کرده و آن را با یکی از برچسب های  انتخابی شما در فید آر اس اس تگ کنید(برچسب بزنید)

بعد از مدتی کمی (آر اس اس کمی وقت می خواهد) ، به هر یک از کامپیوترهای خود رفته و  ازفید آر اس اس (Delicious) در مرورگر خود استفاده  کنید.نگاهی به فید بیاندازید.عالیه! به نظر می رسد بوک مارک جدید شما همراه با  بوک مارک های دیگران است.

امیدوارم ، شما هم اکنون دارای این احساس خوب باشید که چگونه این روش موثر می تواند باشد. این روش موجب صرفه جویی درزمان و تعداد بیشماری کاربردهای دیگر می شود به این معنی که شما می توانید مرورگر جدید را در  چند ثانیه راه اندازی نمایید. فکر می کنید برای چه کارهای دیگری می توانید از آن استفاده می کنید ؟

در نهایت ، اگر شما هم اکنون تصمیم گرفته اید از Delicious استفاده کنید ، همچنین نگاهی به این مقالات بیاندازید: استفاده از Packrati برای جمع آوری آدرس ها در Delicious ، استفاده از (Delicious) برای مطالعه و  Faviki برای برچسب زدن خودکار در Delicious

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مرسی خیلی مفید و کامل بود.
    روشی هست که به صورت اتوماتیک فید یه سایت را به دلیشز وصل کنیم یعنی پست های یک وبلاگ به صورت اتوماتیک به دلیشز ارصال بشه؟

    1. متاسفانه چنين امكاني وجود نداره و بايد دستي صورت بگيره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *