معرفی LCD 2262TQ

  • 1389/3/10
  • سپهر خيري
  • 1

در این مقاله میخواهیم به معرفی و برسی یکی بهترین LCD های که تا به امروز تولید شده اند بپردازیم. امروزه در اکثر خانه ها مانیتور های CRT که نسل قبلی مانیتور های LCD بودند ، جای خود را به مانیتور های LCD داده اند و یا اینکه در انتظار تعویض هستند که خیلی ها به دنبال یک LCD خوب هستند و ما میخواهیم یک LCD خوب را به شما معرفی کنیم.

مانیتور LCD مدل 2262TQ که به تازگی منتشر شده یک LCD برای تمام کار ها مثله بازی کردین ، فیلم دیدن و … به حساب می آید. نقطه قوت این LCD كنتراست بالای آن است که رنگ و نور را میتواند خیلی بهتر به شما نمایش دهد.

اگر از نظر شکل ظاهری دنبال یک مانیتور هستید 2262 میتواند برای شما مناسب باشد و اگر از نظر قدرت باز 2262.

در اینجا به برسی دقیق تر مشخصات این ال سی دی میپردازیم:

كنتراست 70,000:1

بدنه زیبا و دارای رنگ مشکی براق

مجهز به تکنولوژي DFC

زاویه دید بالا

زمان پاسخگویی 2 میلی

دکمه لمسی و ال ای دی قرمز رنگ در زیر آن

حجم و وزن کم

منظور از زاویه دید یعنی گنجایشی که شما میتوانید از زاویه های مختلف به صفحه نمایشگر نگاه کرد ، به طور مثال اگر از بالا به صفحه مانیتور نگاه کنیم و تصویر واضح نباشد یعنی زاویه دید پایین است و اگر برعکس یعنی زاویه دید بالاست.

منظور از زمان پاسخگویی یعنی زمانی که طول میکشد پیکسل ها رنگ خود را عوض میکنند. به طور مثال اگر در یک LCD یک جسم به سرعت تکان بخورد و جای آن بر روی صفحه باقی بماند سرعت زمان پاسخگویی بالاست و اگر برعکس باشد سرعت زمان پاسخگویی کم است که امروزه تمام ال سی دی ها در حال کم کردن این سرعت هستند.

دیگر مشخصات این LCD ورودی های DVI و HDMI هست که برای کسانی که از کنسول های بازی مانند xbox360 استفاده میکنند میتواند مفید باشد ، چون از نظر سایز میتوان بازی را فول اسکرین کرد.

سایز این LCD 21.5 اینچ میباشد که در اتاق شما جای کمی را اشغال میکند ، و حداکثر Resolution آن 1920 در 1080 است که سایز فوقالعاده خوبی هست و یکی از انتخاب های عالی برای دیدن فیلم های FullHD هست و ما 100% این LCD را پیشنهاد میکنیم.

وزن آن حدود 3 کیلوگرم و برق آن حدود یک لامپ کم مصرف کوچک هست که میتوان آنها را جزء نقاط قوت تلقی کرد.

اگر بخواهیم یک مانیتور دیگر در کنار 2262 معرفی کنیم 2261 هست که آن یکی از پرفروش ترین LCD ها در ایران بوده و قابلیت های زیادی مثله ورودی HDMI , DVI و VGA بوده که در مدل های هم سطح خود واقعاً عالی است.

این مانیتور همچنین خروجی صدا هم دارد که میتوان از آن خروجی صدا را به اسپیکر ها وصل کرد البته نقطه ضعف های مثله كنتراست پایین نسبت به 2262 دارد ولی به نظر من 2261 زیباتر هست.

جا دارد یک تذکر در هنگام خرید اینجا بگویم. در هنگام خرید اگر اجازه تست به شما داده شد ابتدا پنل را چک کنید ببینید سالم است یا خیر ، سپس به صفحه نمایشگر نگاه کنید ببینید پیکسلی هست که از کار افتاده یا نه ، چون اکثر خرابی های این مدل LCD ها از همین جا ها هست که اگر گارانتی داشته باشید میتوانید به راحتی درست اش کنید.

قیمت این LCD در بازار تهران حدود 240 هزار تومان میباشد

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ممنون از معرفيتون
    من اين ماتيور رو باي يكي از آشنا هام خريدم. خيلي عالي بود
    ميشه در مورد مانيتور جديد LG هم توضيح بدين. مانيتور 2050 كه يك مانيتور با بك لايت LED هست و كنتراست 1:5000.000 داره
    هيچ مانيتور ال اي دي اين قيمت خوب رو نداره قيمتش 220 هست.
    راستي مانيتوري كه معرفي كردين در بازار 225 تومن هست الان
    پس منتظر توشيحاتتون هستم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *