طراح بزرگ WebOS در آستانه پیوستن به تیم آندورید گوگل

  • 1389/3/12
  • مرتضی بیاتی
  • 2

دگرگونی همچنان در تیم Palm ادامه دارد.همین چند روز پیش بود که HP بالاخره اعلام کرد قصد جذب دوباره Michael Abbott (یکی از معاونان ارشد قسمت سرویس و نرم افزار که چند روز پیش استعفاء داده بود) را دارد.
اکنون یکی دیگر از ستون های پروژه Palm تصمیم گرفته که دیگر در پروژه جدید HP-Palm جایی ندارد و قصد ترک آن را دارد.
Matias Duarte به عنوان یکی از طراحان نابغه WebOS  در پروژه جدید Palm به حساب می آید،پروژه ی که ادعا می شود اولین سیستم عامل موبایل بروی زمین خواهد بود که بدون هیچ خطایی می تواند چندین عملیات را همزمان انجام دهد.
WebOS یک قدم بزرگ از طرف Palm است و بنظر می رسد که یکی از ارزشمندترین مدل های Palm باشد که HP قصد به تولید آن گرفته است.
این روز های خبرهایی شنیده می شود مینی بر اینکه قرار است تبلت و یا حتی پرینترهایی تولید شود که دارای WebOSمی باشند.
با توجه به این خبرها احتمالا HP تمام تلاش اش را برای حفظ طراحان WebOS خود می کند. واضح است که از دست دادن Matias Duarte ضربه بزرگی برای HP می باشد و جایگزینی شخصی با تجربه و کارآمد مانند او برای آنها کار آسان نخواهد بود.تنها افراد کارکشته ای مانند Duarte هستند که از زیروبم WebOS خبر دارند. از این رو HP از هیچ کاری برای نگه داشتن همدوشان او دریغ نخواهد کرد.
پس عاقبت Matias Duarte بعد از جدایی از HP چه خواهد بود؟ روشن است؛ او سوار کشتی گوگل شده است, جایی که او به عنوان یکی از مدیران با تجربه برای کار بروی پروژه Android استخدام خواهد شد.این نه فقط یک فقدان برای HP؛بلکه یک شکار بسیار بزرگ برای گوگل است که قبلا بندرت مشاهده شده است که گوگل توانسته باشد اینچنین رقیب های خود را جذب کند.
اکنون کمترین چیزی که HP خواستار آن می باشد یک طراح خوب و با تجربه می باشد که در این مسابقه مدیریت سیستم عامل اش را به عهده بگیرد.
آیا در حال حاظر گوگل واقعا آماده جنگ در مقابل یکی دیگر از سیستم عامل های موبایل می باشد؟ به زودی خواهیم فهمید.

منبع:hothardware.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام دوست عزیز، در مطلب بالا، WebOS را شما سیستم‌عامل تحت وب ترجمه کرده‌اید. چون WebOS یک نام برای این سیستم‌عامل موبایل است و دلیل نام‌گذاری نامش، بخاطر استفاده از تکنولوژی‌های وبی مثل XML و CSS و … است و به هیچ وجه تحت وب استفاده نمی‌شود،‌ بلکه در گوشی‌های موبایل استفاده می‌شود.

    لطف کنید و تجدید نظری در مورد متن این خبر کنید.

    ممنون.

    1. سلام
      ممنونم از تذکرتون.در مقاله بعدی به بررسی دقیق سیستم عامل WebOS خواهیم پرداخت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *