جنگ سایه ها MAG only for PS3

  • 1389/3/19
  • ميثاق جراحي
  • 0

یکی از پر طرفدار ترین سبک هایی که اخیرا در بین بازی کن ها بسیار مورد توجه قرار گرفته .سبک Modern FSP Shooter است .شاید پدر این سبک را بازی IGI بنامیم و بعد ار ان بازی Call of Duty Modern Warfare 2 بود که توانست در این سبک پادشاهی کند و هنوز اجازه ی رقابت به هیچ رقیبی را نداده است .این مقدمه ای بر بازی  انحصاری MAG بود که می خواست  پا بر جای بزرگان بگذارد ولی به ان صورت موفق نبود .

Zipper Interactive  در ساخت بازی های گروهی و نظامی تجربه ی خاصی دارد و از روی بد شانسی بعضی ها بازی هایش را فقط برای کنسول سونی PS3 می سازد و حسابی بعضی ها را ناامید می کند این شرکت بزرگ سری بازی های  SOCOM را در کارنامه خود دارد که یک بازی سوم شخص و گروهی از نوع مبارزات مدرن است.

حال این شرگت بار دیگر عنوانی انحصاری را برای PS3 ساخت که سبک و سیاق ان به بازی هایی چون Bad company   Battle Field و call of duty modern warfare 2 خیلی نزدیک است این عنوان انحصاری MAG نام دارد.

این بازی یک بازی تیراندازی ارتشی آنلاین با ظرفیت 256 بازیکن است، شاهکاری که در نمایشگاه E3 امسال نمایش داده شد، یک مرحله 128 نفره گرفته شده از بازی بود که هدف پیدا کردن نمونه آزمایشی یک وسیله نقلیه و فرار با آن است.

. بازی در 20 سال آینده انجام می شود، زمانی که دولت های دنیا دیگر نمی توانند به طور عملی ارتش هایشان را برای جنگ جهانی صف آرایی کنند و از طرفی نمی خواهند مردمان کشورشان چه از مردان و زنان را برای سود بیگانگان به کشتن بدهند، ارتش سری که از سه نوع افراد مختلف تشکیل شده را خلق می کنند.

Raven که بیرون از استرالیا مستقر است، بیشتر از رزمنده های اروپایی تشکیل شده است. این افراد از تکنولوژی فوق العاده مدرن استفاده کرده و صف آرایی شده اند. آنها تنها از بهترین اسلحه ها و ابزار آینده استفاده می کنند و محدوده عملکردشان در امریکای مرکزی است، جایی که بسیاری از ماموریت هایشان تحقق می یابد.

.
Valor ارتشی بیشتر سنتی است و برای وسواسی هایی که به سری بازی های  SOCOM علاقه دارند توصیه می شود. آنها از آخرین و پیشرفته ترین اسلحه ها استفاده نمی کنند، اما با این حال از اسلحه های وارداتی قدرتمند و تست شده برای جنگ استفاده می کنند. آنها همچنین در ذخیره سازی تجربه دارند و جنگ های بسیاری را دیده و زنده مانده اند. این سربازهای کارآزموده در آلاسکا مستقر شده اند،


در آخر ارتش Sver می ماند که جوان ترین افراد را دارد. آنها بسیار تهاجمی هستند و از طرف ارتش های غیر قانونی در مناطق آسیای میانه استخدام شده اند. آنها نه تنها سخت کوش هستند، بلکه بطور استثنایی می توانند با موقعیت های مختلف ارتشی سازگار شوند.
MAG یک مجموعه پیچیده و به طور کامل با جامعه تیراندازی ارتباط برقرار کرده است. بازی از فرایند ساخت کاراکتر شروع می شود که از آنجا می توانید یکی از سربازان فوق را انتخاب کنید. اگرچه بازی بر اساس جنگ همه جانبه یا ماموریت های متناوب ساخته شده اما این بازی داستان هایی هم دارد . نقشه هایی که در انها به مبارزه می پردازید  بیشتر شامل مناطق جنگلی , برفی و مناطق شهری و مسکونی می شوند که خوب و با ظرافت طراحی شدند .

هر گروه و فردی در بازی مسئولیت هایی دارد به طور نمونه اگر شما در پست دفاعی هستید، هدف تان ایمن نگاه داشتن پایگاه است. اگر در نبردها پیروز شوید، کاراکتر شما همچنان در جنگ سایه ها باقی خواهد ماند و با امتیازهای بدست امده  در طول گیم پلی و پیشرفت در بازی به شما جوایزی اهدا خواهد شد . با بالا بردن امتیاز کاراکتر، امتیازهای مهارتی کسب خواهید کرد که می تواند برای اسلحه های جدید مخصوص، متعلقات، لوازم و افزایش قدرت جسمانی کاراکتر تان مفید باشند. اگر تا مرحله 15 پیش بروید، این شانس را خواهید داشت که یک گروه را رهبری کنید مقامی که به شما این حق را می دهد تا تیم خودتان را به طور کامل رهبری کنید. اگر موفق شدید، امتیاز دوبرابر را کسب خواهید کرد. اگر همه چیز را به درستی انجام دهید، سرانجام می توانید کنترل یک ارتش کامل را بدست بگیرید،(( بیش از 255 نفر تحت فرمان خود)).

از نقاط ضعف بازی می توان به نامفهوم بودن بعضی ماموریت ها و گیج شدن بازیکن برای رفتن به نقاط مشخص شده اشاره کرد زیرا که نقشه ها بسیار شلوغ هستند و ممکن است تا 256 بازیکن((بیشترین مقدار ظرفیت)) پر شده باشد

علاوه بر ماموریت ها یک سری چالش ها و مسابقات در بازی وجود دارد . در ابتدای کار می توانید شخصیت دلخواه خود را بسازید و نام های خاص را برای خود برگزینید و همچنین به شما این امکان داده می شود که  یک لوگو و علامت خاص برای خود انتخاب کنید که در تمام صفحاتی که بازیکنان را لیست می کند نشان داده خواهد شد. بازی لیست بزرگی از هم گروهی های قابل اعتماد را نشان خواهد داد که بوسیله بازیکنان اداره می شوند. شما قادر هستید تا به سرعت به یک نبرد در حال اجرا بپیوندید و وضعیت انلاین یا افلاین تمام بازیکنان را مشاهده کنید.

همانطور که در قسمت های پیشین گفتم بعد از سلاح ها این تکنولوژی گنجانده شده در بازی است که گیم-پلی را متحول می کند. منظور از تکنولوژی یعنی استفاده از عناصر ی غیر از سلاح برای بر کنار کردن دشمن در بازی است .این ها شامل موشک های دور زن ماهوار های هوایی و حتی لیزر هم می شوند.برای استفاده از این امکانات باید درجه و Level خود را بالا ببرید که این کار با هدایت درست تیم و انجام کار های خاص و نشان دادن شجاعت و لیاقت در بازی بدست می اید.

کنترل هم کاملا استاندارد انتخاب شده و دکمه ها خیلی راحت و قابل اعتماد هستند !!!
بدیهی است که شوک سمت چپ برای حرکت و سمت راست برای نشانه گیری است. L2 لوازم و اشیا را تعویض می کند. L1 محدوده دید را فعال می کند، که برای کشتن دشمنانی که خیلی دور هستند مفید است. R2 اسلحه ها را تعویض می کند. در دمو همه چیز، از دوربین دار خودکار تا پیستول معمولی گرفته تا موشک انداز ها و البته نارنجک ها را می توان یافت. R1 با آن اسلحه ها شلیک می کند. L3 سرعت را فعال می کند. R3 گفتگوی صوتی را بالا می آورد، سپس صفحه هدایتی ظاهر می شود. دکمه بالا برای انتخاب کردن کانال چت، راست برای درخواست یا پاسخ دادن به افراد و پایین برای دستورات حساس به متن و هدف ها هستند. ضربدر برای پرش و مربع برای تعویض خشاب به کار می رود. دکمه Select هم نقشه تاکتیکی تان را بالا می آورد. همه اینها شاید برای میانگین تیرانداز تان زیاد به نظر برسد سیستم سلامتی هم خود به خود ترمیم می یابد ولی در کنار ان لوازم طبی نیز بی تاثیر نیستند و در موارد بحرانی به درد می خورند.

گرافیک هم فوق العاده است ولی با رقیب های چون Modern warfare 2 قدرت رقابت ندارد .هر تصوبر تا 30 فرم بر ثانیه پردازش می شود. بازی کاملا انلاین است و به انهایی که به شبکه ی PS3 Network دسترسی ندارند کمی ناراحت کننده به نظر می رسد .

امیدوارم روزی سازندگان برای انهایی که قادر به اتصال به شبکه های بازی نیستند راه حلی پپیشنهاد دهند و بسیاری از بازی ها را به صورت افلاین و بر پایه هوش مصنوعی بازی بچینند.ولی با این حال اگر به شبکه های play station دسترسی دارید این بازی را از دست ندهید.

و کلام اخر این نقدی از بازی MAG بود که بنده با در اختیار داشتن فقط یک روز کنسول PS3 توانستم ان را برایتان اماده کنم امیدوارم اگر چیزی را از قلم انداختم مرا ببخشید.

مشخصات :
منتشر کننده: Sony Computer Entertainment
تولید کننده: Zipper Interactive
سبک: تیراندازی آنلاین
تاریخ عرضه: January 26, 2010

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *