عکس العمل مایکروسافت به شایعه عدم پشتیبانی گوگل از ویندوز

  • 1389/3/21
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1


مدت ها بود در این اندیشه بودم که اگر مایکروسافت روزی دریابد که شرکت بزرگی همچون گوگل قصد دارد برنامه های کاربردی تحت وب خود را به جای پشتیبانی از ویندوز، بر اساس پشتیبانی از لینوکس و سیستم عامل ایکس (OS X) توسعه دهد عکس العمل مایکروسافت چیست؟ اما به نظر میرسد جواب این سوال را خیلی زود دریافته ایم!. مایکروسافت به تازگی مجبور شد نسبت به شایعه ای که در محافل خبری نقل شده(اما هنوز رسما توسط گوگل تایید نشده است) عکس العمل نشان داده، این عکس العمل ها هم بر اساس این واقعیت بود که مایکروسافت می خواست قبل از اینکه این اخبار سبب ایجاد دردسر برایش شود طوری آن را از اهمیت بیاندازد . عکس العمل به شایعه ای که هنوز تایید نشده است اقدام بسیار عجیبی است ، و این شایعه در مورد بحث امنیت رایانه  و فضای مجازی است.

شرکت مایکروسافت در بیانیه خود به تعدادی از  تلاش های امنیتی بزرگ خود اشاره کرده و احتمالا در تلاش بوده تا خود را در زمینه بحث امنیت یک رکورد دار معرفی کند! در واقع ، در مطلب پست  شده در سایت مایکرو سافت پیوند هایی آورده شده که در انها تعدادی از هکرها اذعان دارند که امنیت ویندوز به نحو چشمگیری پیشرفت کرده است ، و حتی در یکی از آنها به این موضوع اشاره شده که سیستم عامل مکینتاش روز به روز در معرض خطر حملات بدافزار های بیشتری قرار می گیرد. البته ، همه این بحث ها در نهایت به نفع کاربر نهایی نیست. شرکتی همچون گوگل هیچ نیازی به گدایی یا درخواست التماس آمیز از مایکروسافت برای متکی شدن به سیستم عامل ویندوز این کمپانی ندارد، و  این مطالب مایکروسافت به هیچ وجه سبب ترس گوگل نخواهد شد. حتی در بیانیه مایکروسافت اشاره ای آشکار به گوگل نشده است، اما زمانی که شما بیانیه ای منتشر کرده و در آن جمله ای به این شکل می اورید که« یک شرکت خاص قصد کاهش استفاده از پشتیبانی از ویندوز را دارد یا خیر» همگان می فهمند که منظورتان کدام شرکت است!

در زیر لیستی از اشارات مایکروسافت آورده شده که به سبب آنها خود را در بحث امنیتی پیشرو می نامد ،اما راستش، باید صبر کرد و منتظر بود که آیا شرکت های بزرگ دیگر نیز قصد دارند برای مقابله با مایکروسافت و سلطه این شرکت بر بازار سیستم عامل ها به گوگل بپیوندند یا نه. اصولا برای کاربران دیگر سیستم عامل ها به خصوص لینوکس پیوستن دسته جمعی تعدادی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری به رهبری گوگل برای پشتیبانی از دیگر سیستم عامل ها خبر خوبی است اما عملی شدن این قضیه خود داستان دیگری است و در عمل بسیار سخت می نماید. اما یک حسی به من می گوید سرمایه گذاری عظیم شرکت مایکروسافت در بازار سیستم عامل ها به این زودی ها او را از تسلط بر این بازار پایین نخواهد کشید.

اما بخشی از بیانیه مایکروسافت در زمینه بهبود امنیتی:

“در اینجا به چند نمونه از اقدامات صورت گرفته توسط متخصصان ما  برای  کمک به مصرف کنندگان در داشتن امنیت بیشتر اشاره می شود :

–       متخصصان مایکروسافت سعی کرده اند به روز رسانی امنیتی نرم افزار ها را  برای مصرف کنندگان خود در اسرع وقت از طریق به روز رسانی ویندوز (Windows Update) و به روز رسانی مایکروسافت(Microsoft Update) فراهم نمایند.

–       ما قویا به کاربران خود توصیه می کنیم  تا بروز رسانی خودکار(Automatic Update) ویندوز را برای اطمینان از محافظت موثر از حملات بدافزارها فعال کنند.

–       در ویندوز 7 ، طراحان بهبود هایی در BitLocker برای رمز گذاری روی دیسک سخت (و البته با  BitLocker-to-Go  برای درایو  خارجی یواس بی) و پیشرفت هایی در فایروال ویندوز برای محافظت بهتر ایجاد کرده اند.

–       ویندوز 7 داری قابلیت کنترل والدین (Parental Controls) می باشد که می تواند با ویندوز لایو خانواده ایمن(Windows Live Family Safety) ادغام شده تا تجربه امن تری در کار با کامپیوتر برای کودکان فراهم آورد.

–       ویندوز 7 همراه با اینترنت اکسپلورر 8 عرضه می شود که دارای فیلتر SmartScreen  بوده که موفقیت خود در بحث امنیتی را بارها و بارها ثابت کرده است.

–       و ویندوز 7 همچنین از روش (ASLR)( Address Space Layout Randomization) توسط عمل تصادفی کردن اطلاعات حافظه سود می برد.

منبع:hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. جزو خنده دارترین چیزایی بود که تو زندگیم شنیدم 95 درصد مرورهای اینترنت با سیستم عامل ویندوز هست یا گوگل دیوانه شده چون اگه این کار و بکنه ظرف 1 سال محو میشه و بینگ براحتی جاشو میگیره یا اینکه من از استدلال شما هیچی نمیفهمم
    من حرفی ندارم بزنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *