نبرد سایه ها Tenchu Shadow Assault

  • 1389/3/24
  • ميثاق جراحي
  • 0

نبرد سایه ها

Tenchu Shadow Assault


این بار سراغ بازی رفتم که دارای سبکی خاص بوده و علاقه مندان به این نوع سبک بازی ها برای بدست اوردن این بازی احتیاج  به وصل شدن به شبکه ی live  xbox360 را دارند و می توانند ان را از این شبکه دریافت کنند زیرا که این بازی باید در محیط شبکه ای انجام شود و شرکت سازنده form software))))  مسئولیت سرورهای بازی را بر عهده دارد.

نام Tenchu برای بازیکن های قدیمی اشنا ست و اگر اهل بازی های رایانه ای باشید حتما سری های قبلی این بازی را که بر روی کنسول های خانگی play station 1&2   عرضه شده را امتحان کردید .این بازی اولین بازی ساخته شده در سبک مبارزات نینجا است و طرفداران خاص خود را دارد .

سبک بازی مبارزه ای است که با چاشنی مخفی کاری و زدن حرکات پشت سر هم تلفیق شده .شخصیت شما یک شخصیت خاص نیست و شما می توانید ان را به هر طریقی که می خواهید  ویرایش کنید .

شما در نقش یک نینجای کار کشته وارد میدان جنگ می شوید . رقیبهای شما هم از این مشخصات برخوردارند و لی تنها چیزی که شما را با سایر رقبا متمایز می کند انتخاب درست اسلحه /ابزار و لباس شماست . شما باید تصمیم بگیرید که در چه موقعیت چه چیزی را برای خود بر گزینید .

بازی از دو بخش multiplayer  و  single player تشکیل شده و  ورود به  بخش Single player ان نیز با وجود دو بازیکن امکان پذیر است .

در مبارزه های تن به تن بهترین راه برای برد مخفی شدن بین چمنزارها و غافلگیر کردن دشمنان از پشت است با این کار که در اصطلاح به ان ((one hit kill)) گفته می شود  دشمن با یک ضربه از پای در می اید.

البته در بازی اغراقهایی هم وجود دارد که نمونه ی ان را در بسیاری از بازی های مشابه دیده ایم و این امر به مراتب عادی به نظر می رسد.

بازی داستان خا صی ندارد  و برای انجام ماموریتها در بخش single player باید از ارشد خود دستور بگیرید و خود را برای اهدافی چون : پیدا کردن اشیا مخفی / سرقت / ادم کشی و از این نوع ماموریتهای فرعی اماده کنید.

بازی در حالت عادی 20 مرحله دارد و در حالت شبکه ای 10 نقشه ی مختلف که بسیار کوچک و تکراری هستند در هر نقشه حداکثر 5 بازی کن می توانند با هم به مبارزه بپردازند و مبارزه ها به دو نوع گروهی و تک نفره تقسیم می شوند .

گرافیک اصلا خوب و راضی کننده  نیست بافتها خیلی ضعیف و  ابتدایی طراحی شدند و بازی دارای باگهای بسیار زیاد است که گاهی اوقات باعث می شوند که شما به راحتی از دور بازی خارج شوید و نتیجه به نفع گروه مقابل تمام شود .

پس از هر برد و انجام هر ماموریت به شما جوایزی اهدا می شود که به شما کمک می کند سلاحها ی مختلف و لباسهای مختلف را خریداری کنید و همچنین شخصیت بازی را با حرکات و تکنیکهای متفاوت به روز کنید .

البته این بازی مانند سایر بازی های انلاین دیگر دارای درجه ها و level های مختلفی است و هر شخصیت با درجه ای خاص تعریف می شود . هر چه درجه ی شما در بازی بیشتر باشد امکان بردتان در بازی بیشتر است .

از نکات منفی که می تونم باز به اون اشاره کنم خشک بودن کنترل و مبارزه هاست مبارزه ها نرم و راحت نیستند و یک اشتباه کافی است که حریف مقابلتان به یک ضربه شما را از پای در بی اورد.

تنوع اسلحه در بازی بالاست و شما برای خرید هر سلاح احتیاج به پول دارید و اگر به اندازه ی کافی در بازی ماهر باشید می توانید از هر نوع سلاح بهترین ان را خریداری کنید سلاحها شامل شمشیر /ستاره ی نینجا/چوب/نیزه/تیر و کمان و ….. می شوند .

این بازی اگر به نوعی شاهکار در سبک خودش به حساب اید ولی با داشتن باگهای زیاد و تکراری بودن نقشه ها و مراحل و نداشتن پتانسیلی درست امتباز کمی را می گیرد .

البته شرکت سازنده ی این بازی form software))))  تجربه ی زیادی در ساختن بازی های رایانه ای ندارد و به نوعی می توان گفت که این بازی دومین بازی از بازی های این شرکت است .

Platform :Xbox360

Composer :From Soft ware

ESRB :Teen

Genre : stealth action/fighting

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *