ایندیاناجونز از نگاهی دیگر!!

  • 1389/3/26
  • ميثاق جراحي
  • 0

ایندیاناجونز از نگاهی دیگر!!

Amazing Adventures Lost Tomb

اولین چیزی که در مورد مصر باستان بعد از اجساد مومیایی شده  به فکر می رسد وجود راز ها , راههای مخفی و گنج های پنهان شده در دل قبر های عظیمی است که به همراه فرعون های مصری دفن شده اند.
شما در نقش یک فرد ماجراجو توسط یکی از مو ز های ملی کشورتان مامور می شوید که پرده از راز این مقبر ه ی گم شده بردارید. شما تنها یک نقشه در اختیار دارید و با تکیه بر ان باید وظیفه ی خود را به بهترین نحو انجام دهید.
بازی بدون هیچ مقدمه ای شما را  وارد اولین مرحله می کند به همین دلیل ان دسته از کسانی که تا به حال این نوع بازی ها را بازی نکردند شاید به نوعی گیج و مبهوت شوند.

هر مأموريت چندين محل متفاوت را تشکیل می دهد و شامل مکان هایی چون :ابوالهول، هرم‌هاى كبير، ، يك نماى نزديك از مجسمه ی فرعون و حتى يك معبد دفن شده در زیر اب می شود. قانون بازی فقط جستجو کردن با اشاره و کلیک است که در ساده ترین نوع خود طراحی شده است.این بازی نیز مانند تمام بازی های Hidden Object Game از یک سری قوانین و ارمان های خاص پیروی می کند.

با ورود به منوی بازی و موسیقی متن ان یاد سری فیلم های بیاد ماندنی ((ایدنیاناجونز(( می افتید موسیقی و صدا گذاری ها کاملا با حال و هوای محیط مطابقت می کنند ومنو ها خیلی زیبا , هنری و ساده طراحی شدند. علاوه بر صدا گذاری ها گرافیک بازی و طراحی محیط است که جان بخشی خاصی به اشیائ پیرامون داده است .البته این بازی از موتورگرافیکی خاصی استفاده نمی کند و بافت ها بیشتر به صورت TEXTURE و عکس های از پیش رندر شده هستند .این حقه ی گرافیکی در بسیاری از بازی های مشابه دیده شده ولی به کار بردن ان مهارت خاصی را می طلبد که هر شرکتی از انجام ان ناتوان است .

سازندگان روی نشان دادن تاریخ مصر و هم خوانی محیط با ان وسواس خاصی به خرج دادند .زیرا که پایه و اساس بازی نشان دادن عجایب مصر قدیم در کنار ابزار مدرن گم شده در بین انها است.

بازی چالش بر انگیز است .اجسام مورد نظر در مکان های دور از ذهن مخفی شده اند و این امر به جذابیت بازی کمک زیادی می کند . بازی اصلا خسته کننده نیست و مکان ها به قدری هنری هستند که بازیکن احساس خستگی نمی کند.

در هر مرحله به شما فهرستی از ابزاری که باید پیدا کنید داده می شود.مکان ها خیلی شلوغ و در هم هستند و این تنها عاملی است که بازی را بوجود می اورد .بازی از شیوه ی اشیای گم شده Hidden Object Games  پیروی می کند و جزو دسته بندی بازی های معمایی Puzzle Games قرار دارد.در بین بیش از هزاران هزار ایتم و وسایل جانبی شما تنها باید 10 وسیله ی خاص و مورد نیاز را جستجوکنید .شاید این کار کمی دشوار به نظر برسد ولی همین امر به جدابیت بیشتر بازی کمک می کند.

در برخی موارد که بعضی  از ابزار مورد نیاز از نقطه ی دید بازیکن مخفی می ماند و بازیکن با نهایت تلاش از پیدا کردن ان ها مایوس می شود سیستم راهنما که در پایین منوی بازی قابل دسترسی است به کمک می اید و به شما جسم گم شده در انبوهی از وسایل دیگر را نشان می دهد.

البته لازم به ذکر است که این سیستم همیشگی نیست و محدودیت هایی دارد و استفاده از ان موارد ضروری را طلب می کند.

این سیستم جزو نقاظ ضعف بازی محسوب می شود زیرا که به بازیکن این اجازه را برای گشت و گذار نخواهد داد .با وجود این سیستم  دیگر مجالی برای فکر کردن نمی ماند و گیم پلی نوعی به خود هوش مصنوعی بازی واگذار می شود.

پس از به پایان رساندن هر مرحله معماهایی در غالب حل پازل , تشخیص اختلاف بین دو تصویر و از این قبیل سرگرمی ها برای شما مطرح می شود که این ها کلیدی برای رفتن به مرحله ی بعدی هستند.این بازیهای جانبی اولا باعث می شوند که بازی از حالت خطی و یکنواختی بیرون اید و هم اینکه پیش زمینه ای از مرحله ی جدید را برای بازیکن به نمایش می گذارد.

در بازی شما محدودیتی برای کلیک کردن و جستجو برای جسم مورد نظر دارید به این منظور اگر بیش از 4 بار به طور پشت سر هم روی هر نقطه از نقشه کلیک کنید باعث کسر شدن امتیاز شما می شود و اگر این عمل به مراتب تکرار گردد مجوز برای رفتن به مرحله بعد لغو خواهد شد.امتیاز ها در بازی هم جنبه ی ثبت رکورد و هم مجوزی برای ورود به مراحل بعدی اند .

در برخی موارد با یدا کردن دو جسم پشت سر هم و عکس العمل سریع امتیاز به صورت دابل و دو برابر ثبت می شود به همین دلیل اول باید اجسام مورد نظر را کشف کنید و بعد با انتخاب پشت سر هم انها یک رکورد استثنایی برای خود ثبت کنید.

با پشت سر گذاشتن 20 مرحله ماجراجویی به پایان می رسد و پس از جمع اوری امتیاز ها به شما جوایزی در غالب یک یا چند مرحله ی جدید  داده می شود.

اگر ماجراجویی در مقبره ی مصریان بار ها و بار ها در دنیای بازی های رایانه ای دیده شده اما باز هم شرکت بازی سازی PopCap در این زمینه نو اوری به خرج داده و از دید ی متفاوت به این مسئله نگریسته. حچم بازی زیاد نیست و در حدود 40 مگابایت است .برای دریافت این بازی باید به سایت های رایگان مراجعه کنید زیرا که سایت سازنده ی بازی ان به طور مجانی برای کسی نساخته است!

این بازی را به همه توصیه می کنم زیرا که این بازی دور از هر گونه حشونت و سر و صدای اضافی است و برای رفع خستگی بعد از انجام یک بازی پیچیده و سخت واقعا مفید خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *