کمربند ها را ببندید E3 2010 مقصد نهایی!

  • 1389/3/28
  • ميثاق جراحي
  • 0

E3 امسال فوق العاده بود و با تمام سری های پیش فرق می کرد .هر شرکتی راز هایی را بر ملا کرد که همه را در ثانیه های اول کنفرانس گیج و بهت زده کرد.

من اکثر کنفرانس ها را به صورت انلاین و زنده دنبال کردم به همین دلیل نمایشگاه E3 امسال برای من یکی کاملا منحصر به فرد بود.

اول از همه کنفرانس میکروسافت بود که خیلی بازار گرمی می کرد .این شرکت امسال بخش زیادی از کنفرانس خود را در مورد کنترل منحصر به فردش Natal که دیگر به این اسم نام برده نمی شود و نامش را به Kinect واگذار کرده   صحبت کرد. شماره ای از بازی Star wars هم به صورت انحصاری برای این کنسول به نمایش در امد که با کنترل Kinect کاملا سازگار ی داشت.

یکی دیگر از بازی هایی که برای این کنترل منحصر به فرد طراحی شده بود رقص به صورت زنده بود از تصاویری که از گیم – پلی دیده شد این بازی به نوعی در شاخه ی Fitness Kinect قرار داشت و به سلامتی جسم و به اصطلاح تناسب اندام Fitness کمک بسیاری می کرد .البته این ایده اولین بار توسط شرکت نینتندو و با کنترل های کنسول Wii دیده شده بود.

در دقایق اولیه این کنفرانس , بخشی از روند و گیم -پلی بازی Call of Duty Black Ops نمایش داده شد . تا قبل از این اتفاق کسی در مورد گیم – پلی این بازی اطلاعاتی نداشت ولی همان شب خیلی از سوال ها و ابهامات روشن شدند و قضاوت هایی در مورد شماره ی جدید این بازی به میان امد

سپس این بازی جای خود را به بازی های انحصاری Xbox360 داد و تمام کارگردانان بازی ساز بر روی سن امدند و در باره ی پروژ ه های بعدی خود صحبت کردند.

پیش نمایش هایی از بازی Gears of war 3 نشان داده شد که حرف زیادی برای گفتن نداشت و خیلی جو را وسوسه انگیز نکرد.

کارگردان بازی Gears of war 3 کلیف در مورد پروژه ی جدید خود صحبت کرد که bullet Storm نام داشت .دمو ها و تصاویر ویدئویی این بازی نوید یک بازی بسیار خوش ساخت را برای کنسول Xbox360 می دا د .بازی اول شخص که با فضایی فانتزی و تخیلی تلفیق شده بود.

همان طور که همه محو صحبت های مدیر پروژه ی Kinect کنسول Xbox360 بودند عده ای هیجان زده و منتظر برای کنفرانس بعدی یعنی کنفرانس شرکت EA Games در رویاهای خود به سر می بردند

در کنفرانس میکروسافت که تمام حرف ها بر سر کنسول فوق العاده دوست داشتنی و به یاد مادنی Xbox360 بود نمونه ی جدید ی از این کنسول رو نمایی شد.این مدل جدید از مدل قبلی کوچک تر , ظریفتر و جمع و جور تر و علاوه بر ان دارای طرحی بسیار شیک و  رنگی به سیاهی شب است و علاوه بر ان تنها از فناوری Wi-FI برای اتصال به اینترنت به جای سیم استفاده می کند

قیمت ان با قیمت مدل های قبلی برابری می کند و این باعث می شود که باز هم بازار کنسولی در چنگال میکروسافت بیفتد.

حال برویم و سری به کنفرانس EA بزنیم !

*وای خوای من * بله این صدا ها از حضار محترم در انجا شنیده می شد اولین چیزی که این شرکت زرنگ و همیشه با برنامه ریزی معرفی کرد شماره ی جدیدی از بازی Need for Speed بود که hot pursuit 3 نام داشت. گیم – پلی بازی شباهت زیادی با Need for Speed Most Wanted داشت ولی تفاوتش فقط در مراحل و نقشه های بازی بود.

بازی بعدی که EA GAMES در باره ی ان به بحث و گفتگو پرداخت بازی  ترسناک و دلهره اور Dead Space 2 بود. بخشی از گیم – پلی این بازی هم در معرض نمایش قرار گرفت . در این شماره ایزاک با لباسی جدید ظاهر شده بود و اسلحه های جدیدی را با خودش حمل می کرد .گرافیک باز هم خوب و راضی کننده بود و دوربین بازی همان سوم شخص از نمای  دست راست و تغییری در ان حاصل نشده بود.

حال نوبت به بازی اصلی می رسد که این شرکت تمام نیرو و غزمش را برای همین موقع و شب کنفرانس جذب کرده بود .

بازی مدال افتخار از نوع جنگاوری مدرن

تعدادی بازیکن را بر روی سن می بینم که همگی بر روی یک خط راست صف ارایی کردند و هر کدام یک عدد کنترل ps3 به دست دارند این بازیکن ها قرار است در یکی از نقشه های این بازی به صورت Multi Player با هم به مبارزه و نبرد بپردازند

نمایش شروع می شود و همگی از شدت هیجان فریاد می کشند . نقشه بسیار شلوغ است و دوربین هر دفعه روی یکی از بازیکن ها مانور می دهد .گرافیک بی نهایت بالاست و قبلا مانند ان را در جایی ندیده بودم به نظر می رسد که فیزیک بازی هم به همان اندازه قوی باشد.

دو گروه با انواع لوازم و تجهیزات پیشرفته رو در روی هم ایستادند و تا اخرین نفس با هم مبارزه می کنند .کنترل بسیار نرم به نظر می رسد و نشانه گیری دقیق و راضی کننده است. به نظر می رسد سلاح ها در این بازی مشابه بازی modern warfare 2 هستند و گیم – پلی خیلی شبیه با این بازی است. البته در مقاله ای جدا در باره ی این بازی توضیحات اصلی را داده ام.

حال نوبت به بازی هایی می شوند که شرکت کانادایی Ubi Soft مسئولیت انتشار انها را بر عهده دارد.مهمترین بازی این شرکت نسخه ی جدیدی از بازی Assassin Creed  است که Brother Hood نام دارد . با توجه به پیش نمایش هایی از این بازی به نظر می رسد بازیکن قابلیت ان را دارد که بتواند به صورت Split/Screen و در حالت Co-op با دیگر افراد, بازی را پیش ببرد و با همکاری انها اشخاص مهم را به قتل برساند.

عنوان دیگر Ubi soft که در E3 به نمایش در امد بازی بسیار معروف Ghost recon Future Soldier نام داشت .بازیکن هایی که به سبک بازی های تاکتیکی علاقه داشته باشند به طور حتم این بازی را به خوبی می شناسند .2 شماره ی اخر این بازی که به طور مختصر از ان به GRAW یاد می شود  جزو بازی هایی بود که هیچ وقت از ذهن بنده به شخصه و خیلی های دیگر نمی رود.

در این شماره روح های کماندو در روسیه به سر می برند و وظیفه ی انها حذف تروریست معروف روسی است که قتل های زیادی را در پرونده ی خود ثبت کرده است.

شماره ی جدید این بازی در سال 2011 عرضه می شود ولی نسخه ی شبکه ای ان به زودی و به صورت نسخه ی بتا برای تمام پلاتفرم های خانگی عرضه خواهد شد.

شرکت سونی هم که همیشه فکر می کند همه باید به او توجه کنند و همواره بهترین اجرا را دارد با ارائه پیش نمایشی از بازی هایی مهمی چون little big planet 2 و Kill zone 3 که مهمترین بازی های کنفرانس به حساب می امد دهان رقیبان را بسته نگاه داشت.

این شرکت وعده ی بازی Kill zone 3 را به صورت سه بعدی داده است ولی اگر بخواهیم ان را به صورت 3 بعدی بازی کنیم ابتدا باید هزینه هایی هم پرداخت کنیم .

در کنار این حواشی پیش نمایش هایی از سری بازی جدید Driver دیده شد .اخرین شماره از این بازی به یاد ماندنی بسیار نا امید کننده بود به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که نشان دهد قسمت جدید ان خوب از اب در بیاید.

بازی Crysis 2 هم فوق العاده درخشید و در پیش نمایشی از این بازی بسیاری از تغییرات  و نو اوری های جدید به بیننده منتقل شد .

گرچه در این نمایشگاه شرکت های بسیار زیادی از جمله Nintendo و Capcom و Konami و خیلی های دیگر حضور داشتند و محصولات خود را ارائه دادند ولی من در این مقاله سعی کردم مهمترین قسمت ها و بخش هایی از این نمایشگاه را در اختیار شما قرار دهم گرچه هنوز تا به اتمام رسیدن این نمایشگاه زمان باقی است ولی این مقاله باعث می شود که تا حدی از اوضاع موجود در نمایشگاه با خبر باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *